Vraagje over lengte fase voor eisprong.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Normaal is een vrouw een dag of 5 ongesteld en heeft ze rond de 14e dag een eisprong. Als je langer ongesteld bent (bijvoorbeeld 8-10 dagen)duur dan je follikel fase (de fase voor de eisprong) ook langer? En ben je dan ook een paar dagen later vruchtbaar of maakt dit niet uit?
    Ik ben benieuwd of iemand dit antwoord weet.

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Milla,

Als ik het goed heb begrepen hangt je vruchtbare periode samen met de lengte van je cyclus en is het niet iets van 14 dagen na het begin van de cyclus. De 14 dagen geld eigenlijk alleen als je een cyclus hebt van 28 dagen. Is je cyclus langer dan verschuift die dag ook.

Mij is verteld dat je vruchtbare fase ongeveer 14 dagen voor het begin van een nieuwe cyclus is. Dus bij een cyclus van bijv. 30 dagen is dat op dag 16.

Het hangt dus zover ik weet eerder samen met de lengte van de totale cyclus in plaats van de lengte dat je ongi bent.

Hopelijk heb je hier iets aan en als iemand het beter weet dan lees ik dat ook graag. Denk namenlijk dat het zo zit maar weet het niet zeker.

Heel veel succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Krissa

3. Milla

Milla Niet meer actief

@ Krissa, zoiets dacht ik zelf ook al...
    Mijn cyclus was vorige maand 60 dagen, ik was tot en met dag 19 ongesteld, en had een eisprong op dag 47.
    Nu ben ik maar 7 dagen ongesteld geweest dus vroeg me daarom af of mijn eisprong ook eerder zou kunnen zijn.
    Bedankt voor je antwoord!

4. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Ja wat Krissa zegt klopt volgens mij. Dat is natuurlijk heel onhandig omdat je pas achteraf weet wanneer je ongesteld bent geworden. ongeveer 14 dagen daarvoor was je dus vruchtbaar. Het verschil in cyclus bij vrouwen zit m dus vooral in de periode voor de eisprong.

Tempen is bij de meeste de beste oplossing. Zo kun je redelijk zien wanneer je eisprong is. Zeker als je dat een paar cycli hebt gedaan.

Succes,
    Lientje

Deel Deze Pagina