Zoals de titel zegt, ik kan even niet meer....... Ik ben zo vreselijk moe, mijn lichaam doet pijn. Al zeker 2 weken slaap ik nagenoeg niet, ik heb last van mijn buik en last van mijn bekken/billen/benen.(kamp met zwangerschapsischias) En dat al nu zo vroeg in de zwangerschap. Heb hier een actieve peuter van 3 rondlopen, een drukke baan van 3 dagen en een man met onregelmatige werktijden. En ik ben zoooooo op. Het lukt met gewoon niet rust te nemen en te creeren. Hoe goed ik ook mijn best doet het lukt me niet :x
Ahh ik weet precies hoe je je voelt..hier dezelfde klachten! Alleen slaapt mijn zoontje nog ruim 2a3 uur dus dan duik ik ook in mijn bed. Ik ben rond die tijd minder uren gaan werken ik trok het niet meer. Dus mijn advies leg het hij je vk neer en kijk of je gedeeltelijk de ziektewet in kan zodat je op de dagen dat je dan niet meer werkt even je rust kan pakken.. Je moet nog 19 weken dus goed voor jezelf zorgen Inmiddels werk ik nog maar 10 uur per week maar ook dit valt me echt ontzettend zwaar.. Gelukkig hoef ik nog maar 3 weken dus ik tel de dagen af.. Pff
de VK heeft al aangegeven dat ik beter minder kan werken. Gaat alleen nog al tegen mijn eigen gevoel in. Ik ben nl een enorme controlfreak. Bovendien zit mijn dochter bij mijn werk (= behoorlijk ver van huis) op het KDV dus das dan ook lastig met halen brengen. Helaas hier geen slaapjes meer overdag. Het is ook de aard van het beestje hoor. Ik ben een piekeraar, een controlfreak, een perfectionist en ehm.... eigenwijs. Ik moet voor mezelf echt een weg hierin vinden want dit ga ik zo niet vol houden nog 19 weken lang
Als ik je verhaal zo lees kan ik me voorstellen dat je op bent. Als jij je nu al zo voelt, ga je dat zeker geen 19 weken nog volhouden, en al helemaal niet na die 19 weken -Is er op je werk niet de mogelijkheid tot rusten? -Kan je dochter al naar een dvd-fimpje kijken, een uurtje of 2, zodat jij je rust even kan pakken. -Je man, kan hij wat extra dingen doen in het huishouden, zodat jij je overdag alleen met je dochter kan bezig houden? -oma's/opa's/vrienden die lekker een paar uurtjes kunnen oppassen zodat jij even kan bij tanken? - kan iemand anders je dochter halen/brengen naar het kdv als jij een dagje niet gaat werken? Praat in ieder geval met je man hierover en kijk hoe je toch op een betere manier de tweede helft van je zwangerschap kan afmaken.
weet je wat heel erg goed helpt tegen krampen in je kuiten (las dat je daar ook veel last van hebt)... Magnesium. Die kan je zo bij de drogist halen, maar voor echt goede spul, kan je het voorgeschreven krijgen via de huisarts. Je moet het vaak nog wel zelf betalen maar zo heel erg duur is het ook weer niet. En voor mij een wondermiddel. Als ik het 1 dag vergeet, dan heb ik 's avonds gelijk weer kramp. Maar slik ik het trouw, dan nergens last van. Het kalmeert ook je zenuwgestel, en helpt ook tegen piekeren. Vraag me niet hoe, maar het werkt. Ik kreeg het speciaal voorgeschreven tijdens mijn 1e zw en slik het nu weer trouw.