Lieve meiden, Even een vraag??? Spreken ze in Genk nederlands of frans? En als ze frans spreken kunnen ze dan ook echt geen nederlands? Wij staan eind februari op een baby beurs in Genk alleen spreken wij beide geen frans, gaat dit een probleem worden?
Nederlands dus was al aan het google geslagen hwaha. Wat ik wel lees is dat de Nederlands talige belgen het niet erg vinden om Frans te praten. Maar de Frans talige het praktisch weigeren om Nederlands te willen praten. Dus nog steeds een taal strijd. Beide leren op school Frans en Nederlands hwha. Leuke buren hebben wij Nederlanders. Hou wel van die belgen.
Die taalstrijd is vooral in de buurt van de taalgrens, waar ik woon. In Limburg hoef je geen schrik te hebben voor Frans hoor, daar spreken ze gewoon Nederlands.
In Genk hoef je je daar geen zorgen om te maken. Ligt vlak bij Maastricht. Is Limburg waar veel Nederlands wordt gesproken
Okwant ik kreeg van een kennis te horen die in Maastricht op de markt staat dat ze bijna de hele dag frans moet praten
Dan nog een vraagje, zijn er hier ook dames die goed frans kunnen schrijven een tekst vertalen bijvoorbeeld?
Is België hoor, maar ligt heeeeel erg dicht tegen Maastricht. Ik spreek en schrijf Frans, maar om een hele tekst foutloos neer te schrijven net iets te weinig vrees ik sorry.
Zou wel handig zijn als je frans zou spreken. Ik weet bijna zeker dat je franstalige bezoekers krijgt.
Oh ja, Franstaligen spreken bijna nooit (meer dan één woord) Engels. Dus dat is wel lastig. Had er even overgelezen dat je op een beurs gaat staan. Dan is Frans een beetje onvermijdelijk.
Ja dat is ook een beetje waar we mee zitten. Daarom hoop ik ook dat er hier iemand is die voor mij een verhaaltje kan vertalen over waar we vandaan komen wie we zijn wat we doen en dat we tot onze spijt geen Frans spreken
Mag ik je een pb sturen met wat het ongeveer moet zijn misschien kun je de zins opbouw een beetje aanpassen zodat het makkelijker te schrijven is voor je? Super lief van je iig
Ik zou er sowieso rekening mee houden dat er frans taligen komen. (Genk ligt in Limburgs Belgie) zelfs in Maastricht komen heel veel frans taligen. Ik zou gewoon engels praten. De mensen van Belgie die Frans praten, praten vaak ook engels. Zijn juist de Fransen zelf die het vertikken om engels te praten
Dat is idd waar we ook tegen aan lopen. Nou nog een vraagje, schatten jullie in dat er in Genk op de beurs meer Franstalige mensen komen dan er in Antwerpen op de beurs zouden komen?