lage bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ukkie11, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Hoi van mijn eigen vk wordt ik niet heel veel wijzer vandaag dat ik het hier vraag.
    Sinds een week of 4 ben ik steeds licht in mijn hoofd met over de dag verdeeld minimaal 40% duizelingen.mijn bloed suiker en ijzer waren in orde. De kleine voel ik sindsdien minder vaak en zachter.ben nu 30.4 maar de kleine ligt op groei ruim 2 weken voor. Mijn bloeddruk iwas voorheen altijd rond de 130/70 nu 100/60 dit verklaart natuurlijk de duizelingen maar hoe kan dat en kan dat kwaad voor de kleine?? Kan ik hier verder iets aan doen, zout eten werkt niet helaas.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

de lage bloeddruk komt doordat de vaten in je stelsel verwijden waardoor de druk omlaag gaat. Maar ik denk ook dat het vooral komt, de duizelingen, doordat het bloed vanuit je benen minder makkelijk terug kan stromen naar het hart. Dit komt doordat de buik steeds zwaarder wordt en de vaten wat afknelt. Hierdoor komt er dan wat minder bloed bij je hoofd en wordt je duizelig. Kan absoluut geen kwaad voor de baby. Lage bloeddruk is juist goed!
    Wat betreft de bewegingen van de baby. In 60min, beweegt een baby 5-15min actief. De rest is hij in een diepe slaap tot bijna wakker. Over de hele dag moet je de baby 10 keer voelen bewegen. Ga hier eens op letten. Als je dit niet redt, moet je contact opnemen met je verloskundige.

Groeten Evelien

3. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Zal eens op het bewegen letten.

Deel Deze Pagina