Daar is ie weer! Wie gaat er aankomende winter op wintersport? Skiën, snowboarden, rodelen, wandelen? Waar ga je heen en met wie ga je?
Wij gaan 27 december voor 11 dagen skiën en wintersporten in Noorwegen met ons gezin. We gaan met het vliegtuig, hebben een auto gehuurd en we verblijven in een hotel op loopafstand van pistes en liften. Excursies heb ik ook al geboekt, want we gaan niet alleen om te skiën natuurlijk. Dus op het programma staat verder een snowscooter safari, sneeuwschoenwandelen, snowraften, fatbiken en als we tijd over hebben bezoeken we nog een wildpark waar je kan wandelen met rendieren en elanden.
Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Karinthië. We rijden woensdag al naar Duitsland en zijn dan in totaal 10 dagen weg. Ik twijfel of ik al skilessen voor de jongste zal vastleggen. Hij is dan 4,5 jaar en ze hebben los van het skigebied echt een oefenheuvel.
Ja hoor hier ook weer vd partij.. 2de jaar naar bad Hofgastein , vorig jaar goed bevallen. Oudste (11) 3 dgn op les. Jongste 5 dgn op les. Hebben er weer zin in!! @Butchke klinkt erg gaaf!
Wij gaan in de voorjaarsvakantie weer naar Oostenrijk. Met 20 man in totaal. Eén en al gezelligheid zowel op de piste als daarnaast. De kinderen doen hier weer 6 lessen op de rollerbaan en in Oostenrijk nog een halve week. Hebben ze niet echt zin in, maar wat mij betreft wel een moetje.
Wij zijn hier vd zomer een paar dagen geweest en het zag het ook aantrekkelijk uit om te gaan skiën inderdaad. Hoe is het daar qua drukte?
Het is een ander prijskaartje dan skiën in de alpen Wij gaan naar Geilo (spreek uit als yaeilo) en skiën dan in 3 gebieden, want alleen Geilo is te klein. We doen ook Hemsedal en Norefjell aan. Het was niet onze eerste keuze, maar het gebied wat we op het oog hadden, had geen beschikbare accommodaties. Ik heb de vlucht vanaf Schiphol, hotel en huurauto allemaal los van elkaar geboekt. Skipasprijzen zijn nagenoeg gelijk aan de prijzen in de Alpen. We nemen alleen onze eigen skischoenen en helmen mee, ski's gaan we voor het eerst sinds 20 jaar huren. Alles bij elkaar, incl. excursies kost dat voor ons 4 circa €6000-6500, exclusief eten en drinken (alleen ontbijt en oudejaarsdiner is inbegrepen) Dus er komt nog een flinke kostenpost bij want eten en drinken is daar erg aan de prijs. Ter vergelijking, ik had ook offerte liggen voor skiën in de Canadese Rockies, in dezelfde periode en die reis zou een stuk voordeliger zijn. Maar ik vind de reis te ver voor 11 dagen. Misschien volgend jaar als we 15 dagen kunnen gaan
Wij gaan ook weer, eerst in de kerst vakantie als gezin naar Frankrijk (val cenis) en in de voorjaarsvakantie met het gezin van vrienden samen naar Zwitserland. Weer super veel zin in. Meiden lessen al weer vanaf september op de borstelbaan, om techniek te verbeteren en omdat ze t leuk vinden. Ik zelf ski ook één avond per week op deze baan met een erg gezellig groepje, heerlijk als voorbereiding en om in de stemming te komen. In Frankrijk voor de meiden ook lessen geboekt (omdat ze dat zelf heel leuk vinden), lessen zijn s ochtends en dan s middags gezellig als gezin skiën. Meiden kunnen nu beiden ook overal vandaag (jongste op de zwarte pistes nog wel beetje voorzichtig, maar komt wel netjes naar beneden). Nu hard duimen voor goede sneeuw!!
Wij slaan dit jaar over net een nieuw huis gekocht en gaan net voor de kerst over. Helemaal niet erg natuurlijk maar vind het wel een beetje jammer haha. Misschien dat we in maart een weekendje gaan met zn tweeën .
Wij gaan in de 2e week van de kerstvakantie met onze 3 kids naar het Zillertal. Oudste 2 kids (10 en 14) kunnen al goed skiën/snowboarden en met de jongste vooral spelen in de sneeuw, sleeën en zwemmen.
Ah heerlijk. Hier kunnen ze alle drie aardig skien. Alleen de oudste heeft hoogtevrees, de middelst heeft hier van de zomer snowboardles gehad en wil dat nu gaan proberen. De jongste wil niet in een groepje, maar skiet best aardig. Zij is nu alweer een paar weken aan het lessen om de techniek te verbeteren en in die paar weken al een hoop progressie gemaakt.
Hier zitten de eerste meters van dit seizoen al weer in de benen Met het gezin gaan we met de kerst en voorjaarsvakantie. Drie weken voor de voorjaarsvakantie hebben ze een aantal studiedagen achter elkaar. Dan gaan we nog een bonusweek. Met de pasen zelfde verhaal maar dan moeten we nog zien hoe de sneeuwcondities nog zijn. We hebben een eigen accomodatie op een camping in Oostenrijk en de mogelijkheid met ons werk om onze eigen tijd in te delen in de winter. Vandaar dat we vaker kunnen gaan.
Wij zijn ongeveer ook dat kwijt, in de Alpen Wel met vijf personen en in de voorjaarsvakantie, die is ook meestal duurder. Daarom hoeft het van mij ook niet zo nodig, vind het te duur maar ik wil ook in een fijne accommodatie aan de piste zitten als we gaan en voor mijn man is dit het summum