wie is er ook op vakantie geweest naar frankrijk wij gaan nu vrijdag is frankrijk een duur land? de benzine en de boodschappen? We zijn er nog nooit geweest en vroeg het me af.
Het is al een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar ik vond het best prijzig toen. De boodschappen vond ik vrij duur. Benzine weet ik niet, maar ik denk dat het wel ergens op internet te vinden is. Ik kan me herinneren dat je voor een bolletje ijs ongeveer 1,50 euro betaalde. Ik weet niet of je dicht bij de Spaanse grens zit, maar Spanje is wel een stuk goedkoper dan Frankrijk.. Wel vind ik Frankrijk een supermooi land, zou er graag weer eens heen willen. Fijne vakantie!
Yep we zijn niet goedkoop. Benzine en diesel is duurder hier. Ook boodschappen zijn wat duurder. Maar het eigen merk van vele grote supermarkten is goed te doen. Waar gaan jullie heel in Frankrijk als ik vragen mag? Een kleine tip: doe aub NIET je lichten aan overdag. Met de zon en de vele bergen hier hebben de automobilisten juist erg veel last van mensen die hun lampen aan hebben over dag. De lampen verblinden dan namelijk.
ik vond het redelijk prijzig ja. wat ik daarnaast vreemd vond was dat je bij het pinnen vaak je pincode niet hoeft in te voeren (is in meer landen, maar wij hadden het alleen nog maar in frankrijk gehad).
voor mijn gevoel was het (3 jaar geleden) niet extreem duur. Kan me herrinneren dat we maar de helft van ons budget hebben verbruikt dus dat was een meevaller. Of we hadden het heel ruim berekend dat kan natuurlijk ook maar ik geloof dat we per stel (waren met 2 stellen) voor 2 weken 800 euro kwijt waren. En dat was met alle excursies erbij dus ook naar atractiepark en uit eten en grotten enz.
Wij gaan vaak naar Frankrijk zomers en ik vind het qua boodschappen een behoorlijk duur land. Vooral het vlees. Ik was op zoek gegaan naar gehakt om macaroni te maken. Ik schrok behoorlijk toen ik zag wat ze daar voor vroegen. Het kan natuurlijk best zo zijn dat de prijzen hoger liggen in de toeristische gebieden. Wij zaten aan de Cote d'Azur. Ik vind de mega grote supermarkten en trouwens wel prachtig, je kan er heerlijk in ronddwalen en ziet er de lekkerste dingen!
Wij zijn eind juli op vakantie geweest in Normandie en de boodschappen zijn wel iets duurder, bijvoorbeeld pampers zijn daar 11euro zag ik. @ Nienke; onze ervaring is juist dat de benzine goedkoper is in Frankrijk, langs de snelweg is er bijna geen verschil maar in de dorpjes zelf was het toch echt 20 cent per liter goedkoper.
Benzine was dit keer ook fors goedkoper dan hier ja. Ik betaalde daar 1.39 voor een liter benzine tegenover 1.59 hier.
Benzine is hier vele malen duurder momenteel. De gemiddelde brandstofprijs staat op; Frankrijk 1.363 Nederland 1.549 NL staat 2e op de lijst van duurste benzine, Zwitserland staat op 1 met gemiddelde van 1.59
sorry over de benzine prijzen dan. Wij vinden de diesel en benzine op het moment erg duur namelijk. Maar ik weet ook geen NL prijzen natuurlijk. Maar we zijn wel een mooi en gastvrijland. En als jullie proberen een klein woordje Frans te praten kunnen we hier best Engels hoor.
Je hebt veel Lidl's in Frankrijk. De Super U is erg duur....de rest hetzelfde als hier ongeveer. Veel plezier!
hier net terug uit Frankrijk, Wat de boodschappen betreft zijn ze qua vlees zeker prijzig...voor de rest vond ik het eigenlijk best meevallen, gingen regelmatig naar de Carrefour en die heeft keus zat, dus kan je ook goedkopere producten nemen. En zoals eerder gezegt..je ziet de lekkerste dingen Benzine is op sommige plaatsen goedkoper..... En ga je via de tolwegen , gebruik dan de je creditcard (als je die hebt natuurlijk) ...scheelt echt met in de rij staan.... Vind het een fijn land , vriendelijke mensen, prachtige omgeving..echt genieten hoor! Heel veel plezier straks!!