dag! wij hebben een nieuwe laptop nodig. met name voor foto's / filmpjes van telefoon uploaden en op te slaan. tekstbewerking etc. etc. op werk heb ik een hp laptop waar ik erg tevreden over ben. waar kan ik het beste een laptop kopen?? ik hoor het graag! en waar moet ik op letten? nu hebben we een verschrikkelijk trage.. ik ben echt een leek op dit gebied.
Bij cool blue hebben ze een keuze hulp. En ik ben heel tevreden over hun service en snelheid. Mijn laptop heb ik bij een lokale zaak gekocht. Was ook heel fijn. Op basis van gebruik krijg je dan een advies
Ik heb er pas ook één bij Coolblue gekocht en had hem de dag erna al in huis. Er was al lange tijd zeer weinig leverbaar van wat ik in gedachten had, dus weinig keus. Nu dus één boven de prijs die ik in gedachten had gekocht, maar ben er uiteindelijk erg blij mee.
Ik wilde ook coolblue tippen! Hun keuzehulp is echt goed en ze hebben meestal veel reviews staan. Plus een goede klantenservice voor het geval dat.
Ok! Maar voor mijn vraag: Er moet word op zitten en Windows denk ik? Of zit dit er standaard op? Normaal beeldscherm, hoeveel inch is dat? Groot geheugen voor opslaan minder foto ‘s en filmpjes die we vd kids maken. en liefst lekker snel. Verschil met een chromebook?
Ligt eraan wat voor budget je zoekt. Wil je er ook zware programma's op hebben zoals Photoshop? Hoeveel GGD heb je voldoende aan? Wil je er grote spellen op spelen die veel vragen van je grafische kaart? Of wil je een eenvoudige laptop voor "huis/tuin/keuken werkzaamheden" Windows zit al geïnstalleerd op de laptop (tenzij je een macbook neemt, dan heb je een Apple besturingssysteem) Het office pakket (oa word, excel, outlook) zit niet altijd op de laptop erbij en dien je los aan te schaffen,. Let dus daarbij op als je een laptop uitkiest. Een licentie voor Office is overigens niet zo duur (ik heb er bv €20 voor betaald) Ik vind Office 365 niet fijn, omdat het een abbonnement is dmv cloud opslaan. Ik heb de stand alone versie Office 2019. Zelf ben ik voorstander van een normale laptop., dus geen chromebook of macbook . Maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze!
Is het de enige machine voor je computerwerk of heb je ook nog een zwaardere klasse computer naast? Als je die foto's en filmpjes wilt gaan bewerken, dan is t wel prettig dat je wat meer werkgeheugen en een fatsoenlijke processor er in hebt hangen. Ik belast mijn laptops "wat" zwaarder dan de gemiddelde, ik begin bij 16GB intern geheugen (bij voorkeur met ondersteuning naar 32GB geheugen). Dan kom je automatisch al bij de zwaardere processors. Maar ook een prijsklasse rond de 1200 Ga in elk geval niet onder 8GB zou ik zeggen en het is mooi als je eventueel uit kan breiden. Het draait net ff wat soepeler allemaal. Opslag 250-500GB, SSD is de standaard zo'n beetje. Gemiddeld heb je aan 500GB wel voldoende, ik heb een TB echt nog nooit vol gekregen. 250GB wel overigens. Als je nog een oude laptop hebt met een "gewone" hardeschijf met dan schrik je je kapot van een SSD Daaahaaaag koffie halen bij opstarten!
Chrome ook kan je niets op opslaan. Dan moet je een apart harde schijf hebben. Ik wilde een laptop maar heb gekozen voor een all in one pc. En ik wil serieus nooit meer anders. Je hebt serieus alleen een scherm, dat is je hele pc. En daarbij een klein toetsenbord en muis, allebei draadloos. Pc weegt heel weinig dus kan je overal neerzetten. Hij heeft alleen geen accu dus moet wel gewoon in het stopcontact. Maar wat een verademing tov onze laptop. Groot scherm, niet meer naar beneden moeten kijken, helder beeld en alles in 1 scherm. SSD dus binnen 10 seconden opgestart, verademing!!!
Of je gebruikt de cloud voor opslag, ipv een externe harde schijf. Voor 1.99 per maand heb je een abonnement en kun je al je foto's e.d. in de cloud opslaan. Ideaal, je kunt er altijd vanaf elke pc bij en hij upload ze automatisch vanaf mijn telefoon. Een grote hard disk is voor mij dus geen eis meer.
Ik heb toevallig vorige week een lenovo thinkbook gekocht . Beeldscherm zou ik gaan voor 14 of 15 inch. Als je veel reist eerder 14 en als hij op een plek blijft staan 15. I5 of i7 (i7 alleen als je foto's of filmpjes gaat bewerken). 8gb werkgeheugen zou voldoende moeten zijn.