Hoi allemaal, Mijn huisje heeft een hele kale muur en daar wil ik graag zelf een schilderij voor schilderen. met acrylverf. mag dat??? Het is lastig op internet te vinden of het nou schadelijk is of niet.. Weten jullie hier meer over? of een goeie link?
Hoi, ik zit met het zelfden verhaal, Ik schilder ook met acryl verf, naambordjes,kaarsen,dienbladen,etc... Maar volgens mij kan dit geen kwaad. Ik heb het toen ook na gevraagt hier op de site,en heb toen als antwoord gekregen dat het niet schadelijk is. Dus zal zeggen veel schilder plezier!!! Groetjes rosanna
Ik weet alleen dat de verf op waterbasis moet zijn en dus niet met oplosmiddel.... Misschien dat je hier iets aan hebt? Schilder ze!
hey bedankt voor de reactie! Ik kan op de tubes niet vinden of er oplosmiddel in zit, maar het is echt gewoon simpele acrylverf. het zal dan wel goed zijn. dan ga ik binnenkort de spulletjes maar tevoorschijn halen!
Ik heb het ooit aan de gynaecoloog gevraagd en acrylverf is geen probleem. Mijn schilderdocent schilderde ook nog gewoon toen ze zwanger was. Acryl is op waterbasis en ruikt nauwelijks. Olieverf laat ik nu wel even links liggen, want om met mijn hoofd in de terpentinedampen te hangen is niet zo verstandig. Veel schilderplezier!
Acrylverf is idd op waterbasis en mag (net als latex) gewoon veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Heb hier al aardig wat flessen doorheengejaagd (schilderijen, muurschilderingen en meer van dat soort freubels)