Laptop aanschaffen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 17 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Ik wil een nieuwe laptop kopen.
    Ik wil er alleen een soort photoshop-programma opzetten en daarmee werken. Geen vele foto's, geen video's. Ik wil dus eigenlijk een heel simpel ding.

Morgenochtend ga ik de stad in, maar misschien kan ik wat tips meenemen.

En misschien een stomme vraag, maar als ik een nieuwe laptop koop, kan ik er dan direct mee werken of moet er nog vanalles geïnstalleerd, gedownload , geregeld worden. Ik snap dat ik dat fotoprogramma erop moet zetten, maar nog meer?

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik heb een Acer, zou ik je niet aanraden. Hiervoor had ik een HP en daar was ik heel tevreden mee. Ik hoefde zelf niet per se iets te installeren, maar heb dit wel gedaan, nml Firefox, Open Office en Chrome. Verder natuurlijk even instellen als je m voor het eerst gebruikt, maar dat wijst zich echt vanzelf.

3. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Oh en ik heb m via Coolblue. Duidelijke kieswijzer, goedkoper dan in de stad en uitstekende garantie.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Als je er een beetje fatsoenlijk op wil fotos bewerken zou ik geen budgetapparaat kopen, je hebt daar best wel wat werkgeheugen voor nodig om dat een beetje vloeiend te kunnen doen.

Viviennee vindt dit leuk.
  5. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Absoluut een MacBook!

Flamingooo en Noorie vinden dit leuk.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Wij hebben een macbook maar het had van mij niet gehoeven. Mooi ding hoor, snel, veel progamma's. Maar ik heb toch liever windows.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik zou iig kijken naar de processor en een i5 of i7 nemen. Daar kun je prima mee werken.

En sowieso voor een SSD drive gaan (start supersnel op).

Verder heb ik gekozen voor een "convertible" dus met touchscreen. Dan kun je hem ook als tablet gebruiken op de bank!

Wij hebben pas een nieuwe, gekozen voor de HP Envy X360.

RachelleNM vindt dit leuk.
  8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Windows enzo staat er al op, je moet wel even personaliseren, dus je eigen gebruikersnaam etc invoeren en wat instellingen. Gewoon een wizard doorlopen. Net als een nieuwe telefoon. :D

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ja, dus dit!

Deel Deze Pagina