Larve-ei en rups in blauwe bessen ??

Discussion in 'De lounge' started by Scarabee, Aug 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aaah gadver! Maar eh, je schrijft dat je had gehoopt dat het normaal was.. Als dat zo was had je ze toch hopelijk niet gewoon lekker opgegeten he? :)

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Kan me voorstellen..
    Mijn trek is ook wel een beetje weg nu

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hahhaha, nou dan had ik de besjes met beesjes / eitjes eruit gehaald en de rest opgegeten..

Omdat ik net geen reacties kreeg dacht ik eerst eigenlijk "zal wel een stomme vraag zijn" dus toen ben ik bessensap gaan maken, want ik wilde er niet in happen met risico zo'n beestje te eten. Flink wat honing erdoor gedaan en toen ik net 2 slokken op had kwamen er berichten binnen :cool: Ik had verzonnen dat áls ze erop zitten, het alleen aan de buitenkant is, dus nja, heb alles goed nakeken, en heb mezelf in de maling genomen :D

Dr zitten soms ook wormen in witte vis bijvoorbeeld, dat schijnt wel normaal te zijn. Gooi dan ook niet die hele vis weg. ;)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik geloof nu dus echt wel dat het geen schimmel of spint is, er zitten dus gewoon larve-eieren en wormen in je mooie blauwe bessen, ik ben echt een beetje misselijk, temeer omdat mijn zoontje ongeveer een bak per week wegwerkt ....

5. zogelukkig

Ik heb mijn bericht even aangepast met wat linkjes.
    In het Engels gegoogeld.
    Kots, brech, braak!!!:$

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik ga even lezen..
    M'n maag begint trouwens nu wel echt om te draaien hier getver

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik wist dit niet en heb net opgezocht wat karmijn was en waar het oa inzit:(.

Ik eet al de hele week beschuit met muisjes, zit het dus ook in:(.

Moet ik wat anders als traktatie gaan verzinnen straks.

En nu durf ik ook geen bessen meer te eten.

Getver de getver:(

8. zogelukkig

Het komt door je nickname, nu weet ik het!

Ah, nee hoor, dat is weer flauw, ik vind het heel vies en mijn maag zou ook omdraaien, bah!:x

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha zou het ;)

Ik heb net overgegeven maar kwam geen bessensap.. zit meer tussen m'n oren nu denk ik.

Ik hoop dat er niet zo eentje binnen heb gekregen met de sap. Het zal toch niet kunnen groeien in m'n maag ofzo ? Bah.

10. Metire

Metire Niet meer actief

He bah ik eet al een paar weken yoghurt met blauwe bessen/frambozen/bramen.. ben meteen nog misselijker (was al misselijk van mijn zoontje die net zn hele bed onder gespuugt heeft)

heb nog nooit die 'eitjes' gezien maar ik kijk ook niet naar elke bes.. en al helemaal niet erin.. bah!!

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Whahahaha met al dat maagzuur? Nee hoor! Dat verteert vrijwel direct - iedere levensvorm gaat er aan en kan echt niet overleven in die maagsappensoep.

@Nichelle; karmijn is hartstikke lekker joh! Wat maakt het nou uit, een luis hier en daar. Je eet toch ook vlees? En gelatine! Je wilt niet weten waar dat van gemaakt wordt. En wat denk je waar dat kauwlaagje van mentos en/of dummies van wordt gemaakt??? En hebt ook wel eens een vliegje ingeslikt, neem ik aan.

Geloof mij maar, als je overal rekening mee moet houden, dan kun je net zo goed niks eten of enkel slabladeren - met of zonder slakken ;)

12. Cosy

Cosy Fanatiek lid

Aug 16, 2012
    3,398
    2
    38
    Noordbrabant
    Ieuwwww!
    Ik eet regelmatig blauwe bessen van de appie, maar heb er nog nooit een beest of eitje in gevonden gelukkig. Ik was ze en snijd de grote door dus denk dat ik ze wel zou hebben gezien :)
    Als je ze nog hebt zou ik ze terugbrengen naar de winkel hoor!

13. Cosy

Cosy Fanatiek lid

Aug 16, 2012
    3,398
    2
    38
    Noordbrabant
    Oh en roze koeken, jammie! :D

14. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Oeh bah bah bah bah!! Ik word er ook misselijk van! Ik eet ze gelukkig al niet, vind ze niet lekker!

Maar als je bij de AH in het vriesvak kijkt, daar vind je BB ingevroren, die zullen het dan toch niet hebben?

Noooooo!! Echt waar?! Toch niet in diepvriesvis...??? *please* :$

Liefs,

15. zogelukkig

Echt wel! Hoe komen wij anders aan een wormbesmetting?

Fruitvliegjes zijn eerder irritant dan dat ze je echt ziek kunnen maken. Een fruitvliegplaag dient wel bestreden te worden. Als je de fruitvliegjes erg lang laat zitten, zullen ze toch bacteriën verspreiden. Fruitvliegjes zijn nog altijd vliegjes die overal op zitten en heen en weer vliegen (lees: stront, kadavers, vuilnis). Op deze manier kunnen ze, net zoals grotere vliegen, micro-organismen ziektes verspreiden. Door de verspreiding van micro-organismen kan dat je gezondheid aantasten.

Karmijn is niet lekker, het wordt gebruikt als kleurstof, niet als smaakstof.
    En nee, ik ben geen vegetariër, maar eet alleen dieren die geen ellenlange lijdensweg hebben doorgemaakt. Luizen liggen met duizenden tegelijk levend in de brandende zon te verbranden waarna de rode kleurstof uit hun schild wordt geperst. Mijn biefstuk ligt niet zonder water en voedsel te verdorren in de brandende zon.

16. zogelukkig

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou mooi, dan eet ik jouw roze koek wel op :D !!!
    My pleasure!

Enne...

Wormen - Worminfecties bij de mens [gezondheid.be]

18. zogelukkig

Welcome!
    Ik eet geen roze koeken en andere zooi als M&M's, lollies, winegums en Fristi. Niet alleen om het luizenbloed hoor.

Goeie link, waarin te lezen valt hoe makkelijk je een wormbesmetting oploopt en hoe schadelijk dat kan zijn!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh jakkes, dat had ik nou niet moeten lezen, ik koop ook regelmatig blauwe bessen bij de Lidl en AH, brrr. Echt, ik haal ze voorlopig niet meer. Heb eens een ranzig springend wormpjes in mijn mandarijn gehad en het heeft ook drie jaar geduurd voor ik die weer eens nam. Plus de Sugar snaps van de Lidl waar ook rupsen uit kropen.

20. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ga niet zoeken wat er mis is met roze koeken... Ik doe het nietttttt

Share This Page