Ik zou er aan moeten wennen. Nog nooit van de naam gehoord. In eerste instantie moet ik denken aan lassen. Ik weet niet goed wat ik er van vind.
Ik ken hem van een voetballer van Ajax (meen ik). En ik zou Scandinavische root verwachten (waarbij ik het dan prima zou vinden) of een onwijze Ajacied (en namen vanwege fan-zijn vind ik niks).
Niet mijn ding, ik lees Lassie, lasso, lassen. Normaal gesproken wel het soort naam waar ik van hou, maar deze is het voor mij niet.
Wij hebben een l.asse en wordt volgende week al weer zeven. Wij zijn absoluut geen fan van Ajax. Wij wonen in het zuiden..... overigens voetbalde l.asse shone 7 jaar geleden nog geeneens bij Ajax dus daar kende we die naam niet van. We noemen hem weleens l.assie als koosnaampje maar dat is maar sporadisch. Hier eindelijk nooit vreemde reacties op zijn naam gehad. Alleen maar positief. Wij kozen voor l.asse omdat we lars ook wel mooi vonden maar l.asse aparter en niet zo veel voor komend. Zijn zussen hebben ook iets minder bekende Scandinavische namen dan bv finn Jorn, mats, elin, dagmar etc. zussen heten R.une en T.ove. Namen die we ook nog op lijstje hadden: sverre en olle voor een jongen en synne voor een meisje. Succes met kiezen ik zeg doen!!
jaaa prachtig!!! stond bij mij op nr. 1! Nu toch nog een andere naam gevonden, maar staat zeker op de 2e plaats.
vreselijk lelijk. Ik hoorde ook gister iemand die zich voorstelde als Pelle. Net zo´n soort naam. Heb ik echt niks mee. Lasse denk ik aan rijst of aan een Lassie hond