laptop na 1.5 jaar al kapot.. Geen garantie..

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier goeie ervaringen met Acer gelukkig ! Oke, het kan niet op tegen Apple etc. Maar qua prijsverhouding zijn het goeie laptops !

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sorry voor de late reactie, gingen eerder weg dan gepland..

komen hele bekende verhalen voorbij over Acer.. Hij wordt na 10 minuten gloeiend heet en valt uit..
    We gebruiken alleen internet en af en toe een nummer downloaden maar geen films of hele dvd's dus gewoon normaal gebruik..

We hebben begrepen van degene die de laptop heeft nagekeken dat het een heel bekend probleem is van Acer..
    Alleen het opsturen voor onderzoek kost al een paar tientjes en laten maken kost een paar honderd euro..

hebben nu een nieuwe laptop gekocht van HP.. Daar hebben we extra korting op gekregen.. Acer hebben we ook al geprobeerd te bereiken maar daar word je totaal NIET geholpen..

Acer komt er hier niet meer in, 90% van de klachten zijn precies hetzelfde als wij hadden..

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    kijk eens op www.consuwijzer.nl
    Staat ook heel erg veel op. Een laptop mag nl niet na 1 1/2 jaar kapot gaan. En ook al valt het buiten de garantietermijn dan nog moet hij gerepareerd worden.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    maar dat is niet kosteloos neem ik aan?

5. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    je heb 2 jaar fabrieksgerantie

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    In jullie geval zouden jullie de helft moeten betalen. Zie mijn eerdere post in dit topic. ;)

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Zoals velen hier al aangeven, wil de fabrieksgarantie niet zeggen dat je daarna de lul bent als je laptop (of wat voor apparaat dan ook) stuk gaat terwijl je het normaal hebt gebruikt. Extra garantie bijkopen is vooral geldklopperij en bedoeld voor mensen die niet weten wat hun rechten zijn of geen zin hebben in de discussie met de verkoper. Je hebt een overeenkomst gesloten met de winkel waar je het gekocht hebt, niet met de fabrikant, dus de winkel is jouw aanspreekpunt.

Mijn 1e Apple Powerbook had 3 keer een nieuw moederbord nodig in 2 jaar tijd, 2 daarvan waren binnen de garantieperiode. De 3e niet, en toen zei de Apple dealer (die bij Rotterdam Centraal in het Groothandelsgebouw) tegen mij ook dat ik de reparatiekosten en de onderdeelkosten moest betalen. Ik zei dat ik van een nieuw moederbord mag verwachten dat het langer dan een jaar meegaat, en daarom niet de onderdeelkosten wilde betalen. De reparatieknul moest toen even praten met z'n leidinggevende, en toen werd er besloten dat ik alleen de reparatiekosten hoefde te betalen. Dat vond ik redelijk, en zo is het dus gegaan. Apple onderdelen zijn erg prijzig, zo'n moederbord zou me toen 700 euro hebben gekost.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

volgens mij heb je rechten als iets stuk gaat voordat je dat bij normaal gebruik zou mogen verwachten.

dat is een vage wet, dus zoek het goed uit. maar hopeloos is het niet.

9. dat is echt niet waar, de afschrijving is niet gelijk 50% omdat de laptop anderhalf jaar oud is...

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jawel; is wettelijk en valt onder de regeling herstel of vervanging ondeugdelijk product. Een laptop die er na 1,5 jaar de brui aangeeft is een ondeugdelijk product.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Toch wel. ;) Economische levensduur is 36 maanden bij een laptop, deze is 18 maanden oud dus zelf betalen 18/36. Als de laptop bvb twee jaar oud zou zijn dan 24/36 zelf betalen etc.

Als het ding trouwens niet ouder dan 6 maanden zou zijn dan is de reparatie kosteloos. Dan gaat bovenstaande formule dus niet op.

Deel Deze Pagina