Mijn ouders eten eigenlijk nooit lasagne en ieder jaar met pakjesavond komen ze lasagne bij ons eten. Nou maak ik dat eigenlijk vrij standaard uit een pakje..... wel met extra toegevoegde verse groenten. maar nou wil ik wel eens een variatie. Op internet zijn natuurlijk genoeg recepten te vinden, maar ik zoek echt iets makkelijks omdat ik niet heel veel tijd heb om het te maken en ik een keukenprinses met linkerhanden ben. Dus het liefst een standaard lasagne uit een pakje (of lasagnette) maar met een lekkere toevoeging of een ingredient vervangen (wij doen dus met verse groenten zoals paprika, komkommer en met gehakt).
Niet helemaal uit een pakje maar echt makkelijk! https://www.hellofresh.nl/recipes/romige-lasagne-met-rundergehakt-59a9259ea2882a1c737e7029?locale=nl-NL Sinds ik deze heb gemaakt doe ik nooit meer een pakje...
Ik heb pas de andijvie erin gegooid die op moest, met beetje paprika, ui en champignon. Of kip ipv gehakt. Meestal komt het erop neer dat ik eerst kijk wat op moet en dan evt zo'n groentemix die ik uit de vriezer haal
Ik zou verse lasagnebladen nemen! Dat is zoveel lekkerder dan die ‘harde’ bladen. Te vinden in de koeling van de supermarkt.
Ik gebruik wel mn standaard lasagne recept, maar voor zo'n gelegenheid maak ik het dan in een andere vorm. Heel populair zijn hier de lasagnemuffins. Ik doe een half lasagne blaadje in een muffinvorm en dan de saus erover, kaas erop en in de oven. Eten ze er hier een hoop van weg.
Ik gebruik altijd een pakje en dan door de saus een pot hak spinazie! Super makkelijk en super lekker
je kunt lasagne maken met ipv gehakt en allerlei groenten, zalm en spinazie uit diepvries. heel snel klaar en lekker (wel aan zoute kant)
https://www.lekkerensimpel.com/lasagne-caprese/ Deze heel easy. Maar misschien vind je dat toch wel lastig want is niet uit pakje..
Verse tomaten koken en kruiden naar smaak. Die mixen. Daarbij gesneden ajuin, paprika, champignons voegen en laten doorkoken. Dan spinazie (ik neem diepvries maar zonder room) uit laten lekken en mengen met ricotta-kaas, kruiden met peper en zout en eventueel look. En dan kan je al beginnen stapelen. Eerst tomatenmengsel, lasagnebladen, spinazie-ricotta, lasagne,.... Als er vlees bij moet zijn, kan je spekblokjes toevoegen aan je tomatensaus. Bovenaan leg ik geraspte kaas maar kan net zo goed mozarella zijn. Heel makkelijk, op een 30 - 45 minuten kan je beginnen assembleren. Daarna nog afbakken in de oven, dat is een 40 minuten op 180-200°C of tot de lasagnevellen gaar zijn. Heel lekker, vers en poepsimpel!
Groentelasagna 2 paprika’s Champignons 2 uien 2 teentjes knoflook 1 courgette 1 pakje ricotta Gezeefde tomaten Scheutje Balsamico azijn Geraspte kaas Mozzarella Lasagna bladen Alle groente snijden in grove stukken en in een pan doen. Gezeefde tomaten erbij, scheutje balsamico voor de pit. Laagje van de saus in een schaal. Laagje lasagnabladen. Laagje uitgesmeerde ricotta. Klein beetje geraspte kaas. Weer laagje saus enz enz enz Je eindigt met de saus en daar verdeel je dan stukjes mozzarella over 25 minuutjes in de over op 180 en klaar is kees. Voor mijn vriend bak ik er altijd een groenteburgertje bij, maar je kan ook iets van vlees erbij doen als je dat nodig vindt.
https://www.allesoveritaliaanseten.nl/italiaanse-recepten/lasagne-recepten/ Kijk hier maar eens naar, allemaal origineel Italiaanse gerechten en genoeg variatie! Heb toevallig van hier nog de lasagne bolognese hiervan gemaakt, heeerlijk!
Wij doen vaak als kleine twist brie of gorgonzola toe voegen gewoon in reepjes of brokkelen tussen de laagjes. En inderdaad altijd verse bladen gebruiken dat is echt 10 x lekkerder.