Last van aambeien...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dorientje, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Hoy dames,

Zijn er hier nog meiden die last hebben van aambeien.

Ben net terug van de huisarts. (gisteren ook al langs geweest)
    Ik kon deze ochtend echt niet meer zitten.
    Nu heb ik een verdovende zalf gekregen. (werkt echt wel)

En de huisarts zei ook dat de knobbels op openbarsten stonden...
    Is wel niet leuk om op zo een barst te zitten wachten...

2. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Hier ook 1 grote sinds een paar dagen. Wat een rotpijn he? Verdovend zalfje helpt bij mij ook, maar mag weer niet met bloed erbij gebruikt worden (en dat heb ik wel een beetje, dus dan maar even niks erop). Een paar weken terug was -ie nog niet zichtbaar. Schrale troost...als -ie straks gaat bloeden, weet je wel waar het bloed vandaan komt (ik dacht een paar weken terug aan het ergste, maar het was dus mijn aambei die toen begon te bloeden). En dan straks nog lekker met de bevalling persen...volgens mij komen er dan helemaal trossen uit :cry: !

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ja ik heb ze ook. Heb zetpillen met zink gekregen van de gyn. 2x per dag 1 pil. Niet echt het prettigste met een aambei maar het werkt wel als een tierelier (als je het niet vergeet)

4. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Ik had ook de tip gekregen om te proberen ze open te duwen...

Dat is ondertussen gelukt...
    Moet wel zeggen dat het oplucht hoor.
    De druk is metten weg.

Nadien brand het wel een beetje, maar na een kwartiertje is de last zo goed als weg.

5. mamavanalex

Aug 5, 2008
    75
    0
    0
    het enige dat bij mij uiteindelijk hielp is elke dag 2 flinke scheppen tarwezemelen door de yogurt.
    De ontlasting ging toen pas weer een beetje normaal en daarna zijn de aambeien wat weggetrokken.
    Wel genoeg bij drinken, want die zemelen zijn anders niet te verteren.

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    @ dorientje, ik zou aambeien écht niet openduwen hoor! met al die bacterieën daar! De HA snijdt ze ook zomaar niet open!

@ TS ik heb er ook last van, ben nog niet zover als jullie en heb nog niet echt veel pijn, meer ongemak. Maar t zal steeds erger worden. Ik heb ook wel eens gehoord van pilletjes? die zouden helpen? succes iig!

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Talia, die pilletjes die jij bedoelt is curanol. Dat is in combinatie met een zalfje. Kost 15 euries en werkt super! Helaas kun je op de site alleen de zalf bestellen. Vk schrijft zalf icm pilletjes voor. Helaas heb ik geen vk en heeft mijn gyn dit voorgeschreven....

8. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik heb ook even een vraagje om even te kunnen kijken of ik ook aambeien heb :cry: ik heb namelijk 2 dingetjes hangen buiten mijn anus ( sorry ) zitten er sinds een tijdje :evil: ik heb er geen last van maar ik vind het wel erg irritant..het lijkt meer op een velletje vlees.
    Ik weet niet zo goed hoe ik moet beschrijven maar omdat mijn dokter op vakantie is kan ik ook niet bij hem langs :(

Weten jullie wat dit is en hoe ik het weg krijg?

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    @ starry, ehm lekker onderwerp he? Die velletjes heb ik ook, dwz ehm, ik noem ze maar mn lege aambeien. Na de toiletgang (poepen:)) komen mn aambeien flink naar buiten gezet en zijn die lege velletjes weg, dwz gevuld.. Ook in periodes dat ik geen last had van aambeien, had ik die velletjes.. Maar als je er geen last van hebt zou ik er niks aan doen hoor!
    Hoop dat je iets aan mn uitleg hebt:)

10. wens3

wens3 Fanatiek lid

May 29, 2007
    1,093
    0
    0
    Ik gebruik ook de zalf van curanol.
    En een tip van de fysio voor tijdens de bevalling, als je gaat persen op handen en voeten stand dan komt er zo min mogelijk druk op de aambeien, misschien is dit mogelijk?

11. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook aambeien :( in combinatie met een nog steeds niet gecontroleerde Colitus Ulcerosa zorgt dat dus voor een hoop bloed op de wc :( :(

Dinsdag naar de internist. Ben benieuwd wat hij zegt. Ze doen gelukkig nog geen pijn.

12. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    :) Nog bedankt voor de uitleg :)

Morgen bel ik toch even de huisarts, ik vind het maar lelijk.

13. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Nou morgen naar de huisarts ben benieuwd :oops: schaam me er wel een beetje voor hoor. Is namelijk een nieuwe huisarts en heb nog niet eerder kennis met hem gemaakt :) moet ik meteen in me blote reet gaan staan :oops: :oops:

14. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohhh dat velletje of stukje vlees, weet het niet goed te omschrijven heb ik ook! Heel genant en vervelend.... hij lijkt nu wel iets opgezet... uitknijpen.... kan dat dan geen kwaad..?

15. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik heb geen idee of het kwaad kan maar ik kan het niet uitknijpen het is echt een velletje kan er wel aan trekken dan word het allemaal maar langer :x ik vind het maar vaag :(

16. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha het klinkt idd het zelfde als wat ik heb " hangen", verschrikkelijk he..!

17. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Nou ik ga er morgen voor naar de dokter :oops: dus dan kan ik je wel even laten weten hoe het is gegaan en wat het is en hoe we er vanaf komen :D als we er vanaf kunnen komen...

18. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes bij de dokter, laat idd maar ff weten hoe we er VANAF komen haha...!

19. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Nou... hier is het ook weer mis... :(
    Zonet naar de wc geweest voor een grote boodschap. Dat deed toch pijn! En met het afvegen echt heel veel bloed.
    En nu kan ik nauwelijks zitten op een stoel! AUW!

Als je bloed van aambeien hebt, kun je dan wel van zulke zalven gebruiken?

[19w4d]

20. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik weet dat niet, anders bel je toch even naar de huisarts of je verloskundige die weten het hoogst waarschijnlijk wel. Heel veel sterkte ermee.

Share This Page