Ik heb voor Cas gekozen en wel om 2 redenen: 1) Cas hoor je echt veel minder vaak dan Lars. 2) Ik vind lars geen makkelijk uitspreekbare naam...zeg maar eens 5 keer snel lars achter elkaar... Met Cas gaat dat prima!
Moeilijk!! Ik vind ze allebei superleuk. Ik heb uiteindelijk Cas gekozen omdat het moderner en hipper is dan Lars. Echt een naam van nu. Lars is veel gegeven in de jaren 90. Cas is echt 2012.
Ik las eerst Cars en Lars Maar vind Lars leuker! Alhoewel ik het wel eens ben met iemand die het had over het uitspreken.
Cas! Vinden jullie geen naam die jullie ALLEBEI leuk vinden? Lijkt me jammer moest je nu een naam kiezen die hier door anderen wordt gestemd, en dat je dan achteraf zoiets hebt van "pfff, ik wou eigenlijk die andere". Je moet de naam tenslotte je hele leven gebruiken Weet niet hoeveel tijd je nog hebt, maar als ik in jouw situatie zou zijn, zou ik iets verder zoeken en kijken of jullie nog een vinden die je allebei mooi vindt.
@meisje89: In de afgelopen maanden hebben we zoveeeeeel namen langs laten komen en uit onze lange lijst van namen zijn deze twee nu over. Lars is een naam die we eigenlijk jaren geleden al bedacht hebben voor onze eventueel toekomstige zoon. Hij blijft dat nu ook de mooiste naam vinden. Symbolisch is dat natuurlijk ook de mooiste naam. Ik heb veel meer een gevoel bij Cas. Al gaan we nu weer opnieuw doorzoeken dan blijven we terugkomen op deze 2 namen, zo gaat t nml al tijdje.. We hebben nog paar weekjes de tijd. Dus moet goed gaan komen!
Ik heb al een keer gestemd, maar kijk is bij de betekenis van Cas die vond ik ook erg mooi. Als je zo kijkt hoor je heel veel de naam Lars en hoor je bijna de naam Cas niet wil je een populieren naam of niet.
De betekenis is idd mooi! Lars heeft ook wel een mooie betekenis. Ik heb persoonlijk idd liever een naam die niet zo populair is en daarom is mijn voorkeur ook Cas. Ik ken nog niemand in onze omgeving die zo heet. In onze omgeving hoor je ook niet vaak Lars maar toch is het een naam die populairder is. Ik hoop heel hard dat mn vriend nog kan wennen aan de naam Cas en de naam toch erg leuk gaat vinden.
Ik heb op Cas gestemd, maar moet erbij zeggen dat die hier véél populairder is dan Lars (ik ken 3 jongetjes die Cas heten, en maar 1 Lars van de leeftijd van mijn kinderen). Ik zou beide namen loslaten, en op zoek gaan naar een naam waar jullie allebei blij van worden.
Haha, de stand is gelijk! Volgens mij doen die dames hier het er gewoon om!! Misschien is het een goed idee om gewoon te w88 tot jullie kleintje geboren is?? En dan zie/ voel je de naam die het best bij hem past, zo van: "dit is een echte Lars" (of Cas natuurlijk) Heb wel eens meer gehoord dat mensen dit deden als ze er niet goed uitkwamen qua namen.. Wel jammer voor jullie dat je een van de twee bijna niet kan bewaren voor een eventueel toekomstig broertje omdat de namen zoveel op elkaar lijken! Maar welke naam je ook kiest; jullie kindje krijgt een prachtige, stoere jongensnaam (vind ik dan) goede smaak!