Al anderhalve dag maak ik me zorgen dat ik de kleine minder goed voel. Duwen, diep ademhalen, suiker eten (I know), koffie/cola drinken, niks. Nu werd ik vanmiddag na een dutje op mijn buik wakker en werd ik prompt twee keer geschopt. Vlak na het avondeten werd er opeens geschopt onder mijn linkerrib... Met andere woorden: dochterlief is een stuk naar achteren gaan liggen (en wss verstopt achter de placenta) en is om haar as gedraaid en nu voel ik het dus niet!! :x Wie heeft er nog meer voorbeelden van buikbaby's die hun moeder nu al aan het pesten zijn?
Ik ben nu 22 weken zwanger en voel hier de hele dag door gekriebel en geschop. Vanaf de avond tot en met de volgende ochtend ligt meneer overdwars in mijn buik en overdag ligt hij verticaal.. Heel apart. En als ik mijn hand of mijn vriend zijn hand op mijn buik houdt, houdt meneer zich helemaal stil. Zodra je dan je hand weer weghaalt begint hij meteen weer te spartelen.. Zucht...
Dat spelletje met stil houden als ik of vriend een hand op mijn buik leg was hier ook favoriet haha. Inmiddels is meneertje zo groot dat hij zich onmogelijk nog kan verstoppen aan de achterkant en blijft hij onder je handen lekker door wiebelen en friemelen. Gelukkig ligt hij als een kikker, met zijn benen gespreid langs zijn lijfje, dus geen voetjes tegen mijn ribben maar alleen opzij. Gelukkig, want hij is vanaf 19wk al ontzettend actief
Dat stilliggen terwijl papa wil voelen is hier ook heel bekend! Zowel bij mijn dochter destijds als nu bij onze zoon. En mbt TS. Ik ben 1x heel bang geweest toen ik al ver in mijn 1e zwangerschap zat. Op de tijden dat ik mijn meisje altijd voelde was het stil! Ik ben toen gaan douchen omdat ze daar altijd op reageerde, maar ook niks! Ben toen toch wel gaan duwen op mijn buik. Gelukkig bewoog ze even later weer goed en sterk.
Hier ook opeens even heel onzeker vorige week was de kleine echt heel erg aanwezig! (Heerlijk) en sinds t weekend opeens minder ik voel wel wat... Maar minder. Ben zelf ook wel actiever geweest en weet dat t je daardoor ook minder opvalt... Ga ook maar eens btje duwen op mijnbuik geloof ik... Zou dat echt helpen?
Vanaf week 26 is de buikbaby heel eigenwijs geworden. Heel stilletjes, alleen bewegen als het de baby zelft uitkomt. Is het wel lekker aan het bewegen en ik roep man, houdt de baby stil! Zelfs ik voel het nog nauwelijks als het beweegt terwijl de CTG's uitwijzen dat de baby lekker druk is. Fijn zo'n voorliggende placenta. Enige wat de baby wel altijd doet is papa "uitzwaaien". Elke ochtend om dezelfde tijd, als man naar werk gaat, krijg ik 2 flinke trappen! Zooo leuk!
Groeispurt? En dat duwen heeft bij mij nooit geholpen! Ik ging vaak onderuit gezakt op de bank liggen, rust proberen te pakken en dan begon de baby, na een minuut of 20, vanzelf te bewegen. Enne, een stuk chocolade eten hielp ook goed
Ja een groei spurt zou ook nog kunnen natuurlijk... Alweer??? Zou ik bijna zeggen Hihi... Maar gelukkig net de kleine al wel weer gevoeld... Chocola?? Ooo dat ga ik proberen! Dat is geen straf haha
Als ik mijn normaal drukke baby een dagje weinig voel merk ik dat mijn buik weer groter is geworden. Maar ook vaak zat dat ik dan ineens een schop naar achteren voel. Dan ligt hij dus met de rug naar mijn navel en dan voel ik ook veel minder. En de schoppen die ik dan krijg zijn wel vervelender ( darmen, richting kont, blaas enz.)