ww vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    mijn vriend had te horen gekregen halverwege deze maand dat zijn contract niet word verlengd nu heeft hij heel erg snel een nieuwe baan per 15 februari heeft hij dan 2 weken recht op ww of is dat alleen als je geen nieuwe baan in het vooruitzicht hebt?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik weet niet of de regels veranderd zijn inmiddels maar vroeger kon je dan voor die periode tussen WW aanvragen. Nu weet ik niet hoe het dan uit eindelijk zit met de duur van de WW. Je moest minimaal aaneengesloten zoveel weken werken. Stel je vriend maakt gebruik van de WW (voor die 2 weken) en hij wordt er bij zijn nieuwe baan uitgeknikkerd binnen 2 maand, weet ik niet of hij dan nog recht heeft. Aangezien hij zijn arbeidsverleden heeft onderbroken met die 2 weken WW.

Misschien kun je de vraag beter even aan het webcare team vragen hier op het forum.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja hoor zeker aanvragen. Hier heeft manlief in december voor 1 week ww aangevraagd. Ze kijken tegenwoordig wel naar inkomen, dus als je wat verdiend in februari wordt daar je uitkering op aangepast. Je moet elke maand een inkomstenopgave opgeven van de vorige maand. Dit moet je ook echt op tijd doen. En je moet wel solliciteren in die 2 weken.
    Mocht je binnen 6 maanden na je ww weer werkloos raken, dan kun je herleving vragen van je ww.

Fijn dat hij alweer werk heeft.

Deel Deze Pagina