Ervaringen Kruitvat flesvoeding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ProudMama90, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Wat zijn jullie ervaringen met Kruitvat flesvoeding?

2. Storm

Storm Niet meer actief

Prima. Gebruik het nu voor mijn dochtertje. Na vier mnd bv zonder problemen overgestapt. Mijn jongste zoon is er groot op geworden.
    Prima kwaliteit. Zeggen ze hier op het CB ook.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Vriendinnetje gebruikt het ook voor haar dochtertje, ze doet het er prima op en heeft nooit krampjes oid.

4. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik heb het ook gebruikt voor mijn oudste. Eerst friso en later overgegaan op kruidvat ivm prijsverschil, en ze deed het er even goed op.

nadeel vond ik dat het gauw op was, omdat veel mensen het gebruiken, dus zorg dat je wat op voorraad heb en op tijd nieuwe haal zodat je niet mis grijp.

nu gebruik ik etos voor de een na jongste, rede, de voeding zelf vind ik even goed als kv. alleen lijkt het mij iets minder te klonteren. en het is vrijwel nooit uitverkocht. prijs is hetzelfde als kv voeding. maar ik was ook zeer tevreden over kv voeding.

5. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Topvoeding mijn zoontje is er flink groot mee geworden en doe t voor de 2de weer!

6. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Mijn zoontje is nu bijna drie maanden, krijgt al vanaf het begin flesvoeding, en doet het er super op, en ik grijp eigenlijk nooit mis!
    Mijn VK zei toen, dat KV voeding hetzelfde is als friso, weet niet of dat waar is hoor...

7. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    Alle babyvoeding word in diezelfde fabriek gemaakt.
    En er zit zulke strenge eisen aan dat het weinig verschil uitmaakt.
    Denkt dat het hem vooral zit in minder klonteren en geur misschien e.d.

Mijn dochter heeft het er overig altijd goed op gedaan!

8. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Prima spul :)

9. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Goede ervaring mee. Onlangs weer € 0,50 goedkoper geworden per pak. Bij mijn dochter altijd Nutrilon gebruikt. Voor zoon vanaf begin Kruidvat. Geen spijt gehad. Het scheelt al gauw 35% per pak. Snel verdiend zeg ik.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook gebruikt, helemaal tevreden.
    ( die van jumbo eigen merk is 100% het zelfde )

Alle voedingen mogen trouwens maar 0,5% afwijken of zo van de norm. Dus je kan eigenlijk nooit een slechte pakken.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier ook een tevreden gebruiken nadat ik gestopt was met bv. ALs er een volgende mag komen ga ik het zeker weer gebruiken.

12. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    @Jamaila
    Dat maakt bij ons in het noorden niet veel uit.
    De Friso standaard is hier ALTIJD op.
    Dit omdat de AZC'ers dit in grote hoeveelheden opkopen om het vervolgens op te sturen naar andere landen om er zo geld aan te verdienen.
    Onze Kruidvat is inmiddels zo flauw van deze praktijken dat ze een poos geen Friso hebben besteld en nu geld hier overal de regel: je mag maximaal 2 pakken per persoon meenemen.

@Iedereen
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ga er zeker over nadenken om misschien toch gewoon Kruidvat voeding te geven.
    Zo zie je maar weer dat je alleen maar voor het "Merk" en "Logo" betaald.

Ik heb ondertussen een handige babyvoeding vergelijking site gevonden.
    Moeite waard om hier even naar te kijken:
    Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb bij mn eerste 2 kinderen friso gebruikt.
    nu bij mn 3e kruidvat. ben zeer tevreden. klontert niet zo als friso. ze groeit goed en is maar 6 euro een pak. en nooit krampjes gehad!

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Prima, niets mis mee. Bij mijn dochtertje heb ik Nutrilon gebruikt en bij mijn zoontje direct KV. Scheelt de helft!

15. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.

Ik wou eerst Friso gaan geven, totdat ik hoorde van de Kruidvat voeding.
    Ik heb net even op het internet gekeken en daar ben ik op de Kruidvat site tot de conclusie gekomen dat Kruidvat voeding €2,79 goedkoper is dan Friso.
    En net als de link die ik jullie gaf al aangeeft, er zit haast geen verschil in, omdat de ingredienten en de hoeveelheden daarvan wettelijk bepaald is. Net als de prijs. (Zuigelingenmelk mag niet in de aanbieding verkocht worden).

16. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje groeit er prima op, ik ben fan! Toen de bv niet lukte ben ik kruidvat voeding gaan geven, en het ging (en gaat) super. Ik zeg, doen!:D

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    dat zeggen ze ja maar merk hier toch echt verschil hoor. mn moeder had een pak jumbo voeding gehaald ipv kruidvat en zowel de mijne als haar neefje hadden daarna steeds buikkrampjes en veeeeel spugen.
    een paar x getest maar was elke keer na de jumbo voeding. dat terwijl ze de juiste hoeveelheid kregen....

mij is door de kinderarts en kraamzorg gezegd dat nutrilon gelijk stond aan KV. dat kruidvat de formule had gejat van nutrilon. ze is toen ook op advies van de arts over gegaan van nutrilon naar kruidvat. geen probleem. die konden we ook onderling wisselen als de 1 niet op voorraad was. maar owee als we over stapten naar AH of jumbo....

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    hier dus ook altijd tevreden over KV. de volgende gaat ook meteen op kruidvatvoeding.

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Na 4 maanden bv overgegaan op kruidvat voeding. Prima. Ik ga het nu weer gebruiken als ik stop met BV.

20. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Heb ff met vriendlief overlegd en op internet gekeken en ik denk toch dat we voor de Kruidvat voeding gaan.
    Het is natuurlijk ff aftasten welke voeding de baby het beste op doet, maar neem van tevoren dan gewoon een pak Kruidvat voeding in huis.

Deel Deze Pagina