pakjesavond, hoe de cadeaus bij de deur krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbeer2, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Pakjesavond duurt niet zo lang meer en dit jaar vieren wij het weer met de hele familie bij ons.
    Hoe krijgen jullie alle cadeautjes bij de deur?

Wij hebben het al eens op zolder gezet en een brief in de brievenbus gedaan dat Piet het daar neer had gezet en door alle haast gauw door moest. De buurman heeft het al eens gebracht onder het mom dat het verkeerd bezorgd was en hij ineens allemaal zakken zag staan. En ook is er al eens geklopt door de buren.
    Maar wat moeten wij dit jaar weer verzinnen?
    Aangezien wij het met de hele familie vieren gaat het om best wel wat cadeautjes en is het lastig te verstoppen in huis. Wie heeft er nog een goed idee of misschien kunnen wij elkaar op leuke ideeën helpen.

Bedankt alvast voor de inspiratie ;)

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik voer 'savonds de dieren altijd nog, ook op pakjes avond. Dus ik zet het zelf voor de deur en bel aan, en race dan terug naar stal. Als ze het binnen hebben gehaald loop ik 'niets vermoedend' door de achterdeur naar binnen en verbaas me er over dat de pakjes zijn gebracht terwijl ik net even naar stal was!

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben geen dieren buiten maar wel een hele goede oplossing! Ik kan hier ook geen variant op bedenken waarmee wij nar buiten kunnen glippen.

4. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Mijn opa was daar altijd zo creatief in! 1 keer heeft hij alle cadeautjes aan het plafond gehangen. Een andere keer lag alles in de open haard (en dat past niet dus eigenlijk lag de hele woonkamer gewoon vol met cadeautjes..).

Maar waar je al die cadeautjes voor die tijd verstopt, geen idee. Schuur of iets dergelijks?

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Piet klopt hard op het raam (lees: de buren) ... doen we eigenlijk ieder jaar zo ...

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Mijn man zegt dat hij naar de wc gaat, bonkt,klopt en zet de zak neer, verdwijnt in de wc en dan is het allemaal gebeurd terwijl hij op de wc zat.
    Ik heb het ook wel eens zelf in de gang gezet en als er dan iemand in de gang komt staan daar opeens cadeautjes.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    hihi - leuke opa! Hing alles er al toen jullie binnenkwamen dan?

8. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Nu verstoppen lukt nog wel. Ik heb een lieve zus waar wij tijdelijk alles neer kunnen zetten als opslag. Maar op de dag van pakjesavond zal het toch naar ons huis moeten komen en waar laat ik het tot het moment suprême?
    Wij eten eerst met de hele familie hier en daarna begint de avond met cadeaus. De cadeau's moeten dus wel op één of andere manier hier binnen komen. Ze hier al neer leggen kan niet omdat wij zelf ook kinderen hebben en die dan het geduld niet kunnen bewaren natuurlijk.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier komt zwarte piet langs, en de cadeaus zetten we gewoon om de hoek. Beetje tactisch plannen en zorgen dat niemand het ziet.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn vader heeft eens gezegd dat hij de container aan straat moest zetten, alvast voor de volgende ochtend. Natuurlijk liep hij nét Zwarte Piet mis, die op dat moment aan de deur klopte. :p

Nooit iets achter gezocht. Het was me ook nooit opgevallen dat er de volgende dag geen containers aan de straat stonden :p

11. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Kun je ze niet in de auto leggen? En dan op een gegeven moment idd voor de deur zetten als je toevallig naar de wc moet? Of de buren het laten doen. Hoef je ze iig niet naar beneden te slepen oid.

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier kregen we vorig jaar twee dagen van te voren een zak vol cadeaus van de buren met de vraag of wij op pakjesavond hard op de deur en het raam wilden bonken en de zak voor de deur wilden zetten :) Mn dochter is nu nog te klein, maar volgend jaar ofzo gaan we datzelfde terug vragen ;)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Gelukkig hebben wij rokers in de familie, lang leve de rokers;) ze verdwijnen in het donker buiten en niemand ziet wat ze daar uitspoken...cadeautjes staan in de schuur en iemand loopt naar voor met de zak. Dit jaar doen wij ze alleen boven ergens verstoppen want er zijn 2 heel grote dingen bij die niet handig zijn om naar de voordeur te brengen.

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ging het vorig jaar mis bij me zus.
    Zij was even de pakjes van boven naar de voordeur aan het brengen. Zak 1 gedaan. Loopt naar boven voor zak twee. Is zak 1 ineens weg
    GESTOLEN te erg voor worden. Hij was gewoon gejat.

Mijn advies. Zet alles op zolder en niet buiten
    voor je het weet zit je zonder cadeautjes

15. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Hier staat alles bovenin mijn kledingkast. De buurvrouw klopt avonds aan (vantevoren breng ik het) en rent snel weg.

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Hier al 28 jaar hetzelfde, en het verveelt nooit :D
    Mijn vader ging altijd toevallig even naar boven, dan door de voordeur naar buiten. Daarna ging de bel en werd er hard geklopt op de ramen. Wij naar de voordeur, stonden daar alle cadeautjes. Niemand te zien.
    En nog toevalliger kwam mijn vader dan net op dat moment door de achterdeur weer naar binnen met een verbaasd gezicht: zijn er pakjes gebracht? Nou, net toen ik even weg was!

En zo gaat het nu nog steeds, alleen bonkt mijn vader nu op de deur en vliegen mijn eigen kinderen erheen :)

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Vorig jaar deden wij (zoals bijna elke avond) onze meiden in bad. Ik heb nog een aantal keer gezegd dat ze goed moesten luisteren of ze beneden iets hoorden. Terwijl de kinderen in bad zaten bij papa heb ik de kadootjes beneden verstopt en een briefje klaargelegd.
    Tijdens het afdrogen nog een keer flink enthousiast geroepen; 'ik hoor iets beneden!'. En vooral onze oudste werd helemaal dol. Vlug naar beneden gegaan, maar we waren natuurlijk net te laat om zwarte piet te zien..:D

Bij mijn ouders klopt de buurman altijd aan en zet de kadootjes bij de voordeur. Hij staat dan nog altijd buiten om te zeggen dat hij zwarte piet net weg zag lopen..

18. Hier moet ook altijd de container langs de weg gezet worden op pakjesavond :D

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Vorig jaar lagen de cadeautjes ineens op ons bed en stond ons raam open :)

20. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben geen auto, dus dat is ook geen optie. Zus brengt de pakjes wel met de auto naar ons toe en ik denk dat ik dan de buren maar vraag om ze voor die laatste uurtjes op te slaan. Wij zijn met 4 kinderen waarvan er 2 echt nog geloven, 1 te oud is en wel weet hoe het zit en 1 precies op de grens zit. Waarschijnlijk is dit haar laatste jaar. Wil er nog één keer echt iets leuks van maken want volgend jaar vieren wij het, denk ik, alleen met ons gezin omdat de andere nichtjes er niet meer in geloven.

Jullie hebben wel wat leuke ideeën gebracht.
    Dat de cadeau's gejat zijn, daar schrok ik wel erg van. Wat een ellende en hoe verkoop je dat aan de kinderen? Hier let ik nooit op wat van wie er in 1 zak gaat. Het zou dan zo maar kunnen zijn dat alles van 1 kind gejat is en de rest wel veel pakjes heeft. Erg zeg en dat met zo'n avond.

Deel Deze Pagina