Rontgenfoto's en prille zwangerschap...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Yvonne02, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Help!
    Zo'n 3/4/5 dagen na de bevruchting ben ik bij de tandarts geweest en hebben ze 4 foto's van m'n gebit gemaakt.
    Ik wist toen natuurlijk nog niet dat ik heeeel pril zwanger was. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat rontgen schadelijk was als je zwanger wilt worden.
    Nou ben ik dus echt bang dat het niet goed zou gaan met ons kindje.
    Hoe groot is de kans dat ons kindje een afwijking krijgt? Ik kan me voorstellen dat wanneer er een rontgen foto van je buik ofzo wordt gemaakt dit schadelijker is voor de vrucht omdat dit dan er meer in de buurt zit.
    Wat moet ik doen? Gewoon afwachten? Moet ik me echt zorgen maken? Ik heb afgelopen zaterdag getest en het er stond binnen 1 minuut ZWANGER op het schermpje.... Niet dat dat wat zegt natuurlijk, maarja, het had anders ook eerder mis kunnen gaan toch?
    Helpp!!

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nee joh, niets aan de hand. Ik leef zo'n beetje bij de tandarts en heb dit al verschillende keren met meerdere tandartsen besproken. De straling die tegenwoordig van deze apparaten afkomt is zo laag dat het weinig invloed zal hebben zeker zo kort na de bevruchting zou ik er niet zo over inzitten.

Trouwens, ik heb zelf in precies dezelfde situatie gezeten toen ik net zwanger was van mijn dochtertje en ze is helemaal af en gezond hoor dus :)

Sterkte en een fijne zwangerschap :)

Charlie

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Het klopt wat Charlie007 zegt. Ik had in mijn vorige zwangerschap ook een abonnement bij de tandarts en heb het toen na gevraagd bij de VK. Zij zei dat de straling zo laag is, en zo lokaal dat het niet gevaarlijk is voor de vrucht!

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Oh ja, ik heb gewoon een gezonde zoon gekregen :)

Succes!

Deel Deze Pagina