Al eerder op dit forum bij het zwangerschaps gedeelte had ik een topic geopend met: Kat in de kinderwagen... daar werd heftig gedicusseerd over : of dat katten wel veilig zijn bij kinderen. enz... de een zegt kat zou nooit op me kind zitten de ander zegt vertrouw een dier nooit... nu heb ik ervaren dat MIJN kat niet te vertrouwen is bij me kindje... hij heeft tot nu toe 3 x geprobeert om op de kleine te gaan staan... voorbeeld.. ik zit op de bank de kleine ligt op me schoot.. ( met hoofd bij knieen en voeten bij me buik...) kat springt naast me op de bank... en zet zun poot op luier/buikje baby en ik zie hem zun andere poot op willen tillen om er druk op te gaan zetten... ik was natuurlijk snel genoeg zodat er geen gewicht kwam op de kleine... maar zo merk je maar dat een kat niet altijd veilig is met een kindje... foto bij deze... hij wurmt zich er gewoon tussen...
Hahaha! Die foto! Ja sorry, ik weet dat het niet om te lachen is, maar wat een apart beessie zeg... Maarre, even serieus...da's best wel eng, zeg. Je kan ze nooit bij elkaar alleen laten, dus. Lijkt mij knap lastig. Gelukkig heeft die van mij dat niet. Al was ik er van tevoren ook wel bang voor.
Ik was er in het begin erg bang voor. Durfde geen minuut de kamer uit als Hugo en de katten er samen waren. Nu heb ik ondertussen ervaren dat de katten echt helemaal niet geinteresseerd zijn in Hugo. Ja de ene kat heeft hem wel eens een lik gegeven, maar dat was meer omdat ie bij mij op schoot zat. Hugo zat ertussen maar anders had ik de lik gekregen. Af en toe kijken ze over de rand van de kinderwagenbak als ie op de grond staat en als Hugo er dan in ligt, zijn ze meteen weer weg. Ben nu nog steeds voorzichtig hoor, maar denk dat het per kat verschillend is en dat iedereen goed moet kijken hoe zijn katten reageren. Wel een hele gezellige foto trouwens Sjarrel
Inderdaad, het hangt van de kat af. Mijn ene kat is nieuwsgierig, maar niet nieuwsgierig genoeg om dicht in de buurt te komen. De andere kat durft meestal niet eens in dezelfde kamer te komen als Kaylee Ik laat haar wel eens alleen in de kamer, maar alleen als ze in de box zit, niet als ze op de grond ligt want dan kruipt ze zo achter de katten aan
vandaar dat ik dus met nadruk op MIJN kat gaf met capslock ik snap best dat je niet elk katje onder hetzelfde schoteltje kan schuiven...
hoi Sjarrel, ik denk dat je kat jaloers is dat ie op die manier zijn/haar aandacht opeist. of doet ie dat ook als jullie kleine in de box ligt?
Ik vertrouw mijn kat ook niet met Isa, maar andersom ook niet. Mijn kat zal haar nooit zomaar aanvallen, maar Isa kan wel aan de kat zitten en dan kan hij haar wel wat aandoen. Logisch eigenlijk.
Hier zijn de poezen ook bang van Serjenka, ze moet nog maar naar hen kijken en ze lopen al weg. Liever zo, dan bij jou hoor Sjarrel, ik zou ook niet op m'n gemak zijn met zo'n poes.
Ik zou ook nooit je kat vertrouwen, dit is net als met honden. Deze kunnen (met nadruk op kunnen) ook ineens uithalen/bijten. Mijn katten zijn schatten, maar ik zou ze niet alleen laten met de kleine..
Ik ben bang dat ik met 1 kat precies hetzelfde ga krijgen als jij hebt Sjarrel. Alleen al als ik naar die foto kijk, zo zou Tommie zich ook echt neernestelen Maak me er ook wel een beetje druk om, ik weet dat hij graag ooooooveral met z'n kont bovenop zit, dus ben ook erg bang dat de deur van de babykamer bv eens niet goed dicht zit en dat ie dan op 1 van de baby's gaat liggen Maar goed, de tijd zal het leren.. misschien valt het mee! Was jullie kat ook sowieso al zo een die erg graag bij je is en ook 's nachts in bed op je buik of zij ploft?
Wij hebben ook 2 poezen die we dus zolang ik weet dat ik zwanger ben, niet meer boven op de slaapkamers laten! Deuren altijd goed dicht. Ze zijn er nu aan gewend en hebben hun plekjes ergens anders gevonden.
Jee lijkt onze kat wel die ziet er ook zo uit, van de achterkant is ze het helemaal, weet alleen niet hoe de kat er aan de voorkant uitziet..hier ook een foto van onze poes in haar jongere jaren.. (vond wel ff grappig om te laten zien) Onze poes doet namelijk ook precies zoals jij beschrijft sjarrel, eerst 1 poot, ff likken dan andere poot erop, hier ben ik bij, dus er kan weinig gebeuren, maar idd laat een huisdier nooit alleen met je baby, je weet het gewoon nooit. Onze poes mag niet boven komen, alleen als alle deuren dicht zijn. (soms glipt ze er wel es stiekum door) Onze poes klimt ook gewoon in de klamboe, dus helpt helemaal niks. Ze is gewoon een schootpoes of de baby er nu ligt of niet, ze moet er gewoon bij..
wij hebben een buurkat die helemaal gek is op kinderen/baby's..als mn vriend of ik met de honden weg is..komt dat beest sneaky binnen wandelen De allereerste keer was ik dus thuis met dhani en mn vriend weg met de honden..ik was boven even de was aan het doen en dhani lag in de box beneden..schuifpui stond open..was midden in de zomer..kom ik beneden zie ik een kat op het randje van de box staan..schrok me echt rot..gelukkig houd dat beest niet van water en was heel snel buiten..maar hij bleef komen..we hebben toen een keer gedaan alsof honden er niet waren..verstopt in de gang..kat kwam tuin in..vlakbij schuifpui..kamerdeur opengedaan en honden erachteraan..nou dat heeft die kat geweten en sindsdien hebben we hem hier ook niet meer gezien.. Maar vond het wel een eng idee..er had weet niet wat kunnen gebeuren als ik niet op tijd beneden was gekomen..ken dat hele beest niet.. Maar mn tante daarentegen heeft hele lieve katten en gaat vaak naast je liggen als je met een baby of kind daarzit..gaat dan koppies geven en zo..maar tot nu toe nog nooit boven op een baby gaan zitten
wij hebben ook 2 katten en wij hebben als tip gekregen aleminumfolie over de kinderwagen en de box enz te doen voor de baby er is dit hebben we gedaan en de kat komt nooit in de box meer (ze hebben een hekel aan het geluid) het zit er nu niet meer op hoor We hebben het zo 2 weken gehad. groetjes gerdein
Wij hebben hele lieve katten 3, een felix kat, een rode kater en een langharige maine coon. Ze doen sem geen vlieg kwaad. Je moet ze zeker nooit blijven vertrouwen het blijven beesten! O Maar als sem huilt of onrustig is, dan komt een van de katten in aktie en mauwt en gaat als een gek rondjes lopen door huis Pas als sem rustig is dan zijn de katten ook rustig De eerste paar weken waren echt leuk, wij moesten sem nog voeden snachts en dan liepen wij de slaapkamer uit en jahoor zat er weer 1 voor sem's zijn kamertje! (waakdienst) Te wachten of wij wel ons werk goed deden, dan kwam die rode ook even naast je zitten als je de fles gaf; met zo blik van "wel goed doen hoor, kindje heeft veel trek" hahaha Verder kijken ze niet naar sem om hoor, ook niet naar de box! Alleen de wipstoel die is wel in trek, maar niet als sem erin zit
mijn kat gaat wel tegen me aan liggen naast de kleine dat is voor mij een teken dat ze de kleine geaccepteerd heeft maar als de kleine alleen is is ze er bang voor k laat de katten ook alleen in de kamer als k erbij ben groetjes marline
Wij hebben de deurklink van de babykamer ook omhoog en de deur gaat altijd dicht als Isa in bed ligt. Onze kat maakt namelijk zelf de deur open.