MAMA ENG!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by yara06, Jan 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yara06

yara06 Actief lid

Mar 10, 2007
    119
    0
    0
    Sinds mijn dochtertje het sprookje van de boze wolf en roodkapje heeft gezien, is ze overal bang voor. Ze maakt van haar fantasie werkelijkheid. Snachts gilt ze regelmatig mama eng. Als er iets op tv of zo is, is het brullen geblazen. Wie herkent dit en wat kan ik er aan doen, ik vind het zo zielig.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik herken het idd ook. Justin begint ook dingen eng te vinden.. Heb dan toevallig een roodkapje/ grootmoeder popje en achterop grootmoeder onder het 'kapje' zit de wolf verstopt. Dit vind Justin ook eng en ineens mag ik bepaalde boeken niet meer voorlezen omdat ie die eng vind etc.. Maar weet eerlijk gezegd niet wat er mee te doen, behalve dat je het niet moet wegwuiven als ' ach niet zo aanstellen hoor'.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman is nog altijd bang voor Pieten en Sinterklaas, vraag ook dagelijks of de pieten weg zijn.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    :) :)

Vooral als ze mij ziet :)

(toen Sinterklaas en zijn pieten hier op visite kwamen was Iman er ook, elke keer als ze binnenkomt vraagt ze wel een paar keer of ze echt weg zijn :) )

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Even ontopic, hier merk ik het ook aan bepaalde dingen. Dan is het ineens mama eng, of jojje (Joris) bang en kruipt dan tegen me aan. Ene keer iets op de tv, andere keer een geluid, of donker gekleurde mensen (pieten in zijn ogen)...

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hier wordt alles met grote ronde ogen eng gevonden. Dus de speelgoed kerstman met muziekje bij opa en oma, maar ook de poppen in de efteling

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    hier ook een hoop angst bij evy,
    ze droomt veel, en al zit ze gewoon dora te kijken en er komt een walvis in voor dan begint ze te huilen en rent hard weg met haar handen om haar hoofd en roept : beetje eng !

vervolgens ik rustig uitleggen dat het niet zo eng is, dat een walvis een grote vis is en niks doet enz..

denk dat het de leeftijd is ;)

8. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hier begint het ook,als het ligt uit is in de hal...is opeens eng...en de sprookjesboom op de tv...is eng....
    Is de leeftijd denk ik!

Share This Page