Rekening houden met namen andere kids?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MarjanDS, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie best veel topics over of de naam van je 2e, 3e, kindje wel past bij de naam van eerdere kinderen.

Mijn man heeft al kinderen uit een eerdere relatie, zij wonen bij ons.
    Nu verwachten we het eerste kindje van ons samen en een naam is al lastig genoeg :)

Zouden (of houden) jullie hier ook rekening met de namen van de kinderen uit een vorige relatie als het om een samengesteld gezin gaat?

2. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het belangrijkste is dat jullie samen de naam mooi vinden en het lijkt mij dat alles past als je eraan gewend bent.. (oke op extreem verschillende genres na. ;)) Je partner heeft toendertijd de gegeven namen mooi gevonden dus het lijkt me niet dat het een geval van extremen zal worden hihi.

Succes

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, ik zou daar absoluut geen rekening mee houden. Ik snap sowieso niet waarom iemand er rekening mee zou houden of de namen bij elkaar passen :(. Ok, als ze nog thuis wonen is het misschien leuk als de namen leuk bij elkaar staan op de kerstkaart ofzo, maar het grootste deel van hun leven zullen ze niet bij elkaar in huis wonen.

4. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Het is begrijpelijk als jullie nu een andere smaak hebben in namen. Je bent je eigen persoon, met jouw smaak en jullie samen hebben een andere relatie als je man eerder heeft gehad met de moeder van zijn andere kinderen. Ik denk dat het juist gezond is als je samen gaat kijken naar wat jullie samen nou echt leuke namen vinden. Het is al moeilijk genoeg om een leuke naam te vinden dus ik zou me niet bezig houden met 'of het er wel bij past'....jullie maken samen dit nieuwe gezin en dan past alles!
    Succes

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik moet wel zeggen dat ik aan een samengesteld gezin denk als ik een geboortekaartje zie of een advertentie in de krant lees van een Annabelle met grote broer Djeden en zus Rochella. Komt omdat die namen in mijn ogen totaal niet bij elkaar passen.

Maar als ik een man met kinderen zou krijgen dan zou ik niet in de zelfde sfeer verder gaan als ik die namen niet mooi vind, bovenstaand voorbeeld zou dus best kunnen voorkomen daardoor.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik zou er ook geen rekening mee houden hoor!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou er een beetje rekening mee houden. Niet dat je een naam in hetzelfde straatje kiest. Maar bijv wel dat het niet teveel lijkt/dat het niet vloekt ;)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou er ook een beetje rekening mee houden.
    Als broer en zus Jeneyney en Damilio heten, is Pepijn er een beetje vreemd bij;)
    Maar als het niet zo extreem is zou het prima kunnen.
    Ik zou het wel lastig vinden trouwens om de naam er op aan te 'moeten' passen, helemaal als je al wat in je hoofd hebt en het past niet echt bij die namen..

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, lees nu dit pas. Ook een mooie combi die je gemaakt hebt:D

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

haha we hebben aardig dezelfde ideeen erover!
    Maar het blijft lastig als je een leuke man leert kennen met een Djeden en een Rochella of als je man hebt met een Annabelle en Roderick. Dan zou ik er toch voor kiezen om een heel andere naam erbij te kiezen.

11. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, de namen die zijn kinderen hebben zijn niet direct namen die ik zelf gekozen zou hebben en raar maar waar, m'n man zit nu ook in een heel andere richting qua namen :(

12. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Hier ook geen rekening mee gehouden hoor !
    Damian en Anne passen nou niet echt bij elkaar. Hoeft toch ook niet ?

13. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik vindt jouw`n geval weer net iets anders dan als je samen al kinderen had...

Ik heb wel rekening gehouden met mijn eerste dochter...is wel leuk als het een beetje past.

14. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Die combi vind ik totaal niet storend.
    De hier eerder genoemde voorbeelden zijn extremer, daar zou ik zelf ook niet voor kiezen.

15. IrisO

IrisO Niet meer actief

Ik zou die combinatie ook niet snel zelf gebruiken, maar vind het ook niet storend.

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik vind dat namen vanzelf bij elkaar gaan passen als je ze vaak genoeg bij elkaar hoort.
    Al zijn er natuurlijk wel extreme verschillen, zoals hier een paar keer genoemd, bijvoorbeeld Djeden en Roderick, dat zijn wel compleet andere genres.

Maar ik zou er alleen op letten dat de naam niet heel erg op namen van (half-)broers of zussen lijkt.

17. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel handig ja, anders gaat 't met roepen later alsnog mis ;)

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik kan me voorstellen dat je er juist niet op let. BVB ze heten Djeden en Djenufer . Dan zou ik heeeel hard hollen op zoek naar een andere stijl ;)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn kindje krijgt een naam die ik mooi vind.. en als de stijl van de namen van de andere kindjes niet de mijne zijn dan gaat dat het toch niet worden.

Deel Deze Pagina