Wie doet het? Mijn man heeft geen zin om naar Italië te rijden dit jaar, en wil lekker makkelijk All Inclusive naar Griekenland of Turkije. Ik kan nu natuurlijk boeken, maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met last minute boeken. En dan een week of 2/3 van te voren. Wij willen in de zomervakantie weg, en dat is voor ons de eerste en/of tweede week van juli. Ik ben dan een beetje bang dat alles weg is of zo. Maar is dat wel zo? En scheelt het ook echt in de kosten? Ik lees graag ervaringen! Alvast bedankt
Kan echt héél erg in de kosten schelen. Maar.... Je hebt het dan niet meer voor het zeggen, het aanbod is beperkt. En vaak moet je genoegen nemen me wat er is. Die weken die jij wil, zijn niet de spot goedkope weken. Als je zegt dat je bijv, oktober of september wil buiten de vakantie's dan kan je soms echt voor een prikkie. Wij, moeder zus en ik gingen altijd in september/oktober met zen 3en op vakantie. Gingen we gewoon naar een reisbureau, koffer stond thuis al klaar en dan lieten we ons verassen. kunst was zoveel mogelijk vakantie voor zo weinig mogelijk geld. We hebben super mooie vakantie's gehad! Maar ook echt 2 keer een dikke flop. Nogmaals met kinderen zou ik het er niet op wagen.
Ik weet niet hoe erg je hecht aan luxe, maar ik boek vliegtickets naar Dalaman (Turkije) en pak de taxi (40 min rijden) naar een super relaxed plaatsje die nog niet echt is ontdekt door toeristen. Plaatsje heet Akyaka. Een mooie baai gelegen aan de Egeïsche zee. Daar kan je kamers huren in van die witte vila's voor gemiddeld 30 per nacht. Luxe is het niet, maar je hebt wel een schoon bed, douche en incl. ontbijt
Bedankt voor de antwoorden! Nou de eisen die wij hebben zijn een familiekamer ( of i.i.g. een aparte slaapkamer ), en glijbanen bij het zwembad. Het is inderdaad wel een risico, maar voor ons wel gunstig omdat ik vaak uitloop heb met mijn werk in de vakantie. Kan zo nog een week bezig zijn, en een maand van tevoren weet ik wel hoeveel werk er nog ligt zeg maar
Dan kan he handig wezen ja. Tip: Goed de recensies van het hotel googlen, niet alleen op 1 site kijken. En doe het via een reisbureau, zij kunnen vaak helpen en hebben vaak ervaringen met hotels. Heb beide via een hard les geleerd.
Ja ik ben groot fan van reviews haha. Ben wat vakanties betreft altijd zo'n twijfelkont, vind mezelf gewoon irritant haha. En mijn man heeft zoiets van boek maar wat leuk lijkt. Grrr.
Juist die familiekamers zijn vaak niet meer beschikbaar, hebben wij gemerkt. Wij boeken dus liever vooraf
Ik heb helaas niet zo goede ervaringen met lastminutes. Vaak duurder dan een reis met vroegboekkorting en zeer beperkte keuze in bijv. familiekamers en vluchttijden. Met een all inclusive zon vakantie doen we het niet meer iig
Ja ben inderdaad daar ook bang voor. Nu hebben wij niet een eis qua plaats. Als het er maar goed warm is en glijbanen heeft. De Canarische eilanden, zuid Italie, Egypte, Marokko etc. zijn ook opties voor ons.
Dat is dan wel weer een luxere uitgangspositie. Maar qua prijs weet ik niet of je voordeliger uit bent. Egypte en marokko zijn niet ontzettend populair dus altijd wel iets moois te vinden
Last minute is qua prijs wel goedkoper dan dat je nu boekt denk ik. Ik weet wel dat als je heel vroeg van te voren boekt dat je dan veel vroegboekkorting krijgt en je dan meestal goedkoper uit bent dan met een last minute. Maar dat is nu niet van toepassing meer denk ik. Wat ik wel een keer heb gehad is dat het in NL zo slecht was toen wij een LM wilde boeken (hadden we van te voren bedacht), dat ze toen heel duur waren omdat iedereen toch ineens besloot naar het buitenland te willen ivm het slechte weer in NL. Dus tja, moeilijk te zeggen!
Als je bepaalde eisen hebt zoals een familiekamer kan je beter al heel vroeg boeken. Wij boeken al spt/okt voor de zomer Dan krijg je in elk geval ook vroegboek korting en je hebt ruime keuze
Je moet echt wel geluk hebben als je last minute boekt. Allereerst hangt het van je gezinssamenstelling af; 2 volwassenen + 1 kind is vaak nog wel te doen, maar ben je met vier of meer wordt het al lastiger. Daarnaast zit je ook met de toeslagen op de tickets. De accommodatie wordt vaak fki k goedkoper, maar door de toeslagen op de tickets ben je toch niet altijd voordeliger uit. Vaak is vroeg boeken door de vroegboekkorting voordeliger. Succes met je keuzes!