hallo, ik heb even een vraag over de voedingsschema van mijn zoontje. ik heb mijn zoontje de eerste maanden volledig borstvoeding gegeven, op een gegeven moment had ik niet meer voldoende melk en ben ik nutrilon 1 gaan bijgeven. de laatste 2 maanden kreeg hij nog maar 2 keer daags borstvoeding en de rest omneo 1 flesvoeding. ik ben met de borstvoeding gestopt toen hij 5 maanden was, en hij krijgt op dit moment 5 flesvoeding per dag, van 180+6. waarvan bij de laatste fles een schep rijstebloempap door heen zit. daarbij krijgt hij 3 kwart fruitpotje, dit ben ik langzaam aan het opbouwen, maar ik heb het idee dat hij al wel wat meer lust, maar hij spuugt soms ook nog wel redelijk wat flesvoeding uit. ook al doen we daar johannesbroodpitmeel doorheen, maar hij groeit wel goed hij is rond de 70 a 74 cm lang ( ik weet het op het moment niet precies) en weegt ongeveer 9 kg. zou jij me kunnen vertellen wat ik het beste kan veranderen. en hoeveel hij mag hebben qua flesvoeding en bijvoeding? ik hoop een reactie terug te krijgen. groetjes demy
Hallo Demy, Je kindje heeft nog wel tussen de 800-1000 ml zuigelingenmelk nodig per dag. Wanneer de bijvoeding wordt uitgebreid mag je ook over op 4 voedingen van 200 ml of 235 ml, afhankelijk wat je kindje goed kan verwerken. Je kindje mag van de opvolgmelk straks nog maxmaal 800 mlo per dag drinken. Wanneer je kindje alle smaakjes fruit meerdere keren heeft geproefd, kun je beginnen met grente. Groeten Eveline