Vakantie met 2 maanden oude baby, tips ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mirjam2112, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wij willen in september 'n (mid)weekje weg. Onze baby zou dan ongeveer 2 maanden oud zijn.
    We willen liever niet nederland uit (hooguit net de grens over).

Hebben jullie tips voor welke parken er leuk zijn met zo'n jonge baby?

En is 't te doen met zo'n kleintje in 'n zwembad bijvoorbeeld?
    En uit eten, kan je je kleintje dan in de kinderwagen lekker laten slapen in 't restaurant ?

Alle tips zijn welkom, dit is ons eerste kindje en de eerste vakantie dus met z'n 3en (door omstandigheden ook met z'n 2en de eerste trouwens :D )
    Bedankt alvast !

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik denk dat je het beste vanuit kan gaan dat je met een baby van 2 maanden nog niet veel kan doen, aangezien ze dan voornamelijk eten en slapen. Je zou een stukje kunnen wandelen, dus ergens naartoe gaan waar je een leuke of mooie omgeving hebt.

Hier in het zwembad mag je pas gaan zwemmen vanaf 12 weken.
    In ieder geval pas na de eerste vaccinatie, die krijg je ongeveer met 2 maanden.

Uit eten gaan, tegen die tijd is er overal een rookverbod, dat is dan wel fijn.
    Ieder kindje is anders, dus of je kindje zal slapen of huilen, dat is altijd afwachten. Wij gaan met Pete gewoon gezellig uit eten, hij gaat dan gewoon slapen of spelen in de kinderwagen, dat deed hij al vanaf de geboorte.

Hou je er ook rekening mee dat je 2 maanden na de bevalling nog niet helemaal de oude bent, lichamelijk gezien, dus misschien kun je niet veel wandelen.
    Toen ik zwanger was had ik ook ideeen om aan het eind van mijn zwangerschapsverlof nog even weg te gaan in eigen land, maar na de bevalling vond ik het zonde om geld uit te geven aan een huisje, terwijl je nog niet veel bijzonders kan doen.

Groetjes Saskia

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn een midweekje naar Center Parcs geweest toen ons zoontje 2 maanden oud was.

Uit eten ging prima, we zetten de wagen naast de tafel en hij sliep lekker.
    Tussen het hoofdgerecht en dessert gaven we hem zijn voeding, werkte perfect.

Een uitstapje is ook goed mogelijk.
    Zeker omdat je kleintje kan slapen in de wagen wanneer hij wil.
    Wij zijn bijv. met een boot weggeweest, dat ging prima.

Het zwembad was geen succes.
    Ik vond hem nog veel te jong om al in het zwembad te gaan.
    Verder was het heel onrustig in het zwembad, mijn zoontje vond het helemaal niks in die herrie.

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Zwembad zou ik nog niet doen hoor! Veel te koud, dat kan dat kleine lichaampje niet compenseren.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Het ligt ook helemaal aan je kindje. Jesper huilde heel erg veel en kon helemaal niet tegen al die prikkels. toen hij 4 maanden was zijn we voor het eerst een weekendje weg geweest en daarvan was hij al helemaal van slag.

Met 2 maanden was ik zelf ook nog maar net hersteld.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    ik zou zeggen, even afwachten en anders tegen die tijd een last minuten boeken.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt al prima op vakantie, maar verwacht er niet te veel van. Het is meer dat je even uit je eigen omgeving weg bent, dan dat je echt op vakantie bent. Wij hebben toen veel gewandeld, gelezen en lekker gegeten.

Pim

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Aan twee maanden doe je je kindje niet veel plezier door op vakantie te gaan aangezien zo'n kleintje nog veel slaap nodig heeft. Ik zou het dus erg rustigaan doen en zeker nog niet gaan zwemmen met de kleine.

9. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Uit je bericht maak ik op dat je nog niks geboekt hebt. Ik zou dan ook zeggen: vooral niks boeken tot je kindje geboren is en je weet wat voor soort baby het is (makkelijk of niet, veel huilen of juist alles prima vinden, etc.). Als je een snel overprikkeld kindje hebt zou ik vooral lekker thuis blijven en samen genieten van en wennen aan de kleine. Dat is dan toch veel relaxter...?

Deel Deze Pagina