Maar mogen wij onze Hollandse kinderen dan alleen maar Henk en Piet noemen? Mijn kinderen hebben ook Scandinavische namen, zijn superblond (bijna wit) en hebben hele lichtgekleurde ogen... Krijg ook alleen maar positieve reacties op hun namen, waaronder dat het zo "klopt" bij hun uiterlijk......
Heel leuk. Als wij niet al een Lasse in onze vriendenkring hadden, dan zou ik hem zo op mijn lijstje met jongensnamen zetten. Ik ken twee Lasses en die zijn alletwee ook nog eens heel leuk.
Hij staat hier ook heel hoog op de lijst, al geloof ik dat manlief minder enthousiast is. Ken de naam trouwens uit kinderboeken van vroeger en is sindsdien blijven hangen
Ik ken het alleen als achternaam 🤔 moet er even aan wennen misschien? Vind het geen lelijke naam.
Precies vind ik ook niet.... en zo buitenlands klinkt Lasse ook niet naar mijn mening.. t is niet alsof je een Chinese naam geeft aan een Nederlands kind.
Nee, maar George, Margaret en Oliver zou ik ook wat mal vinden bij iemand zonder binding met Engeland. Of Josephine, Alain en Gérard bij iemand zonder Franse slag. Als het een 'thema' wordt, zal ik maar zeggen.
Leuk zo veel verschillende reacties, bedankt! Onze twee meiden hebben ook scandinavische namen (die prima in Nederland kunnen), allebei vernoemd naar verhalen van astrid lindgren (schrijfster van pippi langkous). Vandaar dat Lasse er mooi bij aan zou sluiten. Lars hebben we ook op de lijst staan.
Onze zoon heet ook Lasse. Ben nog steeds erg blij met zijn naam en krijg er grotendeels positieve reacties op. Ik zou het doen!
En och, hier in de Nederlanden kwamen de namen Basse, Fasse, Hasse en Sasse ook voor sinds de vroege middeleeuwen, koosvormen van Germaanse namen... Lasse is niet een enorm afwijkende naam in dat opzicht.
Maar daarentegen zijn sjors, margreet, olivier, josefien en gerard weer heel normaal..en wij spreken lasse ongetwijfeld verhollandst uit
Ik heb nu een Franse en een Friese, en mijn 2 favoriete namen op dit moment zijn Noors en Grieks. Wij gaan voor Europees denk ik
Ik ken een Lasse. Jongetje is inmiddels ruim een jaar maar in tegenstelling tot veel andere namen wil dit gewoon niet wennen. Ik blijf "lassen" horen...
Enne, er zijn maar héél weinig echt Hollandse namen. Zoveel namen hebben hun oorsprong in een andere taal. Denk aan veel voorkomende namen als Lotte (Frans), Daan (Hebreeuws), Anna (Grieks)... Als je alleen maar Nederlandse namen aan je kinderen zou mogen geven blijft er erg weinig keus over .