Vandaag hebben wij te horen gekregen dat de samenlevingstest negatief is. De zaadjes van mijn schatje blijven niet tot nauwelijks leven in mijn slijm.... 22juli hebben wij een afspraak over hoe verder met de gyn. Er werd straks gezegd IUI, maar is er ook iets wat er aan gedaan kan worden? In de zin van medicatie of iets? iemand die mij/ons antwoord kan geven? tnx!
IUI is in de meeste ziekenhuizen de eerste optie als een samenlevingstest negatief is. Maar soms kun je ook een bepaalde spoeling krijgen. Ik meende dat het natriumcarbonaat heet, of iets in die trant. Deze spoeling zorgt ervoor dat je slijm beter doorgankelijk en minder zuur wordt, daardoor blijven de zaadcellen beter in leven. Je moet een uur voor het klussen inwendig spoelen, en de spoeling rondom je eisprong gebruiken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, wij zijn meteen met IUI begonnen. Maar de zaadkwaliteit is bij ons ook verminderd en ik heb PCOS. Maar ik weet wel van anderen dat er goede resultaten mee geboekt zijn. Succes!
BB wat is dat ontzettend balen, ik kan je geen advies geven, wel weet ik dat er met iui juist door de juiste timing en de voorbewerking goede resultaten te behalen zijn. al is het balen dat het allemaal klinisch moet, maar er zijn nog opties dus geef de moed niet op ik ben het bewijs!!
Ik heb 8 juni ook een samenlevingstest gehad, helaas was deze ook negatief. Er was geen enkele levende zaadcel gevonden. Maarrrr... zie mijn banner Het hoeft niet altijd wat te zeggen dus, er is een kans dat de goede zaadcellen op het moment van de test al door het slijm heen zijn gekomen en al richting de baarmoeder zwemmen volgens mijn Gyn!
Hoi lieve ric...Ik vind het niet eens zo erg. Ben blij dat er EINDELIJK iets gedaan gaat/kan worden. Laat die IUI maar komen! Ik weet indd dat de kans hierdoor groter is. I HOPE!