laptop

Discussion in 'De lounge' started by Karagoz, Nov 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden..

ik heb een vraagje. we gaan misschien in korte tijd een nieuwe laptop kopen...
    we hebben bij hetnet nieuwe internet verbinding aangevraagd en krijgen daarbij een externe harde schijf van 160 gb er gratis bij. was is dan het beste om te doen. een laptop nemen met 160 gb geheugen en dan de externe harde schijf instaleren of een hogere harde schijf nemen bij de laptop. en hoe instaleer je de externe harde schijf. moet de box dan de hele tijd aan de laptop verbonden zijn...

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het handigste is dan om een laptop te nemen met een draadloos netwerk. Wij hebben ook een losse Harddisk en die zit dan wel met kabels aan onze ander computer en de modem, maar ik heb een draadloze verbinding met de laptop. Het enige wat er hier aan draad aanzit is de stroom... :D

Volgens mij hoef je dan verder niks te installeren aan die hard schijf, da;s dan gewoon "plug and play". Maar dat weet ik niet zeker, mijn man doet dat soort dingen altijd.. :)

3. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ligt er maar net aan wat je wilt.
    Toen ik mn lappie kocht met 120 gig dacht ik ...wauw dat is veel.
    Maar ondertussen heb ik steeds plek tekort. Ik heb er vaak films en muziek op staan en ben vaak bezig met fotoshop en dat vreet geheugen.

Wij hebben dus een 150 gig schijf erbij gekocht waar we de muziek en films parkeren, en van alle belangrijke dingen op alle laptops (ik, mn vriend en onze oudste hebben ieder een eigen laptop) staat er een kopie op de externe schijf.

Heb er wel spijt van dat we geen draadloze schijf hebben gekocht. En liever hadden wij ook een externe schijf gekocht die bedient kan worden zonder dat er een pc/laptop aan hangt (heeft n speciale naam maar weet niet welke)

Maar surf je alleen op internet dan heb je zoveel niet nodig.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Mijn laptop heeft ook nog eens 160 Gig en de externe Hd ook, dus ik kan nog even vooruit... Volgens mij kun je zelfs geen laptop meer kopen met maar een paar gig aan ruimte.

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,446
    1,843
    113
    Bij ons staat de externe harde schijf op zolder en de laptops beneden. Dus deze is ook niet aangekoppeld. We hebben hier een draadloos netwerk en kunnen beide met onze laps bij de externe schijf komen. Hier staan al onze foto's op...En nog meer, maar dat is m'n man z'n ding. Verder heb ik er ook geen verstand van, mannetje is de expert hier in huis ;)

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ikik ben meer op mijn laptop voor te surfen en voor psp, verder doe ik er wel wat spelletjes op en muziek luisteren verder niets. films zet ik er niet op. veel heb ik veel bestanden om met psp te werken en ook veel fotos zet ik er op...

ik heb nu een laptop met 340 gb geheugen...

en met de nieuwe laptop wil ik dit er in hebben,
    bleutooth, webcam, microfoon, goede videokaart en geluidskaart, draadloos internet, een sd-ms-pro-mmc-xd (je kan de chiop van je telefoon of fotocamera er in doen)

7. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Geheugen is heel wat anders als schijfruimte (waar jullie het in dit geval over hebben). ;)

Naast de laptop heb ik ook nog 2 externe hd's met een totale ruimte van 1,5 TB. Dit is vooral voor backup voor de giga hoeveelheid foto's en videomateriaal. Maar ook de dingen die ik gedownload heb en die gewoon teveel ruimte op de laptop innemen staan erop. Daarnaast maak ik regelmatig een backup van de laptop (documenten, mail etc.) die ook op de externe hd geplaatst wordt.

Daarnaast ben ik ook bezig om in ieder geval de foto's ook ergens full quality online te zetten. Mocht en mijn laptop, en de externe hd crashen, dat ik die waardevolle foto's toch nog ergens online heb staan.

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik bedoel ook de harde schijf beschrijf het verkeerd

Share This Page