Help!! Mijn man en ik twijfelen over 3 meisjesnamen.. We verwachten weer een meisje Dus het moet ook nog eens bij de naam van grote zus passen (A.bigail) We twijfelen enorm! Ik zelf vind Z.arah heel erg leuk en mijn man S.arah. Maar voor mijn idee komt S.arah zoveel voor?!! Moeilijk Moeilijk.. Ben benieuwd naar jullie meningen ..
Ik heb niet gestemd omdat de namen het alle 3 net niet zijn voor mij. Zara vind ik leuk Dus daar zou ik voor gaan als die er tussen had gestaan. Zarah vind ik minder mooi staan, want de Z maakt het hard, terwijl de h het juist weer zachter maakt. Dus dat klopt niet voor mijn gevoel. Sarah/ Sara is zo 13 in een dozijn, dus daar zou ik zelf nooit voor gaan. Lorèn vind ik niets omdat ik a. de harde n-klank op het einde van een naam niets vind en b. deze naam voelt voor mij als een versimpelde, haast fonetische versie van het op z’n Engels uitgesproken Lauren. Lore (loh-ruh) daarentegen vind ik wél weer heel leuk, nóg leuker dan Zara Dus Lore of Zara als die er tussen hadden gestaan
Van deze namen Sarah. Als Zara of Lauren (ook uitgesproken met een au-klank) een optie is, vind ik een van die namen ook leuk.
Zarah doet me teveel denken aan de kledingwinkel. Sarah beetje saai en krijg je misschien verwarring over de uitspraak (op z'n Engels of Nederlands). Lorèn vind ik leuk en fris!
Als je ook een bijbelse/hebreeuwse naam voor jullie tweede dochter wil, zou ik voor Sara gaan. Succes met jullie keuze!!
Heel eerlijk: Sarah en geen Zarah. Ik ben zwaar allergisch voor het verorginelen van namen. Alsof een naam wel origineel wordt van een Z ipv een S of door 2 eindletters of een d voor de j. Loren is niet mijn smaak en valt daarom af. Klinkt als Lore de papegaai.
ja Lauren vind mijn man ook mooi, maar zitten alleen al bij m’n dochter 3 meiden in 2 groepen .. dus dat wil ik niet ☺️.. ja Zara twijfel ik over.. moeilijk moeilijk
Zara is al heeeeel lang (volgens mij) een officiële Hebreeuwse naam. Dus dan niet echt iets te maken met het verorginele van de naam .. naar mijn idee ☺️..
Wat vind je van Zaria? Zara is een winkel, dat zou ik zelf niet kiezen. Ik heb gestemd voor Sarah. Ik vind het een mooie naam. Ook bij jullie andere dochter.
Sarah, of Sara. Zara(h) vind ik qua uitspraak gewoon echt minder mooi. Sari of Sarai evt nog een optie?
Sarah, komt vaak voor omdat het een mooie naam is. En persoonlijk ken ik geen enkele Sara(h). Lorèn: ik vind de èn hard klinken. Zarah, die -h op het eind spreken mensen niet uit en Zara is een winkel. Lore, niet in de poll, vind ik leuker dan Sarah en origineler.
Alle 3 niet, Sara komt best veel voor en dan net anders geschreven te lastig. A.bigail & Magali A.bigail & Josefine A.bigail & Liselotte A.bigail & Nathalie A.bigail & Rosalie A.bigail & Rebecca Zijn toch toffer maar ieder zn idee of mening.
Uit deze 3 op Sarah gestemd. Komt veel voor, maar dat komt omdat heel veel mensen het een mooie naam vinden . En heb wel het idee dat het geen 'hype ' is, dus geen 3 van in de klas, meer dat mensen van verschillende generaties zo heten
Hoi, Bedankt voor je reactie. Maar dit zijn allemaal namen dat mijn man en ik echt niks vinden hihi.. Sorry.. Wel bedankt voor het meedenken