Ik ben er altijd heel makkelijk in, maar bereid eten in de koelkast bewaar ik niet langer dan 2 dagen. Ik zou het dus vandaag nog opeten.
Huh? Gooit iedereen dat weg? Ik zou het echt nog eten hoor, geen probleem. Als je het klaar gemaakt hebt en het ruikt/smaakt niet goed dan zou ik het weg doen, maar over het algemeen gaat het prima. En tijdens hondsdagen (hebben we die nu al?) in de koelkast is hetzelfde als in de koelkast tijdens de kerst, toch? Als het maar IN de koelkast staat
Normaal kan je eten twee dagen in de koelkast bewaren. Drie dagen doe ik eigenlijk nooit. In de horeca mogen ze bereide gerechten toch ook twee dagen bewaren. Kijk maar naar de smaakpolitie met de stickertjes ha ha. Na 1 dag al weggooien is gewoon zonde. Ziek worden van te lang bewaren natuurlijk ook. De kip zou ik dan even een dagje in de vriezer gooien. Kip eet ik nooit over de datum.
Nee ik zou me er niet meer aan wagen. Ik eet het, bewaar het dan nog 1 dag en gooi het dan weg. Vertrouw het dan echt niet meer.
Ik zou ook de lasagne vandaag eten. De kip kun je ook vandaag al bakken en dan morgen eten. Zou 'm niet rauw over de datum laten gaan en morgen pas bereiden.
Ik zou het dan vanavond opeten zoals je zelf al bedacht had, en dan zou ik de kip vanavond ook al bereiden en dat weer in de koelkast doen tot morgen. Of nu nog effe invriezen en morgen bereiden.
Dat heeft geen zin meer. Kipfilet ligt hier nooit langer dan 12 uur in de koelkast, dat gaat zo snel ruiken!
Nu in de vriezer kan prima. Sommige mensen zijn hier wel heel erg voorzichtig met voedsel hoor. Wij gooien een restje als het na twee dagen niet op gaat ook gewoon in de vriezer. Bereiden en morgen eten van de kip is ook een optie natuurlijk. Ik ben, met uitzondering van vlees heel makkelijk in datums, gebruik je zintuigen heb ik altijd geleerd.
Gerechten bereid met zuivelproducten vries ik nooit in. Soms eten wij iets van de vorige dag, maar daarna gaat het toch echt in de prullenbak..
Ik ben wel benieuwd waarom dan niet? Ik maak ijsjes van yoghurt met fruit, dat is ook zuivel en gaat echt in de vriezer. Of heeft het met het opwarmen te maken? Ik vind veel mensen wel heel voorzichtig hoor, ik heb altijd geleerd te proeven en ruiken, beetje vertrouwen in jezelf hebben. Kip eet ik niet over datum maar verder ben ik vrij makkelijk.
Ik zou persoonlijk iets nooit zo lang in de koelkast (wel vriezer) bewaren. De reden hiervoor is, omdat het dan smaak verliest (vind ik zelf) en het krijgt een typisch koelkast smaak (ook mijn mening). Maar ik zou gewoon even aan ruiken en ga op jouw eigen gevoel af. Ruikt het prima en ziet het er goed uit? Gewoon doen.
Ik koop regelmatig vlees met de datum van vandaag erop (wat afgeprijsd is, de reden waarom ik het koop ) en dan vries ik het in. Wij zijn er nog nooit ziek van geworden of dood van gegaan, dus naar mijn mening is er dan niks mis mee. Dus ja, ik zou die kip met de datum van vandaag nog rustig invriezen (maar in jouw geval zou ik het weer teveel gedoe vinden om het dan morgen weer te moeten ontdooien, dus dan zou ik ervoor kiezen het vast te bakken en in koelkast te bewaren)