Kurkuma, oregano, bassilicum

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door a flower, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    Gister bij het maken van een bloemkool ovenschotel keek ik op het pakje wat voor ingrediënten in de saus zaten. Nu las ik dat er kurkuma (geelwortel) in zat. Omdat ik weet dat je bepaalde kruiden niet mogen in de zwangerschap onderzocht ik het via google. Nu schijnt dat kurkuma volgens bepaalde sites niet mag i.v.m. mogelijke baarmoedertrekkingen.
    Heb de overheerlijke ovenschotel laten staan en een pizza gegeten, waar dan weer oregano en bassilicum in zit.

Vandaag boodschappen gedaan en een bami-mix gekocht, hier zit ook kurkuma in. We kwamen erachter dat in bijna alle mixen kurkuma zit en andere (verboden) kruiden. Dit frustreert enorm, ik moet toch wel iets mogen eten in de zwangerschap?
    Ik krijg echt hoofdpijn van het uitzoeken van kruiden in sausjes/mixen, wat ik wel/niet mag.

Nu is mijn vraag: mag ik wel de sausjes/mixen waar kurkuma of andere kruiden inzitten? Van het voedingscentrum word ik niet echt wijzer, kurkuma (geelwortel) staat er niet eens bij!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om minder bang te worden bij het eten van bepaalde dingen ;)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

kurkuma kun je eten hoor!
    En zeker die kant en klare mix zakjes kun je gerust eten.
    Sommige kruiden zijn iets minder handig, maar dan alleen in grote hoeveelheden, en dat neemt bijna niemand.
    gebruik die zakjes gewoon en geniet ervan!

Mirjam

3. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord, nu ben ik weer helemaal gerustgesteld!

Deel Deze Pagina