Gewicht / aankomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door steenbokje, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik kan er echt niet tegen! Ben van 63 (posi test) tot bijna 70kg aangekomen in een paar weken tijd. Ja natuurlijk is dat mijn eigen schuld, ik eet en eet en eet en vrrrrrrrrreet, alsof er geen rem meer op zit :x

De eerste 6weken veel vette trek gehad, dat zet aan. Nu probeer ik er op te letten, meer fruit en groente, maar nu roepen de koekjes en zoete dingen. Ik HAAT dit! Kan er gewoon echt niet tegen......

Dit is echt een groot probleem voor mij. Wat kan ik doen om de schade te beperken??????

Plz niet met het commentaar komen dat het er bij hoort, want nee, zo vroeg hoort het er nog niet bij...
    En lijnen is niet goed, dat weet ik, maar op dit moment krijg ik 2300-2400 kcal per dag binnen en dat is ook niet goed! Een normale dag voor mij was ~1700kcal, waarmee ik op gewicht bleef.

Wat kan ik tegen de vette/zoete/snaaitrek doen?
    Heb zondag zelfs chocomuffins staan bakken omdat ik trek had in chocola, en alleen cacao in huis had...

*huilt*

2. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Hee meis,

Ik lees jouw verhaal net, maar volgens mijn schoonmoeder (zijs voedingsdeskundige) mag een vrouw normaal 2000caloriën per dag hebben, en bij zwangerschap 2400caloriën per dag, dus wat jij eet is niet teveel hoor;)!

Maar ik zal even vertellen wat ik doe:
    Ik had in het begin (bij 6weken zoiets) ook echt van die vreetbuien, ik wilde alleen maar frietjes speciaal &kaassouffléés en Ketchup Chips van Lays.. Man wat was ik een addict;)! Note: het kwam er wel allemaal weer uit hoor:(..

Maar goed, ik heb nu als ik echt honger heb of lekkere trek dan eet ik of een boterham met kaas en komkommer (lekker fris, weet niet of je dat lust)? Of ik eet een danoontje, wortels, komkommer, sultana, fruit, japanse mix, kortom van die gezonde snacks.. Misschien dat je zoiets kunt inslaan? En dan proberen daarna te grijpen als je echt trek hebt?

Ik moet zeggen, vindt het zelf ook heel moeilijk hoor. Zou niet weten hoeveel caloriën ik per dag eerst at, zal wel behoorlijk verschillen.. Maar ik was aan het begin van mijn zwangerschap 66kg. En ben nu, met vocht vasthoudende enkels;) rond de 67kg, daar gaat dan vocht vanaf en het schommelt wel een beetje dusjaa..

Maar goed! Succes meid:) Komt allemaal wel goed, en die kg's zitten vaak niet eens in wat je eet of hoe zwaar je beebje is, maar ook in het vruchtwater e.d. En de een heeft dat veel eerder dan de ander. Dusjaa, je kunt er weinig tegen doen denk ik, qua eten wel, maar asl dat niet helpt zul je het moeten accepteren.. En over negen maanden gaat het er allemaal weer als een trein af;)

Liefs.

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hoi Moppie1981,

Hier hetzelfde probleem (gehad). Na de test was ik binnen 4 weken al 5 kg aangekomen. Ik had een niet te stillen honger. Had ik net een hele maaltijd op, dan had ik nog steeds honger. Helaas is dat hormonaal en kun je daar weinig aan doen. Vanaf het tweede trimester was die gekke honger voorbij en had ik weer een normale eetlust. Vanaf toen at ik weer net zoveel als ik gewend was van voor de zwangerschap. Ondanks dat bleef ik maar aankomen en ik weeg nu (in week 32) 19kg meer dan voor de zwangerschap.

Je kunt 2 dingen doen.
    - Zorg dat je gezond eet. Eet je groente, fruit, vezels etc. Zodat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt, binnen krijgt. Afvallen/op dieet is uit den boze.
    - Laat het los. Probeer niet te krampachtig dun te blijven, want dun blijf je toch niet. Graai niet teveel naar vette snacks, maar voel je niet schuldig als je dat wel doet, als je je maar aan punt 1 houdt. Geniet van je zwangerschap, geniet van het feit dat je een excuus hebt om dik te mogen worden en bedenk dat weer slank worden een zorg voor na de bevalling is.

Sterke ermee!

4. steenbokje

@Bl0nd: thanx voor je antwoord, maar met 2000 kom ik (zonder zwangerschap) al gigantisch aan. Gezonde snacks, kaas en komkommer op brood, ik doe het al allemaal. Sinds kort extra fruit etc. Maar dan kom ik thuis van het werk en dan gaat het mis. Bapao broodjes, koekjes, chips, frisdrank... Vanmorgen op het werk al aan de dropjes. Is gewoon echt foute boel hier...

@Krokodieltje: Probleem is dat ik voorheen 55kg woog, en na een ongeval op 65 ben blijven steken met veel moeite, want was al vanaf de 70 gekomen na revalidatie. Ik kon de 63 van voor de zwangerschap net accepteren, maar zo snel als dat het nu weer omhoog schiet kan ik echt niet accepteren...
    Weet dat ik niet dun kan blijven, maar ik wil ook niet met 40kg overgewicht uit de zwangerschap komen straks. Moet nog 28 weken!!! Het idee van het excuus om dik te mogen worden heb ik een tijdje in mn hoofd gehad: "ach nu mag het" bij elk ijsje, en elk patatje, maar nu mag het helemaal niet! Juist voor mn uk moet ik gezond en gevarieerd eten!!! Dat probeer ik ook echt. Voldoende fruit en groente, maar zoals vandaag zit ik op 2400kcal en heb ik voor 900kcal gesnackt! Dat is niet normaal...

Slank worden komt inderdaad wel na de bevalling, maar de schade beperken zou wel erg prettig zijn...

Wat helpt tegen snaaitrek?
    *gaat komkommer en worteltjes klaarmaken voor morgen op het werk*

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Drink je wel genoeg? Misschien dat je lekker wat (suikervrije) ranja of water of vruchtensap kunt drinken. Dat houdt het hongergevoel misschien ook een tijdje weg.

6. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi lieve meid,

tja als je zwanger bent verandert alles, dus ook je eetlust. Je lijf vraagt blijkbaar om reserves. Misschien fijn om naar een dietist te gaan, zij kan je wat begeleiding geven op het niveau wat jij nodig hebt. Je verzekering vergoed dat geloof ik tot 3 keer!

Veel succes!

Selma

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vervelend hoor, als je maar trek blijft houden.

Tja, ik heb eigenlijk maar 1 tip voor je: zorg dat je niks in huis hebt. Even heel moeilijk en streng, maar koop gewoon even geen chocola, chips e.d. Eet dat bijvoorbeeld alleen in het weekend (je hoeft jezelf echt niet alles te ontzeggen). Maar probeer bijvoorbeeld doordeweeks wat strenger te zijn.

Veel drinken wil ook wel helpen. Neem bijvoorbeeld standaard eerst een groot glas water voordat je sinas neemt.

Wat je ook soms kan doen (als je echt enorm zin hebt in chocola): smelt een klein beetje chocola in de magnetron. En doop daar vervolgens je fruit in. Of neem een cracker met chocoladehagel (en dan een volkoren cracker o.i.d. waar je sneller van vol zit)

Ik probeer een beetje praktisch mee te denken, maar met de gierende hormonen is dit erg lastig voor jou. Denk toch dat het enige wat helpt wat strenger voor jezelf zijn is (hoe moeilijk dat ook is!) en goede alternatieven zoeken, zoals de dames eerder ook al aangaven.

Heel veel succes!!!!

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hoi Moppie,

Ik herken het hoor, en kan zeggen dat het na het eerste trimester wel stabieler wordt.
    Ik heb een verleden van boulimia en heb dus ook erg veel moeite met aankomen. Het gaat me goed af hoor, het aankomen, maar het accepteren ervan, dat is het lastigste....
    Ik ben tot nu toe een kilo of 6 aangekomen, waarvan de eerste 4 in de eerste 12 weken, daarna ging het langzamer. Dus kop op, het komt ook met jou goed!

Voor de snaaitrek; ik heb standaard soepstengels in huis! 25 calorieen per stengel (neem ze in volkoren, dan krijg je ook geen last van verstopping), en daar kun je je dus gek aan eten.
    Verder eet ik eierkoeken, ontbijtkoek, kleine krentenbolletjes tussendoor (ook al wil ik eigenlijk chips, muffins en dropjes...).

Probeer wel je verstand te bewaren; elke kilo die je aankomt stop je er zelf in. Maar daar ben je ook zelf bij, JIJ bent uiteindelijk degene die het naar binnen stopt.

Succes! En dat je niet mag lijnen, betekent niet dat je niet op je eten kunt letten. Als je maar wel de minimale hoeveelheid binnenkrijgt!

9. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    @Moppie

Okaay! Jaa ik wil niet zeggen dat ik daar wel aan kom (die 2000caloriën) zou het eerlijk gezegd niet weten, maar dat is wat schoonmams zei;).. Dusjaa:p! Maar misschien zei ze het ook omdat ik altijd té weinig eet (voor de zwangerschap iig..).

Maar iig, tjaa.. Misschien (ik weet niet of je volkoren brood lust?) meer brood eten? En idd wat ook wordt gezegd proberen in het weekend te snoepen.. Overigens een broodje bapoa is niet heel ongezond hoor! Daar zit vlees &deeg in, net als loempia's e.d. Het is vaak het vet waar ze in gebakken worden wat het vet maakt.

En misschien of niks in huis halen of inderdaad meer drinken. En dan bijvoorbeeld sinaasappelsap? Dat schijnt je stofwisseling ook te stimuleren. Mocht je het daar dan weer niet zuur van krijgen, dat had ik namelijk in het begin wel vcoor mijn medicatie. Maar nu drink ik de hele dag door sinaasappelsap! En als je meer water wilt drinken., bij de aldi hebben ze tegenwoordig van die 6pack flesjes, en dat is water met een smaakje, in citroen, perzik en sinaasappel! Is best lekker, is net geen aanmaak en njaa, het is niet heel duur 1,74 geloof ik voor 6van die flesjes. Misschien dat dat een idee is?

Nou meid succes ermee! Ik kan me voorstellen dat het lastig is om te accepteren dat je dikker wordt, heb ik ook gehad (zonder zwangerschap) maar je moet maar zo proberen te denken het komt allemaal uiteindelijk goed! En probeer idd van je zwangerschap te genieten want als je jezelf steeds dingen ontzegt dan ga je juist meer daarna verlangen, ik probeer als ik zin heb in een kaassouffle ;m bijvoorbeeld hier thuis te bnakken en dan kopen we ipv van die normale kaassouffle's mini's.. Dus dan eet ik een mini of twee hooguit en dan heb ik het weer gehad. Zelfde met frietjes, ik gooi 5van die pinnetjes (het is niks ik weet het) in de frietpan en ik heb weer genoeg gehad. Dat probeer ik wel te beperken overigens hoor.. Maar het zorgt wel dat je er minder gaat verlangen, en als je het dan zo graag wilt en het niet hebt dan ga je juist een hoop andere caloriën naar binnen werken, en als je gewoon neemt waar je zin in hebt dan gaat dat wat beter, tenminste bij mij..

Nou succes meis!

Kuss &liefs.

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik snap je volkomen mijn eerste zwangerschap ging net zo.

Die gigantische honger dat gat in je maag en maar blijven eten terwijl je normaal zo streng voor jezelf kan zijn.
    Die drang om te eten houdt wel op rond 16 weken als het hsg hormoon uit je lichaam gaat. Maarja dan ben je aardig gwend aan je eet patroon. ben 26 kilo aangekomen.

Nu bij de tweede is de drang om te eten korter geweest en ik heb meer gezonde maar wel vullende dingen gegeten zoals banaan bruin brood krentebol en 6 keer per dag eten helpt ook goed.
    Ook ben ik echt blijven sporten vorige keer wandelde ik alleen terwijl ik normaal 4 keer per week in de sportschool zat.
    Niet zoveel als voorheen maar het scheelt wel.
    Ben nu 21 weken en 1 kilo aangekomen.

Ook gaat het bij de ene zwangerschap gewoon sneller als bij de ander want het verschil wat ik nu heb ligt echt niet alleen maar aan mijn eet en beweeg patroon je lichaam doet gewoon wat het denkt dat nodig is.

sterkte en ik hoop dat het nog mee gaat vallen laat in ieder geval je zwangerschap er niet door verpesten.

11. fafje

fafje Niet meer actief

ze zeggen dat gekookte eieren op langere termijn beter verzadigen...dus dat 'sochtends op een cracker...en smiddags mss cup a soup/opkikkers tussendoor voor de hartige trek...voor zoete trek mss iets van yoghurt met smaak

en heeeel veel fruit helpt mij...ik koop ook gewoon geen "verkeerde" dingen...en als ik wel iets in huis heb gehaald...beloof ik mezelf het te verspreiden.. ( dus zak chips...zeg ik tegen mezelf...min 3 dgn mee doen :))

Ik ben vanaf 12wkn t/m nu 8 kg aangekomen...waarvan de meeste in mn 4 en 5e maand...toen was mn grootste trek ook verdwenen...

en idd veeeeeel drinken

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

pin je niet teveel vast op kilo's ik kom ook gelijk onwijs aan..5 in de eerste 8 weken, maar nu val ik weer af , zonder iets te veranderen en ik eet meer om het te proberen in te perken. En bij colin was ik in totaal aan het eind slechts 11 kg gegroeid. dus het zegt NIETS, hoe veel het uiteindelijk word aan de hand van de eerste weken.

ik heb veel vruchtwater en mijn lijf maakt direct alle ruimte. misschien is dat bij jou ook wel zo en gaat het zometeen veel langzamer.

Luister naar je lijf, als je honger hebt eet je iets en tuurlijk kan je bewust kiezen voor iets gezonds, maar gewoon toegeven aan waar je zin in hebt is ook geen punt.. je lichaam vraagt er namelijk om.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moppie ik herken je snaaigedrag heel erg! Hier ook gevulde koek na chipje na zak met zure matjes en een magnum (die lustte ik nooit, nu wel zucht) toe.

Hier is het vriendlief die me remt. Was laatst aardig op weg met mijn pak chocoladekoekjes en toen zei hij: zullen we die andere voor morgen bewaren? Heel lief :)

Het gaat me niet zozeer om het aankomen in mijn geval maar dat ik voor de baby zo gezond mogelijk wil eten. Gelukkig eet ik ook graag fruit en groente. Maar eerlijk is eerlijk.. er staat al weer een heerlijke kwarktaart op te stijven in de koelkast op dit moment (wel met verse kersen hoor ;) Dat balanceert het effect van de vanillesuiker ;))
    Ik ga er maar van uit dat mijn eetpatroon vanzelf weer stabiliseert.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zou bij mij ook een hoop schelen dat als ik in de rij voor de kassa sta er groene en fruitsnacks om me heen liggen in plaats van aanbiedingen van koekjes en snoeprepen :(

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Daarom liggen ze er natuurlijk ook ;)

16. steenbokje

Wat een reacties allemaal! Thanx voor alle lieve woorden en tips!

@Kat: ja ik drink voldoende, vooral water, thee en spa. Af en toe wat (gewone) ranja maar niet dagelijks.
    Het helpt helaas niks tegen de snaaitrek.

@Selma: Ik denk dat een dietiste hetzelfde zou zeggen, dat mijn lichaam het nodig heeft.
    En ongetwijfeld dat ik dan niet moet snoepen, maar wat doe je als je lichaam om vettigheid schreeuwt, of om zoetigheid?
    Ik snap nu wel waarom zwangere vrouwen ineens gekke dingen kunnen gaan eten. Ben blij dat ik mezelf nog enigszins in toom kan houden!

@Juudje: Ben er nu ook druk mee bezig om alle troep te verbannen. Heb net muffins weggegooid (lagen toch al vanaf zondag) en vriendlief eet mn koekjes op.
    Geen bapao meer in huis, patat is ook op. Alleen nog wat kipnuggets en kibbeling maar daar houd ik niet van en dat eet vriendlief wanneer ik zalm of tonijn eet.
    Als dat op is, ga ik de frituurpan schoonmaken, geen vet er meer in!
    Veel water drinken doe ik al, maar het helpt niet echt helaas :(

Zin in chocola is er niet zozeer. Ja laatst in chocoladekoekjes dus muffins gebakken, maar gewone chocola heb ik niet in huis, net als chocoladehagel. Wel chocopasta maar ook dat vind ik niet lekker. Gelukkig ;)
    Ben vandaag flink streng geweest... Lastig! Maar ik moet wel...

@poppedopje: 6 kilo in 20 weken is zeker acceptabel! Met jouw verleden lijkt het me ook erg lastig.
    Ik heb de afgelopen 5 jaar al moeten accepteren dat ik na het ongeluk 10 kilo zwaarder bleef. Kan immers niet meer actief sporten! Maar nu ben ik gewoon topzwaar. Dit is mijn hoogste gewicht ooit, bijna 70kg...
    Ik weet ook dat ik alles zelf naar binnen prop, maar probeer maar eens die rem te vinden als je eenmaal bezig bent!

@Bl0nd: Je moet inderdaad 300-500 kcal per dag meer eten als zwangere vrouw, wat op max 2500kcal uit komt.
    Wel handig met een voedingsdeskundige in de familie hoor!
    Bapao is inderdaad nog redelijk verantwoord, maar wel >300kcal per stuk, en dat voor een simpele snack... dan eet ik liever 3 boterhammen met 30+kaas ;) Maarja, snaaimoment is ook zo weer voorbij, en daarna komt dat besef pas :(

Grappig van die frietjes. Hier is het meestal ook maar een klein handje vol en dan veel salade of doperwtjes erbij, maar dan wel nog een kroket ofzo erbij.
    Het is wel een goede tip om het verlangen tegen te gaan! Maar gelukkig gaat mijn frietpan leeg. Misschien maar gewoon een frietdag instellen. Elke zondag patat halen ofzo...

@Wuppie: Ik hoop echt dat de vreetdrang binnenkort stopt, en mn gewicht gaat stabiliseren.
    Banaan, bruinbrood, volkoren crackers, appels. Ik ken het allemaal... Dat lukt me overdag ook wel maar 's avonds..... ai....
    De VK zei ook dat het bij de een sneller ging dan bij de ander, en ja, ik heb 2 cupmaten erbij gekregen lijkt het wel, dus ik denk dat daar ook flink wat gewicht in zit. Maar mn bovenbenen schuren langs elkaar en mn bovenarmen flubberen... Houd niet meer zo van de spiegel op dit moment. Zie er nog niet zwanger uit, alleen gewoon dik.

@Fafje: dat van de gekookte eieren kende ik nog niet. Is de moeite waard voor het ontbijt, maar je mag toch niet elke dag eieren eten?
    Cup a soup komt er ook regelmatig in, of een zelfgemaakte soep met veel groente.
    Yoghurt/vla pak ik ook reglematig. En inderdaad, nu zit ik in de "heel veel fruit" fase om maar iets te kunnen eten...

@Mimi: dat geeft hoop! En wellicht is het ook gewoon vocht door het warme weer? Mijn buik lijkt vanaf dag 1 al enorm opgezet. Darmen natuurlijk - die overigens super traag werken... weer een kilo gelocaliseerd volgens mij!
    Bewust kiezen voor iets gezonds begint er in te sluipen sinds mn dip van gisteren...

@DaphneenEstelle: struisvogelpolitiek heb ik nu al bijna bereikt. Eergister avond stond de schaal op 70kg. Vanmorgen ineens weer op 67 (darmen werkten mee) maar toch blijft die schrik er goed in zitten.
    Ik heb afgelopen maandag ook al aangegeven dat ik naar mijn mening nu al veel te hard groei. Zal over 3,5 week aangeven dat ik het in de gaten wil houden daar. Ze heeft immers niet voor niets een schaal staan?

Inderdaad alle dames hebben al tips gegeven, en die volg ik ook al constant, maar toch komt dan die lekkere trek uiteindelijk weer naar boven. Zal eens proberen om een fles water bij de hand te houden en kijken of ik de zoete trek toch weg kan drinken...
    Het boodschappen doen is overigens geen probleem, behalve als vriendlief mee is. Dan gaat de kar vol met lekkere dingen als ik even mn rug toe keer om iets uit het schap te pakken. Hij schuift het ook overal onder zodat ik het pas bij de kassa zie! Grrrr.... En ja dan is hij overdag weg naar zn werk (ik werk part time) en kan ik me niet beheersen.

@JuJu: Lief vriendje heb jij! Zat laatst keurig met een bakje chips op de bank, en vriendlief pakt de rest van de zak erbij (gelukkig!) maar bewaren voor morgen, ho maar... Was echt blij dat de zak leeg was voor ik op kon staan om nog een bakje te pakken...
    Haha enne kwarktaart is toch ook gezond? Zuivel, fruit... Ok, ook suiker, maar grootste gedeelte is gezond!
    Maar inderdaad, jij komt nog niet aan. Helaas gaat hier elk pondje door het mondje, rechtstreeks naar het kontje!

===

Gisteravond stond ik met tranen in mn ogen worteltjes schoon te maken en een halve komkommer in plakjes te snijden. Ben het echt gewoon zat nu! Hopelijk is de knop nu om...
    Hoewel er nog wel een klein zakje oreo koekjes in de kast ligt te schreeuwen...

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh lieve Moppie besef dat hoe meer je er zelf mee bezig bent hoe erger het ook wordt.. Geen tranen meis.. je draagt een prachtig klein kindje in je lijf. Dat maakt dat je lijf nog nooit zo mooi geweest is als nu..!

(ik vind dat je vriend ook wel mee mag denken, of vind je het stom dat ik dat zeg?)

PS in mijn kwarktaart zit 1 liter kwark, 1/4 liter slagroom, 3 zakjes vanillesuiker, gelatine, fruit en een bodem van bastognekoek en boter. Haha vet ongezond dus!

18. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    hoi moppie,

Heel vervelend de eetbuien, heb er gelukkig geen last van. Wel 2 kilo aangekomen maar denk dat dat normaal is.
    Mischien een tip om een grote pan met soep te maken, veel groente erin en ook bleekselderij (vocht afdrijvend) Soep kan je goed in de koelkast bewaren. Als je 'savonds zin heb kan je kop soep opwarmen en net zo veel pakken als je wil.
    Vorig jaar ben ik 10 kilo afgevallen en bij mij hielp dat heel goed. Had toen behoorlijke vreetbuien 's avonds. At soms wel 3 grote soepkommen achter elkaar;)

19. steenbokje

Thanx dames :)

Ja soep maak ik regelmatig. Bleekselderij lust ik echt niet dus dat komt er bij mij niet in, maar ik maak altijd verse tomaten en groente soepen. Wat er over blijft gaat in portiebakjes in de diepvries. Lekker licht en vult goed!
    Misschien zo eerst nog even langs de winkel...

Zit overigens op 1300kcal vandaag.
    2 nectarines, 1 banaan
    4 boterhammen met mager beleg
    halve komkommer en stuk of 6 waspeentjes
    flesje water, flesje spa, pakje appelsap, veel thee
    grote bak pasta uit de diepvries (ben alleen thuis) met kaas erover
    glas melk...
    EN 8 dropjes!!!!

De oreo koekjes beginnen harder te schreeuwen...

20. steenbokje

*pakt een appel ipv koekjes*

Deel Deze Pagina