Het staat er al. Ze eet geen brood. Ik geef kleine stukjes en die sabbelt ze op en begint vervolgens te kokhalzen. Nu is ze momenteel ook snotverkouden en krijgt ze tanden en kwijlt als een zeef dus zal ook van invoed zijn. Fruit eet ze zeer goed en groente redelijk en ze krijgt volledige BV. Kan dit kwaad? Ik heb een oudere zoon van 9 jaar en mij staat iets bij dat ik indertijd pas begon met 9 maanden.Ik vind het namelijk best veel wat ze al zouden moeten eten. BV,fruit,groente,brood. Liever wacht ik even maar kan dit kwaad? Gr Ingrid.
Komt vanzelf! Het enige wat mijn zoontje tot nu toe eet is banaan en een boterham. Van groente of ander fruit moet hij nog niks weten. Ze geven vanzelf wel aan als ze er aan toe zijn toch? Ik geef ook nog volledig bv en ga er vanuit dat hij daar genoeg voedingsstoffen uithaalt.
Misschien dat de stukjes te klein zijn??? Bij kleine stukjes heb je meer kans op verslikken/kokhalzen... Geef haar anders gewoon eens een reep brood of een 'afgescheurde' korst in haar handje, kan ze misschien gewoon vanaf bijten. De komst van tandjes kan ook zeker van invloed zijn, dan wilde ze hier in ieder geval nooit brood... maar alleen pap en zo! En anders wacht je nog eventjes, ook niet erg. Als deze tandjes door zijn kun je het nog wel eens proberen. Al ligt dat kokhalzen vaak niet aan het doorkomen van tandjes...
Sommige kindjes hebben er iets meer moeite mee. Onze oudste at vrij snel brood in stukjes, maar onze jongste snapte het niet. Zoog het stukje zo achterin haar keel... We zijn het wel blijven geven, naast een losse broodkorst en op een gegeven moment had ze het door. Ze was toen ook een maand of 9 denk ik.
Idd kleine stukjes ging hier ook niet goed maar gewoon een korstje in de hand ging echt heel goed. Dan sabbelde hij er kleine stukjes vanaf. Na een tijdje korstje geven pas stukjes gaan doen en dan was het 1 keer kokhalzen en hij was ook klaar met eten. Dat kokhalzen werd wel steeds minder. En de stukjes niet klein maar groot geven. Dan kunnen ze er meer mee dan als ze klein zijn want dan proberen ze het sneller door te slikken en gaat het niet goed.