Hoi hoi, Mijn vriend moest vanochtend rond half 6 uit bed en ik werd daar wakker van, dus samen lagen we nog even in bed te praten en ik legde mijn hand op mijn onderbuik linksonder.. Ineens voelde ik daar twee 'schopjes' ..iets wat er tegen aan tikte vanaf de binnenkant! Ik schrok er van en probeerde het daarna weer.. en ja hoor, weer een 'schopje'.. Mijn vriend wilde het ook voelen, maar toen was het weer weg! Ik weet dus niet of het ons kindje al zou kunnen zijn geweest , omdat ik bij iedereen lees dat het pas over een dikke maand zou kunnen.. Maar dit heb ik nog niet eerder gevoeld en mijn gevoel zei meteen dat dit ons kindje wel eens zou kunnen zijn geweest.. Maar zo vroeg al? Nog meer mensen die hun kindje al vroeg voelden en wat ik voelde, komt dit overeen met wat je voelt als je je kindje voelt?
Heej Bo, Ik heb al een aantal keer ons kindje gevoelt. Ook ongeveer hetzelfde gevoel, alleen voelde je het bij mij niet aan de buitenkant maar alleen van binnen. Weet niet of het mogelijk is dat je het aan de buitenkant ook al zo vroeg voelt. Ik dacht dat je het eerst een periode alleen van binnen kon voelen, maja misschien even aan je gyn vragen? Gr.
Ja, inderdaad.. Het kindje ligt wel aan de voorkant, dus wie weet heeft het daar ook mee te maken... En tijdens de eerste echo was het kindje zó druk! Het was zo apart vanochtend..
Hai, ben zelf bijna net zo lang zwanger als jij en ik denk dat ik het kindje ook al gevoeld heb... Ook die van mij is nogal beweeglijk, zoals bij de echo's bleek en van het weekend voelde ik ook iets wat op een schopje leek. Geweldig gevoel!
Is dit je eerste kindje?Ik hoor namelijk wel dat het eerder voor kan komen als je al meerdere kindjes hebt.Ik had vorige week wel al wat kriebeltjes,maar heel af en toe onderin mijn buik.Dit is mijn 1e zwangerschap.Mijn vk zei dat ik heeeeeel af en toe nu wat voel,maar zij zei dat dat echt maar heel af en toe kan zijn en dat klopt idd.Volgens haar ga je het echt pas vanaf 17-18 weken wat beter en meer voelen.Denk dat je het dan ook pas veel later echt aan de buitenkant kan gaan voelen,maar ik weet er verder ook niks over!
Hoi Bo, t is heel onwaarschijnlijk dat je de kleine hebt gevoeld. T is nog errug klein en zit nog achter je schaambot dus..
Ik voel ook wel een een "ploefje" maar dat voelde ik ook wel eens toen ik niet zwanger was geloof dat dat lucht is dat zich verplaast. En nu je zwanger bent let je er natuurlijk ook wat meer op maar ik denk ook niet dat je de baby heb gevoeld, alhoewel het natuurlijk fantastisch zou zijn!
Ik heb in de tijd na mijn zwangerschap van Merijn vaak nog plopjes gevoeld, waarvan ik zo dacht dat het schopjes waren. Wat uiteraard niet kon, want ik was immers niet zwanger. Het waren luchtbellen in mijn darmen of iets dergelijks, waar je voorheen nooit bij stil stond als je dat had, maar nu ik eenmaal wist hoe een kindje in je buik voelde, voelde dat echt zo'n beetje hetzelfde en viel het ook op. Ik denk dat het bij jou misschien ook wel zo kan zijn, want je kindje zit nu nog achter je schaambeen en het is nog maar zon 4/5 cm ongeveer.
ik moet zeggen dat ik 11 en 12 weken wel heel erg vroeg vindt...Ik zou eigenlijk zeggen dat dat helemaal nog niet kan...Ik herken jullie gevoel wel, echter de vk vertelde me dat het toch echt mijn darmen waren ie plaats aan het maken waren... Pas rond week 17 kon ik echt zegge van goh dat is de beeb en neit mezelf.. Maar goed zeg nooit nooit natuurlijk
Ja, ik twijfel er inderdaad zelf ook over! Maar goed de weken zullen het uitwijzen.. Als ik dat gevoel in de 17/18e week ook heb.. dan weet ik dat het juist gevoeld was!
Of het nou wel of niet zo was, of het nou onwaarschijnlijk is of niet, als jij denkt dat het je kindje was nou dan is dat zo, lekker houden zo joh! Dat gevoel maakt je gelukkig toch! Ik heb mijn kindjes ook al heel vroeg gevoeld, zeker rond 14 weken en misschien nog wel eerder en ik weet wat ik heb gevoeld en ik weet dat, dat mijn kindjes waren, zowel bij de eerste als bij de tweede! Geniet er lekker van!
nou bo20 ik voelde in week 11 en 12 af en toe ook wat en door de echo zij mijn gyn dat ze dat heel goed kon voorstellen gezien hij geen seconde rustig bleef liggen dus het kan echt wel hoor en als jouw gevoel dat ook zegt dan wie zijn wij om dar aan te twijfelen nu ik wat verder ben voel ik de beeb al bijna de hele dag door eeen paar keer voel zelfs af en toe een kontje of voetje of wat het ook mag wezen ook dit heeft mijn gyno bevestigd dat dat heel goed kan/
mss zijn het je darmen? Dat kan ook,die kan je ook wel eens buiten in de buik voelen als ze te keer gaan.Vooral in het begin van de zwangerschap kan je ook wat onrustige darmen hebben... Maar met 10/11 weken,ik weet het niet hoor,tis nog erg klein.Gewoon op je gevoel afgaan,en als dit iets is wat telkens opnieuw terugkomt en niet overgaat na een paar dagen dan zal je wel gelijk hebben groetjes sas