Lara overleden

Discussie in 'Prematuur' gestart door tut, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tut

    tut Lid

    28 nov 2006
    21
    0
    0
    Twente
    Hallo allemaal,

    Ik zag vorig jaar de topic over Lara (het meisje dat met 23 weken is geboren op Gran Canaria) op dit forum.
    Vanaf toen volgde ik iedere dag haar ontwikkeling op haar website, die haar vader en moeder voor haar bijhielden.
    Helaas zag ik vandaag het verschrikkelijke nieuws dat ze vandaag na ruim 14 maanden hard knokken overleden is. Zo ontzettend triest en oneerlijk. Ik wil haar ouders veel sterkte en kracht toewensen om dit verschrikkelijk grote verlies te verwerken.
    Op de website van Lara kan je een berichtje achterlaten om de ouders een hart onder de riem te steken.
    http://www.houdevelt.com/home.html
     
  2. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik had het toevallig ook al gelezen... Wat ontzettend triest! Normaal gesproken vind ik het altijd oneerlijk dat hier baby's van 23 weken geen kans krijgen, terwijl ze er in andere landen wel alles aan doen om ze te helpen. Maar als je dan zo'n verhaal leest, besef je ook dat het toch niet voor niets is... Op die manier kunnen ze ook een hoop ellende voor de ouders en het kindje besparen.

    Ik wens de ouders van Lara* alle steun en kracht van de wereld toe... Hopelijk realiseren ze zich dat hun kleine meissie toch altijd bij ze zal blijven en over hen waken!
     
  3. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    pffft wat hebben die ouders moeten doorstaan om hun ukkie een kans te geven zeg.... daar kan ik me niks bij voorstellen. Respect voor hoe ze dit hebben gedaan.
     
  4. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ook ik heb Lara gevolgd vanaf het moment dat ik haar website tegen kwam.
    Wat een ontzettende sterke meid is het toch geweest.

    Ik wens ook de ouders van Lara* ontzettend veel sterkte toe , heel veel respect voor deze mensen.
     
  5. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meiden
    ik kan de site van lara niet bekijken
    ik krijg de popup blokkering er ook niet af, krijg niks te lezen
    maar wat had dat meisje dan?
    als ze na 14 maanden alsnog overlijd?

    wel echt erg voor die ouders zeg..
    na al die maanden van hoop en vechten alsnog je kind weg moeten brengen :(
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ook ik heb haar gevolgt.

    Ik ben verslagen door dit nieuws.

    Zo mooi meisje zo dapper en zo sterk ... En toch ...

    Ook ik wens Els en Edwin heel veel sterkte met dit grote verlies.
     
  7. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Zondag 20 juli 2008
    Mama komt terug eventjes vertellen, want ik ben momenteel te ziek.

    Het gaat momenteel weer slechter met Lara. Vanmorgen heeft de verpleegster groenkleurige secreties uit haar tube geaspireerd. Ze heeft vandaag tot 40,4° koorts gehad. Dit doet vermoeden dat ze een bacteriële infectie op de longen heeft opgelopen, waarschijnlijk door de aanwezigheid van de tube... ofwel zijn het de beesten die haar al die tijd teisterden, maar nu pas echt boven komen?!

    De beademing gaat dan ook minder goed. CO2 loopt op, ze tolereren bij haar hogere waarden, maar het mag toch niet te hoog worden. Als ze wakker is dan laat ze zich niet goed beademen, ze wil liever haar eigen zin doen, maar alleen kan ze het nog niet, en dan moet het machien hoge drukken geven om het volume te halen... wat dan weer heel slecht is voor de groei en verbetering van haar longen.

    Ze houdt in haar gezichtje veel vocht op, vooral haar oogleden zijn heel erg gezwollen, ze kan bijna haar oogjes niet meer openen. Mogelijk door het weinig bewegen omdat ze altijd in slaap gehouden werd...

    Het ziet er momenteel dus niet goed uit, om niet te zegeen 'slecht', maar we hopen nog altijd op beterschap, onze kleine meid is en blijft een vechter. We hopen dat de dokters haar een kans geven om over deze infectie over te komen en dat ze dan nog eens mag bewijzen wat ze kan.

    Maandag 21 juli 2008
    Vannacht en vanmorgen waren haar bloedgasjes niet goed. Terug een te hoge CO2 en de rest werd er ook niet beter van. Daarom hebben de dokters beslist om haar iets dieper in slaap te doen, zodat ze weinig of niet tegen de beademing vecht.

    Als ze wakker is dat verzet ze zich en dan loopt ook haar temperatuur weer op, haar hartslag gaat omhoog... (volgens de verpleegkundige gaat je hartslag, per graad meer dan normaal, met 10 slagen omhoog), dus waarschijnlijk is het dan wel beter dat ze dieper slaapt. De frequentie van haar beademing moest wel wat omhoog, want als ze diep slaapt, ademt ze zelf weinig of niet en dan komt zij niet toe met 15 slagen.

    In de loop van de dag werd toch duidelijk dat die rust haar goed doet, de bloedgassen werden beter, haar temperatuur daalde zachtjes en haar hartslag werd normaler... hopelijk laat ze zichzelf nu wat rusten, laat ze het machien maar eventjes werken en kan ze zo recupereren.

    Het zal ook tijd worden dat het beter weer wordt. Onze kleine meid houdt volgens ons ook meer van de zon dan van de regen. Vorige keer was het heel goed weer (tussen de bezoekuren zaten we buiten aan de vijver), dus wie weet, komt met de zon ook haar energie terug om weer te genezen.



    Dinsdag 22 juli 2008
    Vanmorgen heeft Lara het plots heel slecht gehad, de dokters hebben haar hartmasage moeten toedienen om haar in leven te houden. Dit was plots zonder aanwijsbare reden, vermoedelijk was dit haar teken om te zeggen van mama, papa het gaat niet meer. Haar ph was gezakt tot onder de 7 en haar co2 gestegen tot 220. Momenteel slaapt ze en voelt ze geen pijn.

    Ze heeft waarschijnlijk zelf alles gegeven voor die 6 weken thuis dat we een gezin mochten vormen. 6 weken het lijkt niets maar we zijn Lara en de dokters en verpleging in Leuven heel dankbaar dat ze ons die 6 weken gegeven hebben.

    We blijven vannacht ook alle twee hier bij Lara blijven slapen, ze is verhuisd naar een kamertje appart en er is een extra bed bijgeschoven waarop 1 van ons kan blijven slapen. De andere heeft een kamertje een beetje verder gekregen, we zouden niet willen dat ze haar laatste nacht alleen moet doorbrengen. De opvang hier is geweldig waarvoor onze oprechte dank.

    We hebben haar ook gezegd dat als ze er klaar voor is dat ze mag gaan, ze moet niet blijven vechten als het echt niet meer gaat, ze verdient haar rust. Ik heb haar ook verteld dat ze naar een plaats gaat waar het beter is dan hier, geen pijn en geen verdriet meer, geen extra zuurstof nodig, geen maagsondes, geen ziektes, geen ....

    Op een dag zullen wij haar ook naar daar volgen...

    We willen enkel vragen, God laat haar niet afzien, dat heeft ze niet verdiend, laat haar snel en pijnloos vertrekken naar een betere plaats. (Edwin, papa van Lara)



    Woensdag 23 juli 2008
    Lieve mensen,

    bedankt voor jullie lieve berichtjes in het gastenboek, op het forum, sms'jes, mailtjes en telefoontjes... we kunnen ze niet allemaal beantwoorden, maar dat zullen jullie wel begrijpen.

    Lara heeft een rustige nacht gehad, maar heeft toch weer wat meer slaapmedicatie gekregen omdat de CO2 even weer opliep... daarna is het weer wat gebeterd, maar deze morgen was het toch weer slechter. Ook haar saturatie zakt beetje bij beetje, de zuurstof staat nu toch al op 75%... toch nog meer tekens dat het niet meer gaat.

    Momenteel ligt ze bij papa op schoot en daar heeft ze het naar haar zin. Alles wat eerst koud had (handjes en voetjes) heeft het nu terug lekker warm. (mama)

    Lara is zonet (13.50) overleden in de armen van haar mama met haar papa langs haar zijde. Dit op het moment en hoe ze zelf heeft gekozen, tijdens de ziekenzalving. Ze heeft het op haar eigen manier en tijdstip gedaan, net zoals ze altijd geleefd heeft, doen wat niemand verwacht op een moment dat niemand het verwacht.
     
  8. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    caruli kopie van het dagboek over haar laatste dgn. wat vreselijk voor de ouders. zoveel hoop heb je dan
     
  9. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Caruli,
    Dit meisje heeft echt alle pech van een prematuurtje gehad. Ze is op Gran Canaria geboren veel te vroeg dus, daar begon het al mee.
    Ze hebben toen moeten vechten om een kans en die heeft ze gekregen.
    Ze heeft NEC gehad (dit is me goed bijgebleven omdat Sam dit ook heeft gehad, een darminfectie waarbij de darmen kapot kunnen gaan).

    Ze kregen Lara bijna niet van de zuurstof af, elke keer kwam er wel weer iets tussendoor.
    En ze is gelukkig wel 6 weken thuis geweest, de rest van de tijd heeft ze praktisch alleen maar in het ziekenhuis doorgebracht.

    Ook ik heb gisteren behoorlijk wat tranen gelaten toen ik het las.
     
  10. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje zeg wat erg... :(
     
  11. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    jeetje ik heb dit ook met tranen in me ogen gelezen vooral het gebed van papa aan god om haar niet te laten lijden maar rustig zonder pijn, vind het vreselijk dat na al die maanden dan toch het onvermijdelijke is gebeurt

    ik wens de ouders van lara ook heel veel sterkte met dit enorme verlies maar mogen harstikke trots zijn op hun dochter

    groetjes nathalie ;)
     
  12. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Lara lag ook op NICU toen Ian daar lag in Gasthuisberg.

    De verpleging is er zooo lief voor de kindjes. Die speciale afdelingen zijn onderverdeeld in "boxen". In elke box liggen zo 6 baby's. En voor die 6 baby's zijn er continue 3 verpleg(st)ers aanwezig.

    Ook heeft elke baby zijn "vaste" verpleegkundige... Niets dan goed over UZ Gasthuisberg te leuven!

    Mijn haren gingen net rechtstaan toen ik las dat ze overleden was. Ik las haar website ook regelmatig en was zo blij dat ze eindelijk naar huis mocht.
    Innige deelneming aan haar ouders :cry:
     
  13. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Vreselijk wat en verhaal, heb tranen in mijn ogen.
    Ik wens de ouders veel sterkte toe.
     
  14. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    ik volgde het ook..pfffffffff hier zijn geen woorde voor..

    rust zacht. lieve mooie sterke meid!
     
  15. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Huilend lees ik dit!

    Lieve Lara*, Slaap lekker meisje en rust maar uit!
     
  16. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :cry: Zo'n vechtertje.. n oneerlijke strijd.. Gecondoleerd. :cry:
     

Deel Deze Pagina