Om een welles nietes gedoe even te voorkomen is mijn vraag aan mensen die gaan of al zijn geëmigreerd met hoeveel kosten je rekening moet houden en welke dat zijn, ook websites zijn erg welkom. Ik heb namelijk nu een discussie met iemand die zegt dat je er met 5000 - 10000 er wel al komt, maar volgens mij zijn de verhuiskosten alleen al dit bedrag ? ik zelf denk, mede door de eerste maanden, dat 30000 meer realistisch is. Alvast bedankt voor het meedenken, heb al gegoogled maar kom even er niet op om de juiste zoek optie te gebruiken. Sorry owh het is voor de volgende landen: Zweden, Belgie, Usa, Mexico, Australie (daar moet je toch 100000 Australische dollars hebben om toegelaten te worden??)Andere landen advies en dergelijke is natuurlijk ook welkom En hoe kan ik jullie antwoorden goed onderbouwd overbrengen aan diegene? SOrry voor mijn vele vragen, maar het welles nietes gedoe ben ik even zat ps. en volgens mij is de taal spreken of er mee bezig zijn en de gebruiken van te voren weten ook wel een goede om beter te integreren
Oh nee met dat bedrag ben je er echt niet. Wij moesten voor een verblijfsvergunning alleen al kunnen aantonen dat mocht je geen werk hebben je wel geld had om 2 jaar vooruit te kunnen zonder hulp van een bank of dergelijke. Alleen het transport van onze goederen heeft ons al ruim 7500 euro gekost en dan hadden wij een goedkope transporteur. Wij hadden in Nl al een talencursus achter de rug en dat is echt wel een must. Zodra je de taal een beetje spreekt zijn de mensen ook veel eerder bereidt om je te helpen
Ik was 15 toen we geëmigreerd zijn geweest naar Noorwegen. Het hele fijne weet ik er niet vanaf. Maar we hebben een kennis die vrachtwagen chauffeur is van beroep. Me ouders hadden toen een vrachtwagen gehuurd van Kav en onze kennis is naar Noorwegen toe gereden. Dat heeft vast enorm bespaard 😉. Misschien heb je er wat aan...
Dank je wel voor je antwoord, diegene heeft er hopelijk wel wat aan Een kennis heeft diegene niet die dit zou kunnen, en de regelgeving moet er met vrachtbrieven ook nageleefd worden, diegene denkt dat je zo naar Zweden kan emigreren met het weinige geld, en dan daar de spullen aanschaffen. Denk dat 50000 eigen geld een meer realistisch idee is. Owh en sorry nee ik wil (nog) niet emigreren, omdat ik eerst alles bij elkaar gespaard wil hebben en dan ben ik wel 5 jaar verder
Stel je gaat naar Australië. De vliegreis alleen is denk al meer dan 1500 per persoon. Ga je met vier ziet je al aan de 6000 vliegkosten. Ik denk dat je eerder een halve ton nodig heb om dit soort plannen te voldoen.
Er is geen bedrag wat je kunt noemen. Hangt zo ontzettend af van waar je heel wilt, wat je daar gaat doen. Bijvoorbeeld Australie...ik ken mensen die gesponsord door werkgever daar heen gingen en die hoefden niet eens de vliegtickets te betalen. Maar vuistregel is toch eigenlijk wel dat je moet zorgen dat je voor minstens 6 maanden, liever een jaar aan geld hebt om van rond te komen. Immigratielanden zitten natuurlijk niet te wachten om immigranten die meteen een uitkering gaan aanvragen. Binnen de EU is emigreren gemakkelijker, omdat je als Europees burger vrij verkeer van goederen en personen hebt, en omdat je niet gediscrimineerd mag wworden bij het zoeken van werk. Maar een bedrag? Valt er echt niet aan te plakken.
Volgens mij hadden mijn ouders hun koopwoning zo dusdanig verkocht dat ze intotaal 60.000 eigen geld hadden. Hiervan hebben ze dus de hele reis moeten bekostigen, 2 katten zijn mee gevlogen in het vliegtuig, dat heeft natuurlijk ook behoorlijk wat gekost. Emigratie is uiteindelijk mislukt en moesten dus ook weer terug naar Nederland. Waar ze weer een nieuwe auto moesten aanschaffen en veel van hun inboedel omdat niet alles mee is gegaan naar Noorwegen. Alles is gedaan van dat geld. Meer weet ik er helaas niet overz
mijn idee ook, daarom dat ik dit ook aan de mensen hier vraag, omdat vele mensen meer weten als een betweter die altijd gelijk moet hebben Dank je wel voor je antwoord
Jij verwoord een heeeel groot gedeelte, dank je wel, dit zijn precies de woorden die het juiste geheel eigenlijk wel omvatten, dank je wel voor je antwoord Een jaar om rond te komen, aangepast aan het land en streek waar je naartoe gaat vind ik het minimale, en een uitkering aanvragen moet je juist zien te voorkomen Europa is dus echt geen slechte keuze zo als jij het uitlegt
Ai, dat is wel zuur, om dan toch terug te komen, toch knap dat ze die oversteek hebben gemaakt en weer terug zijn gekomen, dank je wel voor je uitleg, dit laat ook weer zien dat het ook kan dat je weer terug naar Nederland gaat, en het dus raadzaam is bijvoorbeeld drie maanden iets te huren en het uit te proberen en zelfs ondertussen werk te zoeken daar (heb ik diegene als raad ook gegeven)\ Dank je wel voor je antwoord
Top hoop dat je er wat aan hebt! Ik weet 10000% zeker dat m'n ouders geen spaargeld hebben gehad dus alles is betaald vanuit de winst van het huis.
Het ligt aan zó veel dingen. Australie zal in het algemeen duurder zijn dan Belgie (denk aan vliegtickets en inboedelverscheping), met kinderen ben je meer kwijt dan alleen of met partner. Ik ben ooit geemigreerd voor 200 euro geloof ik, héel budget. Maargoed, als ik voor dat geld met een familie en kinderen naar Australie zou willen, dan gaat dat uiteraard niet.
Ik ben 3 jaar geleden geemigreerd naar Engeland (staat dan wel niet tussen jouw landen) en dat heeft mij bijna niets gekost. Binnen de EU is het vaak vrij makkelijk en vaak goedkoop. - Ik heb 1 keer 30 pond (zo'n 40 euro) betaald voor een soort sofinummer. Dit heb je nodig om onder de juiste belastingcode te werken. Dit is normaal gratis maar ik moest hem versneld binnen hebben om nog voor het eind van het jaar mijn teveel betaalde belasting terug te krijgen. - In het eerste jaar betaalde ik 9 pond (12 euro) per maand voor een 'passport' bankrekening. Dit is een speciale rekening voor immigranten om witwassen tegen te gaan. Na een jaar was het gewoon gratis. - Mijn vliegticket kost dus geen drol, 100 euro voor een retourtje KLM vanaf Schiphol dus ben regelmatig heen en weer gevlogen om mijn spullen over te krijgen. - De eerste 2 maanden reisverzekering (met nog een NL ziektekostenverzekering) omdat ik hier nog niet was ingeschreven, ik was geloof ik zo'n 50 euro kwijt De kosten vallen mee maar de bureaucratie die je hier meemaakt is echt heel demotiverend. Een voorbeeld was dat ik een bankrekening nodig had. Hiervoor heb ik een bewijs nodig dat je inkomsten en adres hebt. Maar aangezien ik geen huurcontract kon tekenen, telefoonrekening kon afsluiten etc. zonder Engelse rekening had ik dat niet. Met alleen mijn loonstrookje kon ik het niet dus zat op een gegeven moment met een stapel cheques, die ik dus niet kon verzilveren. Heel irritant!! Een beetje een catch 22 dus. Het is het allemaal wel waard geweest hoor
Ik ben 3,5 jaar geleden naar Zweden verhuisd. Mijn man had vanuit NL al een baan geregeld, dus hij had gelijk een inkomen. En ik kon gebruik maken van het goed geregelde ouderschapsverlof, ook al was de oudste in Nederland geboren en al 3 jaar toen we emigreerden. Het verhuizen van de spullen kostte rond de 5.000 euro staat me bij. We hebben het door een verhuisbedrijf laten doen die de spullen een tijdje in opslag heeft gehad, omdat wij ons huis al hadden verkocht voordat we emigreerden. Omdat Zweden deel is van de EU is het vrij makkelijk om te hier te gaan wonen. Als je geen inkomen uit een baan hebt, moet je wel kunnen aantonen dat je voorlopig voldoende geld hebt. Verder heeft het ons niet zoveel gekost. Taalcursus wordt gratis aangeboden. En het invoeren van de auto, de heenreis, etc. kost natuurlijk wel wat, maar in ons geval zeker niet meer dan 10.000 euro.
Dat is wel relaxed voor zo weinig te emigreren Ik wil nog niet emigreren, maar een vriend van mij wel met zijn gezin, en daarom om hem een idee te geven hoe of wat heb ik dit topic aangemaakt (want sommige mensen hebben altijd gelijk... denken ze)
Maakt niet uit, juist fijn om verschillen te zien, maar is inderdaad knap dat je eerst huur etc moet hebben voor je eenrekening kan openen, gelukkig dat het goedgekomen is! Fijn om bijkomende kosten per maand al te zien, ook iets om in je achterhoofd te houden. Dank je wel
heeft hij ook een beetje gelijk, maar voordeel was al wel voor jullie dat je man al inkomen en baan had (en nog steeds heeft natuurlijk ) Dank je wel voor je uitleg
Haha het is maar net wat je wil. Neem je al je grote meubels mee of verkoop je de boel en haal je voor de eerste tijd wat 2e hands spullen. Wij hebben behoorlijk wat meegenomen, kasten, bank, witgoed (en man man man wat hadden we veel speelgoed ). Anders lagen de verhuiskosten veel lager. Wij hebben wel gelijk een huis gekocht hier. Dat kost hier geen drol en huren is veel duurder. Eigenlijk is het natuurlijk wel aan te raden om eerst een jaartje te huren (vooral een winter mee te maken en kijken of je het dan nog leuk vind hier).