Zou graag meer info willen over een eventuele opleiding in de schuldhulpverlening, cq schuldsanering. Ik wil hier graag mee verder. Heb een paar jaar geleden bij een voedselbank gewerkt, heb ook intakes enzo gedaan, maar kon daar niet mee verder omdat ik niet de "nodige" papieren ervoor had. Heb daarna "gewoon"gewerkt bij de voedselbank totdat ik bevallen ben van mijn jongste. Wil graag weer een opleiding gaan doen, en dit werk spreekt mij toch het meeste aan. Wie werkt er bij de schuldhulpverlening of doet ook een opleiding of weet er meer van af. Hoor het graag! Julyray
Heb net even gekeken bij de LOI maar ik weet niet of ik dat kan. Ik heb geen HBO achtergrond. Weet niet of het ook te doen is zonder deze achtergrond? En zover ik kon lezen is je certificaat maar 5 jaar geldig? Kijk nog even verder, adviezen, tips enz blijven welkom!
Is het niet mogelijk om alsnog HBO te gaan doen? Voor een baan in de schuldhulpverlening heb je dat niveau toch vaak wel nodig namelijk... Ik heb HBO sociaal juridische dienstverlening gedaan, en dat sluit heel goed aan op een baan in de schuldhulpverlening (doe ik zelf niet trouwens). Het is ook een gewild diploma in andere werksoorten, dus je kan er alle kanten mee op. SJD kun je ook in deeltijd doen.
Ik zie nu dat je ook opleidingen tot schuldhulpverlener op mbo-niveau hebt. Maar ik zou toch eerst uitzoeken of een werkgever je wel zou aannemen met een mbo-diploma. De schuldhulpverleners die ik ken hebben allemaal een hbo-diploma.
Nu nog een HBO opleiding gaan doen, zie ik eigenlijk niet zitten, wordt 41 dit jaar, ben alleen met 3 kids, denk niet dat dat het gaat worden. Kan hier bij de gemeente na de zomer wel de formulierenbrigade gaan doen, maar ik wilde eigenlijk toch dat stapje verder doen. Maar ja als het werk echt naar een HBO opleiding vraagt, dan zal ik misschien toch een stapje terug moeten gaan doen. Bedankt voor de info trouwens!!
Kijk eens op learncare.nl Hier bieden ze meerdere opleidingen/cursussen aan in de schuldhulpverlening. Je zou eventueel kunnen beginnen met budgetcoach bijvoorbeeld en dan verder met schuldhulpverlening.