Hoe kan dit?

Discussion in 'De lounge' started by mamabri, Sep 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb op mijn werk iets bizars meegemaakt. Hoe het kan, geen idee, misschien weet iemand hier of dit kan.

Op mijn werk zijn emaille spoelbakken. Ik ben vrijdag als allerlaatste vertrokken, dit weekend is er niemand binnen geweest. Maar gistermorgen toen iedereen weer aan het werk begon, was in 1 van de spoelbakken (de binnenkant dus) een plek emaille van ongeveer 5x4 cm eraf gesprongen. En met springen bedoel ik letterlijk springen. Zeker 20 cm de lucht in (omdat het op de tafel die hoger dan de bak is lag) op de grond etc. Net alsof er iets hard in de spoelbak is gevallen, maar dat is dus niet zo. Ik weet 100% zeker dat dit vrijdag niet was, en zo goed als zeker dat er niemand in het pand is geweest.

Hoe kan dit? Dat het afbrokkelt, oke, dat kan, maar echt springen????

2. floor30

floor30 Actief lid

Jun 23, 2009
    327
    11
    18
    Ik heb zoiets in een oud bad gehad. Lag in bad en er sprong echt een stuk van het bad af. Het knalde er echt af zeg maar. Er was niets tegen aan gekomen oid.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

En dan ook zo'n groot stuk is allemaal kleine stukjes?

4. floor30

floor30 Actief lid

Jun 23, 2009
    327
    11
    18
    Groot stuk. Kreeg het in mijn gezicht en had er een flinke snee van. Was nog in mijn huurwoning, kwam een monteur die er een goedje op smeerde zodat er niet nog meer van af kon "springen".

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

bizar joh! Maar was wel een oud bad toch? en in 1 stuk? Bij ons was het helemaal in kleine stukjes :( Dit zijn vrij nieuwe spoelbakken, maar goed, het kan dus wel blijkbaar.

6. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

Mar 23, 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Emaille spoelbakken. Daaronder zit een laag metaal, ik kan me iets indenken met temperatuur verschillen waardoor t metaal uitzet en krimpt. Als je heet water gebruikt en koud water dan verandert t metaal wat ook effect kan hebben op t emaille opgegeven moment. Misschien zelfs al temp verschillen in een ruimte.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Heb je al gedacht aan misschien een ........geest? :p

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, het is alleen koud water (zijn spoelkraantjes) dus dat is het in elk geval niet.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, lach maar. Om eerlijk te zijn wel ja. Dat is overigens niet zonder reden en gebeuren in dat gebouw wel meer vreemde dingen, maar daar gaat het op zich niet om. Ik vroeg me af of het kan dat emaille zomaar kapot kan gaan en dan op springt.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Aangezien ik als laatste en enige in het gebouw ben geweest, is mij een paar keer gevraagd of ik hem écht niet kapot heb gemaakt. En ik vraag mij af of er toch niet iemand binnen is geweest ná mij (in het weekend bijv) Ik weet nl van mezelf dat ik hem niet eens aan heb geraakt, maar ik begrijp de rest ook wel als zij mij niet echt geloven :( Beetje vervelende situatie dus.

Share This Page