Lasagne?

Discussion in 'De lounge' started by Mv6, Jan 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind de afwas juist wel meevallen...

2. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het voornamelijk lang duren: eerst het snijden, het roerbakken en dan nog een half uur in de oven. Daar verkijk ik me nogal eens op, waardoor we bij lasagne meestal later dan normaal eten. ;)

Qua afwas vind ik het ook 100% meevallen (maar komt ook wel omdat het gewoon allemaal voor de vaatwasser is :D ) En een caloriebom is het bij ons niet, omdat er geen bechamelsaus onder zit. Bestaat voor het overgrote deel uit verse groenten.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Denk te nat en kan helpen om hem even te laten staan als ie uit de oven komt.

4. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63

Ik heb ook een melkallergie, wat is nepkaas?

5. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
  6. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik maak hem met spekjes gehakt en groente ( bleekselderij wortel courgette paprika champignons ) Gezeefde tomaten tomaten puree italiaanse kruiden.
    En een beetje maizena om hem in te dikken.

Geraspte kaas en bechamel er over heen en klaar :D

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Ik maak eigenlijk altijd het pak van honig, maar ik wil er graag meer groente in hebben.. kunnen alle groentes erin?

8. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

Jul 1, 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Ik gooi er vanalles in: wortel, courgette, aubergine, tomaat, paprika, champignons,... Heb je geen klassieke lasagne natuurlijk, maar ik hou wel van een groentensaus.

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik heb allerlei variaties, maar als ik haast heb maak ik deze:

Gehakt rullen met een uitje en knoflook. Tomatensaus toevoegen en dan de lasagne opbouwen met tussen de bladen om en om een laag tomatensaus en een laag spinazie (gewoon diepvries) en bovenop geraspte kaas. Supersimpel en lekker snel

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Kreeg zo'n zin in lasagne dat ie nu in de oven staat te pruttelen :)
    Ik heb gehakt geruld met groentes (paprika, champignon, prei, wortel) en dan met tomato frito en wat parmezaanse kaas. Heb ook bechamel gemaakt met bouillon ipv melk (die was op namelijk hihi). Heb het opgebouwd met om en om vleessaus en bechamel en dan eindigen met bechamel en daar kaas overheen. Jum jum

11. rums

rums Niet meer actief

Honig lasagnesaus zonder belchamel
    500 gr gehakt
    bakje champignons
    uien
    prei
    en rode, gele en groene paprika.
    Weeg het niet af de groentes.
    En geraspte kaas

12. Ik gebruik dit recept (vegetarisch). Alleen 1 waarschuwing: sinds ik deze heb gemaakt lust ik die uit een pakje niet meer :p :p

13. Dani2010

Dani2010 Actief lid

Mar 18, 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst een lekkere lasagne gemaakt, met kip, pesto en courgette! Even zoeken op het internet want weet niet of ik hier de link van het recept mag plaatsen

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Tuurlijk mag je een link plaatsen (tenzij het reclame voor jezelf is in de zin dat je er mee verdiend)

15. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
  16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Elke ovenschotel die ik maak daar ben ik achteraf eeuwen aan aan 't afwassen.
    En laat ik nu toevallig afwassen haten.

Bovendien is 't dus eerst die saus maken, vervolgens die vellen voorkoken, daarna witte saus maken (die de helft van de tijd mislukt), alles in mijn - veel te kleine - schotel zien te kiepen en dan nog es 3 kwartier de oven in.

Om nadien een schotel te hebben die ik nauwelijks proper krijg en een pot saus (zonder witte saus) die ook al een merde is om proper te krijgen.

Het is dat mijn slokdarm in brand staat van de supermarkt-versie (tomatensaus) ... anders zou ik die gewoon altijd kopen. Af en toe eet mijn partner die en dat bespaart mij een boel afwas en gedoe.

Zo 1 of 2 keer per jaar waag ik me eraan om hem zelf te maken.

En met al die witte saus en kaas en gehakt is het hier dus wel een caloriebom.

17. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je hoeft die vellen toch niet voor te koken? Ik heb dat echt nog nooit gedaan :) Scheelt alvast weer een pan hihi. Verder kun je bechamelsaus ook in een pot kopen of een zakje waar je alleen melk bij hoeft te doen. Dat kan bijna niet mislukken. Bij bechamel is het voor een kwestie van goed roeren. Wat mislukt er bij jou aan de saus?

18. Islah

Islah Niet meer actief

Kaboutermeis: vellen kook ik niet voor, ik gebruik niet altijd bechamelsaus - soms gewoon kaas, en als ik heel lui ben of minder calorieën wil eindig ik met de gewone tomatensaus en bedek ik het met aluminiumfolie. Maar ook als ik wel bechamelsaus maak, je kan dit toch gewoon maken terwijl de andere saus nog staat te koken? Zoveel werk is het ook niet, alleen kwestie van goed roeren.
    En geen 3 kwartier in de oven maar gewoon 20 minuten op 200/220 graden...

19. Islah

Islah Niet meer actief

Door dit topic heb ik zin in lasagne gekregen dus dat eten we vanavond ook!

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vraag me trouwens wel af wat voor papperige massa het wordt, als je én de vellen voorkookt én het nog eens drie kwartier (!!) in de oven doet...

Share This Page