Gas, electra verbruik?

Discussion in 'De lounge' started by AnneLiesje, Jan 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    We zijn eind augustus verhuisd en hebben het idee dat ons keteltje wel erg veel verbruikt. Het is wel een HR combi ketel, maar al wel 10 jaar oud ongeveer.
    We hebben net de gasstanden doorgenomen en hebben nu in 5 mnd 500m3 verbruikt. Ons huis is ongeveer 400m3 inhoud

Weert iemand of dit veel is en of we misschien aan een nieuwe ketel moeten denken? Zit wel in de planning maar hopen eigenlijk nog 2 jr. met deze te kunnen doen.

2. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    das wel wat veel idd vorig jaar hebben wij met 5 personen 983 m3 verbruikt

dus reken maar uit meis :)

3. Demi

Demi Actief lid

Jul 10, 2006
    367
    23
    18
    Dan verbruiken jullie echt weinig Deb, wij hebben afgelopen jaar iets meer dan 2000m3 verbruikt en dat is echt wel redelijk voor 3 personen.

Dus ik denk dat het wel normaal is wat jullie verbruiken Anneliesje.

Liefs Demi.

4. sporty78

sporty78 Actief lid

Jan 15, 2007
    195
    0
    0
    hey,

op de site van nuon kun je een test invullen met jullie situatie en dan kun je zien of dat veel is of juist niet. Er kan ook ergens een lek zitten?

groet Sporty78

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Denk dat het er ook vanaf hangt of je huis goed geïsoleerd is e.d. Bv wij wonen in een huis van 110 jaar oud...geen spouwmuren dus meer energie.
    Wat voor huis woon je?

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jeetje ben ik dan zo'n zuinige huisvrouw ? hahahaha

moet wel zeggen dat we een nieuwe ketel hebben en deze huizen zeer goed geissoleerd zijn

ja dan is het redelijk denk ik :)
    hmz ben best trots op mezelf hihihihi

7. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    Wij hebben vorig jaar zo'n kleine 900 m3 gas verbruikt en 3400kwh electriciteit. Wij koken trouwens op gas.
    in ons postcodegebied zitten wij op 75% van het gemiddelde gasverbruik en rond de 90% van het electriciteitsverbruik. Grootste verbruiker; de computer.

8. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ik werk bij die grote energie maatschappij en een huishuiden van 4 personen verbruikt gemiddeld aan Electra 3000 en aan Gas 2000. Dit zijn de gemiddelde die wij hier aanhouden.
    Het ligt er natuurlijk voor een groot deel aan wat voor een apparaten je in huis hebt. Waterbed/was droger/ vaatwasmachine en wasmachine zijn grote verbruikers.

Share This Page