Laptop op schoot

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Angelie, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Ik noemde de uitlaatgassen omdat Gijsje hier een opmerking over maakte. Natuurlijk staat je auto niet in je woonkamer, stel je voor.

En verder denk ik ook niet dat de straling van gsm's, draadloos internet en magnetrons hetzelfde is, alleen dat het wel gevaarlijk kan zijn. That's all. Ik denk ook dat de straling van een magnetron sterker is dan van laptop/draadloos internet, daar ben ik het met je eens.

En wb mee-roken (weliswaar off topic) daar hadden ze vroeger ook zoiets van, ach, stel je niet aan, kan nooit schadelijk zijn.........

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wat dat roken betreft klopt helemaal en daar zijn ze nu hard van terug gekomen, dus wat dat aangaat zou dat ook zo kunnen lopen met de laptops en mobieltjes inderdaad, dat het achteraf wel heel schadelijk blijkt, zou kunnen.....

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    je mag tegenwoordig ook niks meer

ik doe gewoon de fles van de kids in de magnetron ja ook daar komen stralingen van af
    ik zelf heb mijn hele zwangerschap achter de computer gezeten daar komen ook stralingen vanaf waar niet van tegenwoordig

is gewoon bullshit

4. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hmmm...ik weet het niet hoor. Ik heb ook een keer een artikel gelezen over straling bij de magnetron. Nou, als je dat serieus neemt gooi je vandaag de magnetron meteen de deur uit!

En dat artikel over gedragsproblemen bij kinderen door gebruik van de gsm...ik zie wel eens mensen die zo druk met hun gsm in de weer zijn, dat ze geen aandacht voor hun kinderen hebben. Tja, en daar kan je gedragsproblemen van krijgen lijkt mij zo..

Maar ik heb ook zoiets dat het allemaal een beetje overdreven is hoor. Het is dat mijn man (die overigens ook in de IT werkt) tegen mij zegt dat ik niet met mijn laptop op schoot mag zitten.

Ach...als hij zich er beter bij voelt als ik de laptop op tafel heb staan, dan doe ik dat toch?
    Hoeft 'ie zich daar in ieder geval weer niet druk meer om te maken...

5. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Pfff, je kan ook overdrijven hoor.
    Misschien kunnen we als zwangere net zo goed in een beveiligd huisje gaan zitten(zonder straling;) want op straat loop je naar mijn mening meer gevaar.
    Denk aan, verkeer(auto en of fietsongeluk), uitlaatgassen, iemand die hard tegen je aan botst, iemand die opeens ruzie met je gaat maken, etc, etc, etc.
    relax dames;)

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Heb ik wel gedaan, vertrouw dat ding voor geen meter :D Neem ieg het zekere voor het onzekere, zeker met mijn (jonge) kinderen ;)
    en ja wat de laptop betreft, als hij zich idd zorgen maakt dan zit je toch lekker bij de tafel, is ook beter voor je rug lijkt me (als je een goed burostoel hebt tenminste) :)

7. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Zou mijn man mij het liefste in zetten denk ik... :) :) :)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben een beetje digibeet hoor; maar bij een mobieltje hebben ze het over de straling van en naar de zendmast? Nou, als je dat ding de meeste tijd in je zak hebt en slechts af en toe aan je oor, kan dat dan kwaad? (Ja, je hebt pubers die de hele dag met dat ding aan hun oor hangen).

Een laptop heeft tegenwoordig ook wireless internet (wifi of wlan) dus die moet ook ergens mee in verbinding staan.

Linkje:

http://www.stopumts.nl/doc.php/Veel%20g ... vragen/333

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het genoemde onderzoek legt een link tussen mobiel bellen en gedragsproblemen bij kinderen. Ik zie hierin geen bewijs dat de STRALING effect heeft op het gedrag van je latere kinderen, slechts een kansberekening.
    Zo kan ik waarschijnlijk een link leggen tussen tja, noem eens wat... dat mensen die kunnen schaatsen meer kan hebben op kinderen die later niet van dieren houden. :) Je kent die onderzoeken wel, alle heroïne-verslaafden dronken vroeger melk dus als je veel melk drinkt heb je meer kans dat je heroïne verslaafd wordt. Dat is het resultaat omkeren en bovendien een kansberekening.
    Anyway, dat gezegd hebbende: ik doe altijd een kussen tussen mijn laptop en mijn schoot, want ik weet niet of de warmte die ervan af komt goed is voor de baby. En mobiel telefoneren doe ik ook niet veel.

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Er komte warmte van de laptop af, wat natuurlijk niet super fantastisch is als dat ding meer dan een uur boven op je buik ligt! en straling...tsja wij hebben geen mobiels en geen draadloos internet om die reden...ze zeggen dat het geen kwaad kan, maar teglijk zijn er ook veel tegenonderzoeken geweest die anders beweren. Je moet gewoon voor jezelf de keus maken.

11. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Het stukje van ik geciteerd heb (over evt. gedragsproblemen en hyperactiviteit later bij kinderen), is een van de vele die je kan vinden over het effect dat straling kan hebben op je gezondheid; wilde nou niet gelijk over hersentumors en allerlei vormen van kanker schrijven..... Veel te lezen op internet (hoef je niet per se zwanger voor te zijn). Maar goed, iedereen weet het beste voor zichzelf toch?
    De meeste hebben kennelijk geen probleem met draadloos internetten met laptop op schoot terwijl ze mobiel aan het telefoneren zijn. Prima. Anderen vinden een paar sigaretjes (ook vaak te lezen op dit forum) of een glaasje wijn per dag tijdens zwangerschap ook wel goed. Iedereen zijn eigen keuzes, iedereen draagt zijn eigen verantwoording, niemand is wat verplicht!
    Maar dat straling helemaal onschuldig is, is toch echt tot op de dag van vandaag niet bewezen.

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Daar heb je gelijk in, maar het tegendeel is ook niet bewezen maar er worden kansen uitgedrukt. Het punt met veel onderzoeken is dat er ook altijd weer contra-onderzoeken worden gedaan met ofwel even weinig bewijs voor de uitkomsten, ofwel even veel kans op het tegengestelde.
    Maar ik ben het met je eens dat iedereen daarin haar eigen afweging kan maken, je moet doen waar je je OK bij voelt.

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    heb jij dezelfde man? :)

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik geloof er niets van. Ik wil eerst keiharde cijfers zien. Enneuh, als het echt bewezen is dat het slecht is, dan zou de VK er toch ook wat van zeggen?

Deel Deze Pagina