Last minute vraag; bubbelbad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sarah82x, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Hallo!!

Zometeen ga ik naar een soort kuuroord met zwembaden, stoomcabines en kruidenbubbelbaden. Stoomcabine ga ik nooit in maar bubbelbad normaal wel. Het is zo dat die kruidenbubbelbaden in een eenpersoons badkuip is (dus niet zo'n groot ding) en je er een kwartier in gaat met flinke bubbels.
    Nu vroeg ik me ineens af of dat wel handig is nu. Heeft die kleine er geen last van? Ik lees wel over verhoogd kans op infectiegevaar en de eerste twaalf weken, maar niks over mogelijk effect op de kleine in dit termijn. Iemand ervaringen mee??

2. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het daar even vragen. Wij gingen voor mn zwangerschap regelmatig naar de sauna en heel vaak staat er op sites wat je wel en niet kan doen als zwangere. Als ze professioneel zijn kunnen ze je precies vertellen wat je beter wel en niet kan doen!

3. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Sauna en extreme warmte is voor de 18 weken (geloof ik!!!) niet zo'n goed plan.
    Erna kan je kindje 'zweten' en beter zijn hitte kwijt.
    Infrarood sauna's mogen sowieso niet. De andere wel, maar maar kort.
    Bubbelbaden e.d zijn volgens mij geen probleem tot de 32 weken. Daarna kan het weeen opwekken geloof ik.

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Infectie gevaar is vanaf 36 weken ongeveer dus dat kan nu voor jou nog geen kwaad. Wel kan de beeb het niet zo leuk vinden.
    De mijne liet het duidelijk merken dat ie bang was van alle bubbels. Het geluid onder water is natuurlijk ook niet zo fijn voor hen.

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Volgens mij mag dat gewoon.
    Gister toevallig voorlichting in het zkh gehad en daar hebben ze gewoon een bubbelbad voor zwangeren die opgenomen zijn. Ze zeiden toen, zolang je vliezen niet gebroken zijn, mag je gewoon lekker bubbelen. Als je je zelf niet goed voelt worden er weer uit gaan en niet te lang denk ik.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Warme Sauna en zonnebank etc raden ze altijd af. Maar bubbelbad of een zwembad kan altijd. Zolang dat niet te heet is. Pas wanneer je slijmprop kwijt bent of je vliezen zijn gebroken kun je beter niet meer in een openbaar bad gaan ivm bacterien.
    Maar voor zekerheid daar vragen. Als het goed is weten ze wel wat je wel en niet mag

7. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Ben ik bubbelbad gegaan maar na een paar minuten maar op de rand gaan zitten en met voetjes er in want het ging zo hard dat ik een enorm schuldgevoel kreeg naar de baby dat ik het dit aandeed!! Mijn hele buik ging op en neer door de bubbels. Nee, was niks. Ik werd er in ieder geval niet ontspannen door...

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Prima toch. Gewoon naar je eigen gevoel luisteren. Dat is het beste. En alleen met de voeten erin kan ook heerlijk ontspannen werken.

Deel Deze Pagina