geslacht geheim gehouden of verteld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

verteld of geheim gehouden

1. verteld

2. geheim gehouden

3. select aantal mensen verteld

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

hoi
    even een vraagje

toen jullie het geslacht wisten van je kindje tijdens de zwangerschap
    hebben jullie het toen verteld tegen iedereen of juist geheim gehouden?

ben wel eens benieuwd

en als je het verteld hebt: deed je dat dan op een speciale manier of....

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn man wilde het weten, ik niet. Maar tijdens de echo bleek meneer het wel aan ons te willen vertellen, er was geen ontkennen meer aan. Dus daarna gewoon verteld. Verassing is er niet af hoor, blijft allemaal spannend en leuk!

Doe gewoon waar je je goed bij voelt!

3. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Heb het meteen verteld aan iedereen die het maar wilde horen. Ik denk dat het weinig zin heeft om het voor iedereen geheim te houden... Het geslacht is voor de (aanstaande) ouders toch altijd het spannendst en niet voor de buitenstaanders, dus ja, als de ouders het zelf al weten waarom dan geheim houden voor de rest?

Vaak is het voor familie en goede vrienden wel spannend wat het wordt, maar 'onbekenden en kennissen zal het (ff simpel gezegd) een worst wezen wat het wordt toch?

Maar goed, da's mijn mening! Iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft ;)

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wij hadden zo iets van: wil iemand het weten, dan mogen ze het weten.
    Kan zo iets denk ik ook niet goed geheim houden...haha

5. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    wij wilden het wel weten maar vooral omdat we allebei zo vreselijk nieuwsgierig zijn hahaha word een jongetje en we noemen m Brandon hihihi maar de naam veranderd bij mij bij de week dus nog even afwachten hahaha...waarschijnlijk word ie geboren en dan vind ik t ineens een jip hihihi

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij hebben het geheim gehouden tot nu toe en zijn ook van plan dat vol te houden. Merk wel dat het soms moeilijk is, omdat wij thuis al over onze kleine .... praten.

Nog twee weekjes werken en dan verkleind mijn omgeving, da's handig. De volgende keer willen we het ook wel weten, maar we hebben nu al afgesproken dat we dan net doen of wij het ook niet weten.

Wij vonden het fijn voor onszelf, maar houden familie en vrienden graag nog in spanning. Er zijn al hele weddenschappen en voorspellingen, haha ;)

Doe waar jij je goed bij voelt.

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    aan de hele wereld verteld...

ik moet er niet aan denken om in een babyzaak te open vervolgens bij de meiden afdeling te kijken, om steeds maar over mijn schouder te kijken of ik niet iemand bekend zie, die het nog niet mocht weten...
    Tis erg handig, hebben al veel meisjes kleding gekregen :)

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mijn dochter wist alleen de naaste familie het, althans dat was de bedoeling. Iemand kon haar mond weer eens niet houden dus wist eigenlijk iedereen het (ze zei "schopt ze" terwijl 't huis vol zat met ooms, tantes en vrienden). Niet erg leuk nee.
    En vanwege het feit dat sommige mensen hun mond voorbij praten had ik zoiets van 'ik zet 't wel op internet, dan heb ik het in ieder geval zelf verteld'. Dus bij de tweede mocht iedereen, die het wilde weten, het wel weten. Ik heb toen mijn man laten beslissen: óf helemaal niemand behalve wij, óf iedereen mag het weten. Hij koos (jammer genoeg want ik wilde het wel geheim houden) voor het tweede.

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    wij houden het geheim maar het zo moeilijk ook gezien we nu met de babykamer bezig zijn en mijn ouders af entoe blijven slapen dus tja we zitten nu echt met een dilemma zovan doen we de dingen die het geslacht zullen verraden op het allerlaats of... maken we het gewoon af en jammer dan!?
    we zijn er nog niet over uit achteraf gezien had ik het liever niet geweten

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb het verteld

dus moet jij ook maar doen als je het weet
    en hier als eerste :) :) :)

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ caruli

Wij hadden het daar gisteren over.
    Willen het allebei weten.
    Alleen ik denk dat ik het perongeluk laten vallen als ik over de baby praat.
    Dus ja.. ouders wel vertellen verder niemand? Moeilijk Moeilijk... zkr als je van praten houdt ;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    wij weten het en vertellen het ook wel. Nog niet aan iedereen, maar wel aan ouders en vrienden. En eigenlijk heb ik ook geen zin meer om het geheim te houden, zie het nut er niet zo van in. Dus als iemand er binnenkort naar vraagt, dan zeg ik het ook wel gewoon.

groetjes suus

13. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Wij hebben het de kinderen verteld (7 en 9 jaar) en tja, dan weet meteen de hele wereld het :) Wel leuk hoor, de gyn heeft ze bij de laatste echo laten zien dat het echt een jongetje was.

14. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Wij hebben het de kinderen verteld (7 en 9 jaar) en tja, dan weet meteen de hele wereld het :) Wel leuk hoor, de gyn heeft ze bij de laatste echo laten zien dat het echt een jongetje was.

15. Cassanie

Cassanie Niet meer actief

mijn vriend en ik willen het allbei weten maar we vertellen het aan niemand.
    we houden het lekker voor ons

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

We zijn allebei best een flapuit en hadden bedacht dat als we het voor de rest geheim wilden houden, dat we het beter zelf ook niet kunnen weten. Want geheid dat we ons dan zouden verspreken. En dan zou ik ook niet mijn kleertjes en de babykamer kunnen laten zien aan anderen.

Maar we wilden het zelf zo graag weten, dat we er dus voor hebben gekozen om het ook te vertellen.

17. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wij hebben het wel verteld!
    en op een speciale manier!

ik had voordat ik de pret echo ging maken een doos ingepakt met limegroen papier en had bij een ziekenhuis een balon in vorm van beer gekocht toen ik de echo had laten maken heb ik de afdrukken dubbel laten afdruken naar de winkel gegan daar een lime groene kaart gekocht met voor opa en oma echos erbij in de envelope en in de kaart de naam geschreven di eons kindje zou krijgen(ze is vernoemd vandaar) zo heb ik het gedaan was erg leuk!

maar mooier waseen balon met gas als ze dan de doos open deden dat die balom eruit zou vlieg maar die kon ik niet vinden :cry:

18. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    wij hebben het gelijk aan iedereen verteld, kon het niet voor mij houden!

19. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik weet nog niet wat we doen.

Ik denk alleen wel als we het wel weten dat we het dan ook maar vertellen.
    Ik kan dan toch niet mijn mond houden :)
    En een select gezelschap heeft ook geen zin, er is altijd wel iemand die het "per ongeluk" verteld.
    Dan heb ik liever dat we dat zelf doen.

20. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Ik en mijn man wilden zelf heel graag weten wat het werd en het wordt een meisje :D En ik ben zo'n kletskous dat iedereen die naar mijn zwangerschap vroeg me in no time dingen hoorde zeggen als 'ik voel haar al elke dag'. "Oooooh, is het een meisje?" "Eh, ja..." Ik en mijn man wisten dat dit zou gaan gebeuren, mij kennende. Daar hebben we dan ook maar vrede mee.

Nou ja, we zijn ook gewoon veel te blij dat ik zwanger ben (dat wisten de meesten ook al in mijn 6e week). Het enige dat we proberen voor ons te houden is de naam van ons meisje. En omdat ik anders toch weer mijn mond voorbijpraat noemen we haar consequent, ook thuis als we alleen zijn, alleen maar 'Kindje' of 'Jozefientje' (een grapje van mijn man :( ) Het geinige is dat sommigen nu denken dat ze echt Jozefientje gaat heten :)

Deel Deze Pagina