Dagindeling thuisblijfmoeders of pt moeders

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik werk 2 dagen in de week. Dat kunnen soms ook 3-4 zijn maar meestal 2. Mijn man werkt fulltime. De kinderen gaan 3 dagen naar het kdv dus ik heb veel tijd over voor het huishouden enz. Ik betrap mezelf er echt op dat ik een standaardroutine heb.

Ochtend: kids wakker om
    0700-0730: ontbijt maken en ook gelijk brood voor mijn man
    0800: man gaat werken. Mama gaat de kids aankleden en mezelf
    0830-0845: kids naar kdv
    0900: thuis thee zetten en herhaling dr phill kijken
    1000: douchen bedden opmaken en kamers
    Opruimen
    1200: boodschappen halen
    1300 ongeveer: kleren wassen en huishoudelijke taken
    Rond 1400: begin ik met koken en tussendoor de was eruit halen en ophangen
    1600-1630: kinderen ophalen

Dan begint de drukte :d

2. Hoezo gaan je kinderen dan naar het kdv als jij thuis bent.... als ik zo brutaal mag zijn..
    Ik zal ook is even mijn schema neer kwakken straks. Zo ver ik echt een vast schema heb.

3. lennylenn

Die vraag had ik kunnen verwachten, uhhm omdat ik
    Ook werk? En soms vallen mijn vrije dagen op de dagen dat zij op het kdv zitten en soms ook niet. Ik heb geen vaste vrije dagen

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    06.00 uur opstaan - zelf wassen en aankleden en wat eten en cappuccino drinken.
    06.30 middelste wakker die ik aankleed en te eten geef.
    Dan maak ik de lunchpakketjes klaar, fruit voor de psz (4xpw) en fruit en brood voor mn dochter, lunch voor mn man
    07.00 uur worden de andere 2 ongeveer wakker die ik aankleed en te eten geef, ik maak dan ook ontbijt klaar voor mijn man.
    08.10 uit huis naar school en de psz
    08.45-09.00 vertrek ik vanaf de psz voor de boodschappen of ik blijf op school voor een cursus die ik volg, help op de psz of ik ga bij een oudere dame langs die hulpbehoevend is. Naar huis ga ik heel weinig.
    11.00 uur zoontje klaar en dan richting huis, jongens te eten geven de jongste gaat naar bed rond 12 uur.
    Tussen 12 en 14 uur doe ik het huishouden en begin alvast met koken.
    14.00 uur gaan we meestal nog even naar buiten en ga dan ook vaak langs mn andere vrijwilligersadresje.
    15.15 dochter uit school en naar huis
    16.00-16.30 eten we meestal al
    in de tussentijd nog wat spelen met de kinderen en opruimen
    18.30 douchen etc.
    20.00 uur slaap iedereen wel en ga dan nog wat te eten maken voor mijn man die meestal rond 21.30-22.00 uur thuis komt
    en afwassen en nog wat opruimen enzo

5. Ik bedoel het niet verwijtend hoor. Gewoon nieuwsgierig.
    Lijkt me wel jammer eigenlijk of niet?
    Vind het zelf nooit leuk als ik thuis ben en de kleine is een dagje weg ofzo. Ze gaat ook bijna naar de basisschool.... pff dat wordt effe slikken!

6. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik werk ook 2-3 dagen thuis, maar ik kan dat in de uren doen dat mijn kinderen op bed liggen. Tussen 1 en 3 en 's avonds na 8 uur. 't Wordt dan wel snel nachtwerk, omdat ik mijn tijd nodig heb. Maar ik zou mijn kids daarvoor niet naar het kdv willen brengen. Zonde van m'n geld. ;)

Mijn schema voor 't huishouden is een beetje gebonden aan de schooltijden van mijn oudste 3 kinderen.

7. lennylenn

Toen ik fulltime werkte moet ik eerlijk zeggen dat ik die rust wel lekker vond. Nu is het idd wel erg stil zo. Maar ik geniet dan wel
    Volop van de dagen dat we allemaal thuis zijn.

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

In je openingspost had je dan beter kunnen zetten dat dit schema voor je vrije dag is. ;) Anders denken er veel dat je elke dag zo'n relaxed dagje hebt en je kids op het kdv zitten.
    Voor mij ziet je dag er in ieder geval lekker relaxed uit en 't is ook wel heerlijk om in je huis te werken zonder kindjes. Vindt ik tenminste wel, kan je lekker doorwerken en ben je veel sneller klaar! :D

9. lennylenn

Dat is wel lekker en het scheelt idd een hoop. Maar ik kan helaas niet vanuit huis werken.

10. lennylenn

Hahahaa ja heb je gelijk in idd. Het kan idd verkeerd overkomen

11. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Op vrijdag ben ik de hele dag vrij (weekend ben ik ook vrij maar dan is mijn man ook thuis en loopt de dag wat anders) de dag ziet er ongeveer zo uit:

8uur wakker, dochterlief komt meestal nog een half uurtje bij mij in bed liggen kletsen en zingen

Daarna gaan we naar beneden en ontbijten. Dan spelen.

10 uur gaan we naar boven om te douchen/badderen, aankleden.
    11-12uur wat huishoudelijke klussen
    12uur lunchen en lekker de deur uit (boodschappen, winkelen, visite, speeltuin)
    Rond 15.30 weer thuis. Dan meestal nog lekker even spelen
    17uur koken
    18uur eten
    19uur dochter op bed

12. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nu is het vakantie, maar een normale doordeweekse dag ziet er ongeveer zo uit:
    6:45 opstaan, man maakt voor iedereen ontbijt, ik kleed de jongste en mezelf aan de help dochter met aankleden en haren kammen.
    7:30 zelf ontbijten
    7:50 schooltas voor dochter inpakken en het weggaan ritueel (wc, schoenen, jas) starten.
    8:00 man naar z'n werk
    8:10 naar school lopen (met dochter en jongste)
    8:20 op school
    Na dochter weggebracht te hebben, even langs de winkels voor wat boodschappen en dan naar huis.
    Thuis even wat dingen doen (vaatwasser uitruimen en inruimen, stofzuigen), terwijl jongste speelt/ helpt.
    Rond 10:00 fruit eten en nog een beetje spelen
    12:00 boterhammetje eten en dan gaat hij slapen.
    Ik doe dan meestal de was in de machine en ga dan ook een uurtje liggen.
    13:00 was ophangen of andere kleine klusjes
    Jongste is meestal rond 14:00/ 14:30 wakker, dan drinkt en eet hij wat en dan gaan we om 14:45 naar school om dochter op te halen.
    15:00 dochter uit school
    15:15 thuis, koekje eten en wat drinken en dan lekker spelen. Ik begin dan vast aan de voorbereiding van het eten.
    18:15/18:30 man thuis, avondeten
    19:00/19:30 kinderen naar bed
    20:00 op de bank met thee
    21:00 douchen en naar bed (even lezen/tv kijken)
    22:30/23:00 slapen

13. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Zal ook even mijn schema neerzetten, kunnen jullie zien hoe druk het is met 5 kids.. ;)

* kwart voor 7 gaat de wekker.
    * Om 7 uur alle kids uit bed trommelen en ze aan laten kleden.
    * Om half 8 zit iedereen aan tafel.
    * Rond 8 uur zijn we klaar, ik vul de bekers en trommeltjes voor school. Ondertussen worden haren gekamd en tanden gepoetst.
    * Om kwart over 8 gaan de schoolgaande kinderen de deur uit.
    * Ik eet op m'n gemakje m'n ontbijt met een bakkie thee en ruim de vaatwasser uit en in.
    * Jongste dochter en zoon worden aangekleed en gaan spelen.
    * Ik strijk en vouw een uurtje op zolder
    * Om half 10 een bakkie thee en dan aan m'n 'dagtaak' beginnen (ik doe elke dag iets anders, bijv woonkamer, badkamer etc)
    * Rond 12 uur de tafel dekken om te eten, kids komen uit school.
    * Om half 1 zijn alle buiken weer gevuld en kunnen ze nog even spelen, ik zet alvast het avondeten klaar.
    * Om 1 uur is alles weer naar school en gaat jongste dochter voor een tukkie naar bed.
    * Tussen half 2 en 3 is qualitytime voor mezelf! Lekker boekje lezen, luieren etc. Of.... voor mijn mans bedrijf werken. (meestal 2 keer per week)
    * Om kwart over 3 jongste dochter uit bed halen, drinken met snoepje/koekje klaarzetten voor de schoolkids.
    * Om half 4 loopt het huis vol met vriendjes/vriendinnetjes en mijn eigen kids.
    * Rond 5 uur gaan de pannen op het vuur en druppelen de buitenspelende kids weer binnen.
    * Om 6 uur zitten we aan tafel en eten we tot kwart voor 7.
    * Alle 5 worden gebadderd tussen 7 en half 8. Ondertussen wordt er huiswerk gedaan en muziekles.
    * Om 8 uur ligt iedereen in bed, is de vaat in de vaatwasser en begint eindelijk de avond ;)
    * 1 keer per week werken mijn man en ik voor zijn bedrijf. De anderen avonden zijn vaak gevuld met van alles en nog wat.
    * Als iedereen in bed ligt laat ik de wasmachine draaien en daarna de droger (of hang ik het in het trapgat) Dan kan ik de volgende ochtend gelijk aan de was beginnen.

Dit was dus ongeveer mijn dag met 5 kids, valt toch best mee hè. ;) Tussendoor moeten er natuurlijk ook nog wel eens boodschappen gedaan worden, maar die doe ik meestal 1 keer per mnd voor alle houdbare dingen en 1 keer per week voor de rest. Ik probeer in de middagen echt 'vrij' te zijn om tijd te hebben voor de kinderen en dat lukt gelukkig aardig!

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ons 'schema';

7.00 Ik douchen & koffie/ontbijt
    8.00 Kindjes wassen/aankleden/ontbijten
    8.45 Zoon naar de psz (4x per week)
    9.00 Buiten met dochter/boodschapje/iets in huis
    11.30 Zoon ophalen/eten/allebei naar bed
    13.00 Schoolwerk/huishouden/lezen of lekker in de tuin
    15.30 Stuk lopen met de kids/spelletje
    17.00 Koken, en daarna nog lekker (buiten)spelen
    19.00 Douchen, boekje lezen en bedtijd
    19.30 Huishouden/was/school/filmpje met mijn man oid.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zal wel wat vergeten en er komen altijd honderd onverwachte dingen langs (zoals dingen voor school, vrienden, dingen regelen e.d.)

maar een globaal plaatje;

7 uur - wakker worden, dan wassen, aankleden e.d. en naar beneden.

Ontbijt met gedekte tafel, tassen voor de kids klaarmaken (drinken en fruit)

08.15/08.20 uur naar school, vaak ben ik hiervan 08.45 uur terug (behalve als ik wat voor school moet regelen of doen natuurlijk)

dan ruim ik de tafel op en OF ik ga dan hardlopen / sporten tot 10.00/10.30 of ik maak schoon tot die tijd (vaak gaat het dan om en om) dan pak ik lekker thee en een tussendoortje en daarna pak ik lekker uitgebreid een douche of bad, evt nog een boodschapje of iets als ik klaar ben of ik heb gewoon even voor mezelf. En zoals nu hebben ze vakantie dus dan is er weinig te hardlopen of te poetsen haha (schiet niet op)

11.50 loop ik naar school om ze te gaan halen (ik zorg meestal van te voren dat de tafel al gedekt klaarstaat, evt kook ik een eitje of iets)

tussen 12-13 dus even eten en als ze klaar zijn mogen ze nog even achter in de tuin spelen of tv kijken, kleuren whatever (ligt aan het weer) even hun hoofdje leegmaken.

dan 12.55 uur naar school, soms klets ik nog even met wat moeders en soms niet.

Tussen 13-15 uur doe ik vaak wat klusjes zoals de hond borstelen, kooi schoonmaken iets in de tuin (als het lekker weer is) afgewisseld met even wat tijd voor mezelf (zoals ik al zei word dit vaak wel ingevuld haha)

dan om 15 uur halen, vaak als ze thuiskomen dan pak ik even wat drinken en wat lekkers voor ze en vraag hoe hun dag was e.d. soms krijg je een verhaal en soms helemaal niets LOL

de oudste moet vaak even rustig worden / hoofd leegmaken dus even achter in de tuin spelen of op zijn kamertje (ligt aan het weer) of we gaan even terug naar het schoolplein om daar te fietsen, rollerskaten, met de bal spelen of iets...

Meestal eten we tussen 17/18 uur (ligt een beetje aan papa, als die laat is eten we om 17 uur en als ie bv om 18 uur thuis is dan wacht ik wel even op hem met het eten..

Na het eten kunnen ze OF even achter in de tuin spelen, of binnen tekenen, knutselen of tv kijken, wat ze willen (ligt een beetje aan de tijd als we om 17 uur eten is er meer tijd over dan bv om 18 uur eten natuurlijk.

Dan 1830 naar boven, douchen of snel in bad, tanden poetsen e.d. pyama's aan en slapen, vaak liggen ze om 19 uur al echt in bed.

En dan is het mijn tijd haha, maarja vaak houd dat in, keuken opruimen, evt stofzuigen (ik loop op blote voeten altijd en heb hekel aan zand onder mijn voeten..) en als manlief later thuis is , dan zijn eten klaarmaken e.d. koffie zetten voor hem (vaak lunch klaarmaken voor de volgende dag voor hem)

Ik krijg de dag altijd wel gevuld...

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

gemiddeld genomen dagje

6:30 wekker ( meestal is dat een kind haha)
    mezelf aankleden, kindjes aankleden
    7:00 kinderen eten geven, schooltasjes klaarmaken, vaatwasser uitruimen, snel een stofzuiger onder de tafel door.
    8:15: alles naar school brengen

9:00 bakkie thee bij mn man op de zaak
    9:00 tot 11:00 even op zp en facebook kijken, was aanzetten/opvouwen, boodschappen doen, of andere huishoudelijke klusjes
    11:15 de jongste ophalen van de psz
    12:00 13:00 de oudste van school halen, eten en weer naar school brengen.
    13:30-15:00 rest huishoudelijke klussen, meestal strijken/stofzuigen/badkamer zulk soort dingen
    15:15 -17:30 of met de een of de ander naar logopedie of zwemles, of thuis lekker met de kids wat spelen, beetje achter de pc.
    17:30 koken en de kindjes eten geven( eten beter als ze samen met zijn drietjes eten, als dat mijn man en ik ook mee eten)
    18:30 alles klaarmaken om naar bed te gaan
    19:00 mn man en ik eten, keuken opruimen.
    20:00 dan ga ik zitten! hahaha

17. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hier is dan ongeveer mijn schema:
    07:00 gaat de wekker, kids wakker maken ze hun gezicht wassen
    07:30 aan tafel, boterhammetjes smeren voor de oudste op school en lekker eten en drinken.
    08:00 de kids tanden poetsen en aankleden. En mezelf aankleden
    08:20 de oudste naar school brengen (een kwartiertje lopen)
    08:50 thuis, ff met de jongste spelen
    09:15 de jongste naar t kdv brengen
    09:45 weer thuis ff relaxed mijn series terug kijken en ff stofzuigen en opruimen
    11:15 naar school ( ik werk daar in de middag opvang, elke dag behalve woensdag 2uurtjes
    13:45 weer thuis eten klaar gaan maken
    15:20 de oudste van school halen,
    15:45 samen met de oudste, de jongste ophalen op t kdv
    16:15 thuis, lekker gaan spelen, drinken etc
    17:30 avondeten met de kids
    18:00 spelen/tv kijken
    18:30 kids douche, pyama aan doen, tandenpoetsen, water drinken en naar de wc
    19:00 kids naar bed
    19:15 alles opruimen, nog een keer stofzuigen en eventueel dweilen
    En dan lekker voor de buis of een boek lezen.

Wasjes draaien, vaatwasser in en uit ruimen was ophangen etc doe ik overal tusssen door eigenlijk

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben full time thuis

mijn dag begint om 5.30 kleed ik mezelf aan en maak het ontbijtje voor de kinderen
    6.30 kleed ik hun aan en maak ze klaar voor school maak de pakketjes klaar voor de oudste twee
    7.30 nog wasje aan zetten en alles opruimen in de vaat zetten
    7.45 word mijn oudste zoon opgehaald en om 8.15 loop ik voor mijn middelste naar schoolje
    daarna ga ik nog even wandelen met de jongste
    rond 9.30 wasje ophangen volgende aan zetten en huishouden doen alles goed poetsen
    rond 12 uur lunchen en naar de winkel met mn meisje
    rond 16 uur ga ik koken zijn ze ook allemaal weer thuis en kan mijn drukte beginnen tot 19.30
    daarna gaan ze slapen en ruim ik alles nog even op stofzuig en dweil en maak nogmaals mijn wctje schoon:)

19. A2CA

A2CA Niet meer actief

Op een normale doordeweekse dag, hangt ervan af of ik school of stage heb zet ze allebei even neer.

Schooldag;

05.30 opstaan, douche, aankleden opmaken
    06.00 Koffie en ontbijt maken voor iedereen
    06.30 manlief wakker maken en gaat zich verzorgen.
    tussen door ruim ik al wat op en drink dan even koffie
    07.00 kleine wakker maken, wassen, aankleden, eten geven
    08.00 man is al een tijdje aan het werk tas inpakken en kleine naar oma brengen en ik naar school.
    16.00 ben ik thuis haal de kleine op.
    16.30 beginnen met koken tussen door met kleine spelen.
    17.30 eten
    18.00 afwassen
    18.15 kleine in bad doen en aankleden.
    18.45 nog even lekker op de bank
    19.00 kleine gaat naar bed

En daarna stof ik nog alles af, omdat we hoogglans meubelen hebben is dat nodig ook de vinger vlekjes, af en toe nog een strijkje of een wasje omdat ik weinig kan doen overdag.

Met een stage dag sta ik om 4.00 op en begin ik met alles te doen mijn man maakt de kleine dan wakker en verzorgt haar en brengt haar weg. Ik moet om 6.00 beginnen en ben dan pas om half 7 savonds thuis. Kleine heeft dan bij oma gegeten en dan begin ik gewoon met het schema wat je hier boven ziet. Dus half 7 koken, afwassen, kleine in bad en naar bed brengen, alles weer stoffen en eventueel nog een wasje of een strijkje. Ben blij als ik klaar ben en gewoon vaste dagen in de week werk.

20. A2CA

A2CA Niet meer actief

Oh sorry ik zie nu pas dat het gaat om thuisblijfmoeders of part time dat is hier niet het geval.

Deel Deze Pagina