'last' van baarmoeder (soms) en voel bijna geen beweging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamavanM1, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben eigenlijk een beetje ongerust. Ik ben nu 19 weken zwanger precies. En voel bijna geen beweging. Heeel af en toe voel ik eens wat maar weet dan niet of ik kan zeggen dat dit de baby is. 3 x gehad ofzo dat ik wel zeker wist dat t de baby was.

En heb ook als ik heb gezeten/gelegen stukje gelopen of 'zwaar' getild heb een zware baarmoeder als ik het zo even moet uitleggen. Een zwaar kramperig gevoel onderin bij schaambot, en kan dan ook niet goed zitten, dan moet ik even mn buik helemaal rechthouden ipv je normaal gaat zitten met een 90 graden hoek.

Bij mn 1e zwangerschap had ik dit helemaal niet? Vandaar dat ik het ook even plaats. En bij mn dochter voelde ik haar al met 17 weken.
    Grrrrr stomme onzekerheid! :)

2. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Iemand enig idee wat dit kan zijn ..? :)

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    misschien placenta aan de voorkant. en je hoeft de kleine nu ook nog niet te voelen. en mischien doe je wel te veel waardoor je harde buiken krijgt. ik heb het ook vaker nu is mijn 4 de maar merk het wel dat ik meer last heb van mijn buik. en als je hetn iet vertrouwd de vk evenbellen

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik voelde mijn tweede pas veeeel later dan mijn eerste.
    Reden daarvan was bij mij placenta aan de voorkant. En de tweede was gewoon simpelweg veel rustiger in mijn buik.
    Bij mijn oudste heb ik regelmatig een voet of elleboog zien uitsteken. En soms zag je gewoon haar draaien in mijn buik.
    Heb ik bij de tweede nooit gehad.

Die pijn in je schaambeen kan dat niet wijzen op bekkeninstabiliteit?
    Heb zelf geen bi gehad hoor dus weet het niet zeker.

Ik heb wel na mijn bevalling heel lang gehad dat het onderin helemaal verkrampte. Helemaal na een stukje lopen. Ik kon dan helemaal niet eens plassen. Nooit achter gekomen wat het was.

Misschien zou je een gyn of de vk kunnen vragen wat het is?

5. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Hmm ja zou kunnnen. Maar als ik op mijn rug ga liggen, lijkt t wel alsof ik zn hele lichaampje voel laat maar zeggen. Kan ook anders zijn natuurlijk.. Misschien zijn het wel harde buiken, heb ook nog een kleine van 1.3 jaar lopen die ik wel veel op moet tillen nog.

Nou, heb geen last van mijn schaambot, maar ter hoogte daarvan voelt t dan zwaar. Bekkeninstabiliteit heb ik ook nooit gehad hoor.

Hmm, denk dat ik nog eventjes afwacht en als het erger of meer word dat ik eventjes bel. :) dankjewel voor de reacties. Hoop dat de kleine man gauw gaat voetballen daar, :p is al ietsje beter voor mijn gemoedstoestand. :D

6. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Dit had ik ook toen ik 19 weken was.
    De pijn hield in dat ik een gevoeliger baarmoeder heb omdat dit de 2e zwangerschap is en de beeb hoef je nog niet elke dag te voelen (al weet ik dat je dit behoorlijk onzeker kan maken)

De pijn heb ik nu af en toe nog best erg maar de beeb is heel actief.

Je kunt altijd de vk bellen als je het niet vertrouwd.

7. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Dankjewel voor je reactie. Hoe jij het zegt, zo voel ik het, gevoeliger inderdaad. :) Ik wil er wel op letten dat ik niet té veel ga doen zwaar tillen enzo dat het dan erger word, dus ik wacht nog even af!

Ja heel vervelend dat ik hem nog niet voel, haha. maak me nog niet heeeeel druk, maar mag nu onderhand wel een keer leven in komen! :)

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn verloskundige zei dat het voelen van de baby niet perse zo vroeg hoeft, pas vanaf week 23...

9. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Shandy: Ja weet ik wel hoor. Maar komt bij onze 1e voelde ik haar al heeel snel schoppen enzo. en nu nog bijna niks, terwijl ik had verwacht het nu ook wel weer snel te voelen! ;) maar we zullen zien, mijn buik groeit ontzettend dus da's een goed teken! :D

10. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Dat nog niet voelen herken ik wel. Ik ben nu zwanger van de derde en had echt verwacht dat ik haar nu wel al goed zou moeten voelen maar nee hoor. Toen de gyn tegen mij zei dat de placenta aan de achterkant lag was ik helemaal blij want ik dacht dan zal ik haar goed gaan voelen. Nou tot nu toe valt het vies tegen en maakt het me ook onzeker. Vooral omdat als ik met de angelsound luister ik toch echt hoor dat ze altijd flink in de weer is maar er niets van voel. Ik voel haar wel draaien en heel af en toe een schopje.(mss 1x per dag) maar dat is het ook. Ik zal wel te ongeduldig zijn.

Deel Deze Pagina