Hoi meiden, Sinds zaterdag begin ik mijn bekken of schaambot te voelen!? Met name wanneer ik wat langer sta, als ik ga zitten nergens last van. Het is niet pijnlijk, maar ik voel het wel. Ik had dit gevoel bij mijn eerste zwangerschap niet, wel na mijn bevalling en dat heeft denk ik een jaar geduurd. Nu datzelfde gevoel dus weer.....iemand tips? Neem ik te veel hooi op mijn vork of is dit een begin van bekkenklachten? Hoor het wel of er nog meer ervaringen mee zijn
Ik heb precies hetzelfde als jij. Na de bevalling van de eerste begon het en zeker als ik dan ongesteld was was het de eerste 2 dagen net zo pijnlijk als vlak na de bevalling. Heb inmiddels ook pijn in mijn stuitje en heupen dus helaas zijn het bekkenklachten. Niks aan te doen.
Het begon bij mij al met een week of 17 of misschien zelfs wel eerder. Het was een keer in een weekend zo erg dat ik bijna niet kon lopen of staan, en zelfs zitten voelde erg ongemakkelijk. Ik vroeg het toen aan de verloskundige en kreeg als antwoord dat ik dan waarschijnlijk de dagen ervoor iets teveel had gedaan en dat het vrij normaal was dat het daar zo nu en dan een beetje pijnlijk was, of dat je een soort van 'beurs' gevoel had soms. Ik kreeg voor de zekerheid wel een kaartje mee van een bekkentherapeut, ik moest zelf een beetje aanvoelen wanneer het te erg zou worden. Wonderlijk genoeg is de pijn daarna behoorlijk afgenomen, ik voel het echt nog wel als ik heb gefietst, veel heb trapgelopen en een beetje te veel heb gedaan overdag (ik heb ook lichamelijk werk in de thuiszorg dus dat helpt niet echt natuurlijk) maar het is heel goed te doen nog gelukkig. Ik hoop maar dat het de laatste 3 maandjes zo een beetje blijft en niet erger wordt want dan kan ik het goed volhouden verwacht ik.