Last van buurkatten, wat zal ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.101
    14.811
    113
    Vrouw
    Zo'n apparaat wil je echt niet in je achtertuin hebben hoor! Hier in de buurt ook meerdere huizen met zo'n ding in de voortuin. Wat een rotpiep is dat zeg. Dat wil je echt niet horen als je lekker in je tuin wil zitten.

Hier ligt in de voortuin wel eens een kattendrol. Niet fijn, maar die schoffelen we wel onder. De kinderen spelen daar toch niet.
    Maar mijn achtertuin vind ik een ander verhaal.
    In ons vorige huis hadden we heel veel last van katten van de buurvrouw. Een heel lief mens, maar oh wat een ramp. Ze had veel katten. Als ik in de tuin zat kon ik ruiken! Wanneer zij haar achterdeur opendeed. Dan kwam er een walm van kattenpis naar buiten:confused:
    Ook haar hele tuin was vergeven van de poep en pies. Met warm weer was het bij ons in de tuin regelmatig niet te harden van de stank. Echt niet fijn dus.
    Ook piepten ze in onze tuin. We hadden eerst een kleine border, maar die hebben we op den duur maar weggehaald. Van alles geprobeerd maar niets hielp tegen het poepen. Uiteindelijk was dus onze kleine achtertuin volledig bestraat. Maar zelfs toen poepten ze nog in onze tuin.
    Ik was een keer gezellig met de kinderen een sneeuwpop aan het maken. Lekker spelen in d sneeuw. Tot we al scheppend en spelend weer dwars door de kattenpoep gingen. Alles eronder.:|
    Dan ben je er wel klaar mee hoor:evil:

Ik heb geen tips, maar snap je frustratie heel goed!!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik vind dit dus echt een vreemde vergelijking. Net of mijn kinderen bij jou in de tuin gaan zitten kakken. :roflmao:

Hier ook elke x de tuin onder de poep van die vieze stink poezen. Elke x weer mag ik alles controleren voordat de kids naar buiten kunnen. Let gewoon op je poes, hou hem bij je of neem er geen.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Onze oude katten dronken bier en aten sigaretten...:roflmao:

GossipGirlxoxo en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja dat zou anno 2020 echt niet meer kunnen :D
    Tijden veranderen... :roflmao:

5. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Oh dat is zeer slecht:confused: werden ze ook echt oud?

6. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier houden we onze katten binnen dmv een net die schuin naar binnen staat. De katten kunnen er nu niet uit en andere katten niet in.

GossipGirlxoxo, Orchid24, Felice en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Een hond schijt niet in mijn tuin ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik denk dat de 1e stap is om de eigenaar aan te spreken en samen tot een oplossing te komen.

Het probleem is alleen dat 1, je er soms niet achter kunt komen van wie de kat is 2, de eigenaar alles gaat ontkennen (dat doet mijn kat niet! 3, de eigenaar het probleem niet ziet (hij moet naar buiten, het is de natuur) 4, komt met onzinnige oplossingen (gooi water) of 5 niet wil meebetalen aan oplossingen of schade vergoeden.

En wat doe je dan??

9. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Amen! Stomme beesten.

10. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb niet echt tips maar ik vind het zeer bizar dat mensen onder het mom van ‘ik kan ze echt niet binnen houden’ hun kat door de hele buurt laten lopen! Als je een hond hebt, zorg je toch ook voor een hek/schutting om je tuin. Oké, dat zal voor een kat wat ingewikkelder zijn maar dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Anders schaf je dus eigenlijk geen huisdier voor jezelf aan maar voor de hele buurt:confused: Heel bijzonder..
    Gelukkig hier nooit kattenoverlast gehad, want ik ben bepaald geen kattenliefhebber:|
    Zou ze geen pijn doen of wat dan ook maar wel de eigenaar erop aanspreken.. Maar hoe je daarachter moet komen, geen idee:o:

GossipGirlxoxo en Koektrommel vinden dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    20 jaar vind ik wel onder oud vallen ja.

Mammavantwee en Diazz vinden dit leuk.
  12. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Haha nou dan hebben ze mazzel onder die vreemde eet praktijken

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Maar wat denk je dan? Dat ze bier in hun bakje kregen Ipv water of zo?:roflmao:

GossipGirlxoxo en Evanesco vinden dit leuk.
  14. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.157
    1.039
    113
    Nee niet stomme beesten.
    Het gaat om de eigenaren dus..
    Stomme mensen

Loesje1988 en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Weet ik,echt een vreselijke piep zit erin. Oude mensen kunnen ze niet horen. Ik heb trouwens geen last van buurkatten hoor maar vindt het te gek voor woorden dat anderen zelf niet lekker van hun tuin kunnen genieten omdat andermans kat overlast geeft ( in welke vorm dan ook) .
    Maar zo’n apparaat in de tuin is nog wel te doen als je zelf niet thuis bent of binnen zit. Kunt zo’n ding altijd nog uit zetten.

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Tijgerpoep halen bij Artis of blijdorp ;)

GossipGirlxoxo en Zxcvb vinden dit leuk.
  17. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Weet niet of dat beter is en ruikt dan kattenpoep, maar he, als het werkt op de langer termijn:roflmao::p

Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik moet zeggen dat ik door dit topic wel met een heel ander perspectief naar vrij lopende katten ben gaan kijken. Ik was me echt niet bewust van de ellende wat dat kan veroorzaken. Ik heb zelf geen katten, maar zou denk ik hierdoor toch proberen de katten in mijn eigen tuin te houden. Of eigenlijk denk ik nu; never nooit niet een kat. Behalve wellicht om andere katten weg te jagen, want al die poep en plas verhalen klinken me echt niet chill. :D

Zxcvb en Paardenbloem vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Diazz vindt dit leuk.
  20. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid