Ik heb dit even gesplitst, in tempkaartjes gingen we ineens een beetje offtopic.. heb er even mijn eigen topic van gemaakt (natasja) Dat is ook enorm frustrerend. Helemaal omdat er sprake is van onbegrepen vruchteloosheid om het zo maar even te noemen..... KAn je niet bij de gyn aangeven dat dit emotioneel voor jou niet vol te houden is en hem/haar verzoeken om toch eerder dan feb. terug te komen...Dit kan zo niet...en het is jullie zo vreselijk gegund! (anderen ook zeker, maar jullie waren nu ECHT aan de beurt!) Ik leef zo met je mee.....
nou ja helemaal onbegrepen is het niet.. mijn mannetje had ipv minimaal 20 miljoen zaadcellen er maar 4.6 miljoen.. dat is de reden volgens de dokter dat het langer duurt, alleen hij zegt dus dat het genoeg is voor een natuurlijke zwangerschap.. terwijl ik overal dus lees (weet wel dat ik dat niet moet doen, maar lees echt alleen op medische sites van universiteiten en ziekenhuizen) dat er onder 10 miljoen sprake is van een ernstige afwijking... dan snap ik niet dat de dokter dit genoeg vind.
Nee dat snap ik dan ook niet helemaal. Heb je wel eens aan een second opinion gedacht?...Of gewoon eens bellen naar een gyn in een ziekenhuis. Ik zou daar dan geen genoegen mee nemen. Misschien moet je dan blijven oefenen tot je een ons weegt...
precies... alleen was de vorm prima en de bewegenlijkheid ook. zat zelf ook al te denken aan een second opinion.
JA ik sluit me aan bij NIes..wellicht een second opinion vragen, da's echt niet vreemd... Ik had niet begrepen dat het zo slecht gesteld was met de zwemmers van je man, sorry. Ik dacht echt aan onbegrepen infertiliteit omdat ze mensen dan meestal nog een half jaar zelf laten "aanmodderen". Jullie kunnen echt niet gaan wachten/klussen totdat je een ons weegt! Dit is voor jou veel te slopen emotioneel. Ik zou werk maken van een second opinion of nog eens met je arts om de tafel...
Ja dat moet je gewoon doe joh...dit kan niet wat die gyn zegt! Normaal komen er gemiddeld bij een zaadlozing 100 tot 200 miljoen zaadcellen in totaal vrij. Een man wordt verminderd vruchtbaar genoemd als er minder dan 20 miljoen spermacellen per ml. ejaculaat (zaadlozing) worden aangetroffen. 'Normaal' is een ejaculaat van 20 tot 50 miljoen per ml. spermacellen. Er is sprake van een ernstige zaadafwijking als er minder dan 10 miljoen zaadcellen per ml. worden gevonden. Een lager aantal spermacellen dan normaal, wordt oligozoöspermie genoemd. Als er herhaaldelijk helemaal geen zaadcellen worden gevonden spreekt men van azoöspermie.
nou Nies dat is dus precies wat ik ook gevonden had! hij vond het dus ook niet nodig om het zaad opnieuw te testen Me2.. tja volgens de arts viel het dus wel mee..
Nou sorry Natas...dat vind ik dus echt belachelijk!... Hij heeft je gewoon afgescheept!...Ik zou hier meteen achteraan gaan bellen. Een afspraak maken in een ander ziekenhuis of met een andere gyn... Echt , ik vind dit niet normaal, hoe kan die vent dat nou zeggen! Misschien met wat medische hulpmiddelen toen had je misschien al lang zwanger geweest! ( misschien handig om een topic te openen met vruchtbaarheidsproblemen bij de man ... word wel erg off-topic dit ) Sjesus, ik kan me hier over opvreten zeg!
Gevonden Maar dit kan dus echt niet meis...ik zit het net tegen mijn man te vertellen. Dit kun je toch niet maken als gyn zijnde, wat ben je dan voor arts? Jouw man heeft 4,6 miljoen zwemmers...en 10 miljoen is al te weinig! Bellen Natas !
ja hij begon over moment opname enzo.. toen dacht ik al.. ja test dan opnieuw om te kijken of dit echt een moment opname was..
Heel raar zeg...ander ziekenhuis inderdaad. Zou meteen bellen...veel secretariaten zitten tot 12.00 uur... Heel veel succes meid! Ik ben heeeel benieuwd hoe dit afloopt! Meestal doen ze trouwens bij een slechtere uitslag nog eens een SA..omdat het kan verschillen. Dit hadden ze minimaal aan kunnen bieden. Liefs Elmo
JA, inderdaad, laat je niet afschepen, met een beetje geluk zou je nu al met een kleine medische hulp al zwanger zijn!