Moeite met ouder worden

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinesara, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Heel cliché, maar waar blijft de tijd? Voor mijn gevoel werd ik gisteren 18 en was ik eergisteren nog 16. Over het algemeen sta ik daar niet zo bij stil maar zoals vandaag zijn er situaties waarin ik het er echt even moeilijk mee heb. We gingen vanmiddag winkelen en op zoek naar leuke uitverkoopjes. De voorjaarskleding hangt in de winkels dus de winterkleding gaat de uitverkoop in. Heel handig aangezien het nog zeker wel 2 à 3 maanden warme truien weer blijft ;). Maar goed, toen stond ik daar dus met een hele leuke trui aan in het pashokje en toen schoot het me te binnen: deze trui kan echt niet meer als je bijna 33 bent. Ik lijk wel 18 in dit ding en dat kan gewoon niet meer. En daar heb ik het wel moeilijk mee. Ik voel me bijna gedwongen om bij de oude wijven kleding te kijken. Speelt ook wel mee dat ik heel klein en fijntjes ben dus een maat S is nog te groot dus bij de kleding die er wat meer a la 33 jaar uit ziet is weinig in mijn maat te vinden. Daar baal ik al van, maar vooral dat ik gewoon vind dat ik in bepaalde kleding die wel mijn maat is en die ik heel leuk vind niet meer over straat kan. Of met bepaalde schoenen. Ik had hele leuke schoenen gezien met bont, maar dat kan als je 16 of 18 bent maar niet meer op mijn leeftijd. Of dan zie ik ergens een leuke ketting, en ga ik me hetzelfde zitten afvragen. Of bij een leuke tas. En uiteindelijk laat ik alle leuke dingen in de winkel hangen en zit ik thuis te balen.

Is dat herkenbaar voor jullie? Soms zie ik mensen van 35 en dan denk ik: tjonge, die zijn al oud en volwassen. En dan dringt het meteen daarna tot me door dat ik die leeftijd over 2 jaar ook bereik... En dan moet ik best even slikken. Ben ik nou zo raar? Of hebben jullie dat gevoel ook wel eens?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Die leeftijd valt nog wel mee. Ik had er echt wel moeite mee toen ik 40 werd.... en nog steeds!

3. kleinesara

Het gaat niet eens zozeer om dat getalletje maar meer om dat de tijd zo vliegensvlug gaat. Zo was ik nog jong en kon ik alles doen, zo was ik ineens 33 en moet ik serieus zijn ;).

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gewoon aantrekken die kleding! 30 is het nieuwe 20 zeggen ze toxh? Ik shop ook gewoon nog bij Only,Vero Moda etc. Als meiden van 12 eruit zien als 17,kun jij best kleding voor een 20-jarige aan ;)

5. kleinesara

Ik liep vandaag bij New Yorker, leuke kleding, maar allemaal pubers en toen dacht ik: wat doe ik hier? Vervolgens liep ik bij C&A tussen vormeloze kleding tussen de wat oudere mensen en toen dacht ik: wat doe ik hier? Ik ben niet meer jong, maar ik voel me nog niet oud. Misschien komt het goed als ik de 50 heb bereikt en niet meer zo op de grens tussen jong en oud balanceer ;).

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Ik kan alleen maar zeggen koop wat je leuk vind en waar je je prettig in voelt en je kan ergens ook denken dat je blij moet zijn dat je ouder MAG worden.... Je hoort zoveel nare berichten over jonge mensen en verschrikkelijke ziektes. Kick your ass and enjoy!! ;) ;) ;)

7. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Herkenbaar hoor.. Dit jaar had ik voor het eerst moeite met mijn verjaardag. Ben heel erg zoekende naar een kledingstijl, het jonge is er inderdaad vanaf dus het mag van mij allemaal wel wat volwassener. En dan bedoel ik niet vormeloos, maar wel wat klassieker en vrouwelijker. Juist net nu alles meer gaat hangen.. :(
    Hetzelfde geldt trouwens voor mijn haar, lang haar vind ik ook minder geschikt nu ik ouder wordt.
    Kortom: ik ben nog nooit zo onzeker en zoekende geweest!

8. kleinesara

Ja dat haar is inderdaad ook herkenbaar. Ik heb vrij lang haar en soms twijfel ik of het niet korter moet. Maar die stap durf ik nog echt niet te zetten. Ik ben dan wel geen 20 meer, maar ook zeker nog geen 50 ;).

9. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben 30, zie er uit als 16, en kleed me in jeans met hoodies en bandshirts. Ik heb maat 158-164, met heeeeel veel geluk pas ik een XS (broeken niet, da's hier een maat 13-14 jaar.
    Ik vind het vreselijk dat ik 30 ben, ben verreweg de oudste in mijn kennissenkring, de rest zit tussen de 16-23 in. Niemand die mij geloofd als ik zeg dat ik 30 ben, moest laatst mijn ID laten zien bij het kopen van WD40 (dat mag hier vanaf 16...) dus ja.

10. kleinesara

Haha, ja die ID komt hier ook nog regelmatig uit mijn portemonnee. Laatst werd ik 17 geschat. Soms troost ik mezelf ermee dat dat nu niet leuk is, maar als ik straks 60 of 70 ben is het vast heerlijk om wat jonger geschat te worden.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Oh das wel apart dan ja, en lijkt me ook niet altijd leuk.
    Verder wel herkenbaar, ik ben ook erg opzoek naar een leuke kledingstijl. Ikben wel wat dikker en groter, mt 44 en heb een grove bouw. Moeilijk winkelen dus...

12. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Zo herkenbaar! Toen ik 18 was gingen we elk weekend op stap, nachten verslaan en een onuitputtelijke bron energie.
    Nu na een dag werken, koken en wassen om 21.30 helemaal kapot.
    Qua kleding, ik ben maar, pas ook vaak nog kinderkleding. Bij sommige winkels is een maat s te groot. Maar maat 164 is gemaakt voor jonge meisjes en ziet er vaak ook zo uit.

Ik koop bij de h&m maat xs, zit altijd goed, daar hebben ze zowel vlotte als casual chiq. H&m dressed is een aanrader. Mooie nette kleding, maar niet oubollig

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geen last van. Ben bijna 35.

14. kleinesara

Toen ik 18 was ging ik nooit uit, ik ben nooit een feesttype geweest. Maar ik had wel de hele dag lol. Lekker buiten hangen met vrienden, alle kleding dragen die ik wilde, lekker tutten, hard lachen om onze eigen versprekingen, maar ook wel eens lekker aanstellen en een potje janken. En nu heb ik het gevoel als ik alleen al praat over sieraden kopen, make up en dat ik gisterenavond even heb gehuild of juist zo hard heb gelachen voel ik me al niet meer serieus genomen. Waar is die tijd gebleven dat dat allemaal nog gewoon schaamteloos kon?

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Och op zich is het wel handig, mag 9 van de 10 keer voor het jongeren tarief ergens naar binnen, het is alleen lastig als ik wat gedaan moet krijgen van de security tijdens een concert, want die zien mij dan als een zoveelste tienerfan terwijl ik regelmatig daar gewoon aan het werk ben.

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Op zich herken ik wel. Soms denk ik wel eens, waar blijft de tijd? Zoals je zegt, gisteren was ik nog 18, en nu opeens 30?!
    Maar moeite heb ik er niet mee, het is meer dat de tijd gewoon omvliegt, en sinds mijn zoon geboren is lijkt dat nog 10 keer zo snel te gaan.

Wat kleren kopen betreft: Gisteren ben ik na het werk nog even de stad in gegaan omdat ik toch dringend nieuwe truien nodig had. Ik liep c&a binnen en ik ben er snel doorheen gevlogen en weer gevlucht! Echt oubollig op een paar dingetjes na. Na nog een paar winkels gehad te hebben, ben ik geslaagd bij de Sting, wat volgens mij toch ook meer een "jongerenwinkel" is.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb er weinig last van en wordt over een paar dagen 39.
    Wel dat ik denk: wat vliegt de tijd, maar geen problemen met kleding. Nu draag ik wel alles door elkaar, van sportief, tot casual en heel netjes. Als je het echt niet weet, begin dan eens met een zwarte broek, of een nettere jeans, daarop een basic shirtje met een fellere kleur, en werk van daaruit, een gekleurd shawltje, of een mooie opvallende ketting, een leuk getailleerd colbertje en bijv juist een felgekleurde tas. Dat kan best als je 33 bent, als je basisstukken verder maar goed zijn.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Dat gevoel heb ik ook wel eens, voor mijn gevoel ben ik nog halverwege de twintig, maar ik ben al bijna 35.
    Zo was ik een tijdje terug bij een evenement waar ik op zoek was naar de toiletten, want die pijlen klopten voor geen meter. Ik zie iemand met zo'n outfit van het personeel staan, vraag waar de toiletten zijn en ze draait zich om. Is het een klasgenootje van van vroeger...haar haren waren grotendeels grijs, haar gezicht was ook niet echt fris en fruitig en ik schrok, want ze was volgens mij maar een jaartje ouder dan ik.
    Qua kleding enzo, ik kan gelukkig nog wel genoeg leuks vinden wat ik prima vind voor mijn leeftijd, ga geen ouwel#llen kleding aantrekken, maar inderdaad, sommige dingen vind ik ook niet meer voor mijn leeftijd.

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik herken je 'probleem' volledig. Ook ik draag nog het liefst wat ik droeg toen ik nog studeerde (hoodies met een spijkerbroek) Het probleem bij mij is alleen dat ik voor de klas sta en me jonger kleed dan mijn leerlingen :s
    Een colbertje past niet bij me vind ik. Ik ben dus ook zoekende.
    Ook ik schrik soms als ik bedenk hoe snel de tijd gaat en als ik dan denk aan mijn kinderen wil ik dat ze nog heel lang mijn kleine lieve meisjes blijven, maar jah, de tijd gaat voort en het is maar goed dat ze groter worden......(zucht weemoedig)

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Kijken jullie wel goed bij de c&a? Ik ben 31 en vind daar meestal nog wel wat vlotte truien,tunieken en leggings.
    Ze hebben 2 volwassen afdelingen toch?
    H&m slaag ik trouwens ook vaak

Deel Deze Pagina